Στις 24 Οκτωβρίου, με την ευκαιρία της 40ης έκθεσης αυτοκινήτου του Τόκιο, πραγματοποιήθηκε στην ιαπωνική πρωτεύουσα το 5ο παγκόσμιο συνέδριο της αυτοκινητοβιομηχανίας με τη συμμετοχή των συνδέσμων κατασκευαστών Ευρώπης, Αμερικής και Ιαπωνίας. Στο συνέδριο που προήδρευσε ο πρόεδρος της Toyota, οι εκπρόσωποι των κορυφαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων συζήτησαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τους, αναγνώρισαν την σημασία αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και τη διαφύλαξη της βιωσιμότητας των ενεργειακών αποθεμάτων. Επίσης συμφώνησαν ότι για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα χρειάζεται ολοκληρωμένη προσέγγιση από: αυτοκινητοβιομηχανίες, κυβερνήσεις, βιομηχανίες παραγωγής ενέργειας και χρήστες αυτοκινήτων. Οσον αφορά το διοξείδιο του άνθρακα και τα άλλα αέρια που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, κρίθηκε ότι δυστυχώς οι εκπομπές τους αυξάνουν διεθνώς και πρέπει να εφαρμοστούν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για τη μείωσή τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα των οδικών μεταφορών. Απαιτούνται διαρκείς βελτιώσεις στην αποδοτικότητα των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, πρόοδος στις υβριδικές τεχνολογίες, καθαρότεροι κινητήρες diesel και εξέλιξη των οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. κυψέλες συμπιεσμένου υδρογόνου). Αναφορικά με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στις οδικές μεταφορές, τα προβλήματα παρατηρούνται στην ομοιογενή διάθεση, τη σταθερή προσφορά, την υποδομή για τη διανομή τους και την αξιοπιστία της ποιότητας. Όμως οι τεχνολογίες βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο εξέλιξης, είναι άγνωστο πότε θα εφαρμοστούν σε μαζική χρήση, η εξέλιξή τους κοστίζει και οι κυβερνήσεις των κρατών οφείλουν να δώσουν κίνητρα για την έρευνα και την ανάπτυξη. Εγινε λόγος επίσης για τη θέσπιση διεθνών προδιαγραφών στα καύσιμα και εναρμόνιση κανόνων για τις εκπομπές αερίων, και αποφασίστηκε να υπάρξει συνάντηση μεταξύ ειδικών της αυτοκινητοβιομηχανίας, των πετρελαιοειδών και των κυβερνήσεων, στις 15 Νοεμβρίου. Παράλληλα ο κλάδος επισήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης θέσπισης διεθνών τεχνικών κανονισμών, για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Η Ιαπωνία (κυβέρνηση και κατασκευαστές) ήδη προωθεί τη διεθνή αναγνώριση των τεχνικών προδιαγραφών πιστοποίησης των οχημάτων (έγκριση τύπου). Καταλήγοντας, έγινε λόγος για την πρόοδο της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας (αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα, ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, πέδησης, τεχνολογίες φωτισμού), αλλά τονίστηκε ότι η ασφάλεια των οδικών μεταφορών είναι κοινή ευθύνη αυτοκινητοβιομηχανίας, κυβερνήσεων και πολιτών, ώστε να αντιμετωπιστούν τα τροχαία ατυχήματα. Ισως το επόμενο συνέδριο γίνει τον Ιανουάριο του 2009, στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου Βορείου Αμερικής.
ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube