Αποτελεί καθημερινό φαινόμενο στην Ελλάδα. Είναι σχεδόν αδύνατο οδηγώντας αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα να μην πέσουμε σε μια λακκούβα ή σε ένα χαντάκι που χάσκει, επειδή από τη βιασύνη των συνεργείων των έργων ή την απροσεξία δεν πατήθηκε καλά το χώμα με αποτέλεσμα να υποχωρήσει η άσφαλτος. Είναι και η έλλειψη συγχρονισμού των εργασιών από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΥΠΕΧΩΔΕ κ.λ.π.) που συντηρούν το δόγμα «σε δουλειά να βρισκόμαστε» κι έτσι συνεχώς πέφτουμε σε έργα. Και να έκαναν τουλάχιστον καλά τη δουλειά τους θα μπορούσαμε να υποστούμε την ταλαιπωρία και την όποια καταπόνηση, τη δική μας και των οχημάτων μας. Αλλά τις περισσότερες φορές οι κακοτεχνίες όχι μόνο δεν υποφέρονται αλλά προκαλούν και ζημιές. Δυστυχώς οι πολίτες μη γνωρίζοντας τι να κάνουν, σπεύδουν να επιδιορθώσουν τις ζημιές μόνοι τους, ξοδεύοντας αρκετά χρήματα για ζάντες, ελαστικά, αμορτισέρ, τα οποία είναι και τα πιο πιθανά να υποστούν ζημιά. Κι όλα αυτά χωρίς να αναλογίζονται τον κίνδυνο τραυματισμού που διατρέχουν. Όμως το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλοί αρχίζουν να ψάχνουν το θέμα. Τηλεφωνούν στην ΕΛΠΑ, στους Δήμους, στο ΥΠΕΧΩΔΕ για να μάθουν ποιος φορέας είναι υπεύθυνος για το συγκεκριμένο έργο που προκάλεσε τη ζημιά στο όχημά τους και ποιος οφείλει να τους αποζημιώσει. Η ΕΛΠΑ λοιπόν μας ενημερώνει ότι την ευθύνη για τη συντήρηση των οδών ή των έργων στις εθνικές οδούς, τις κεντρικές αρτηρίες των πόλεων και τα δημόσια έργα, έχει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Για το επαρχιακό δίκτυο και τις δευτερεύουσες οδούς ευθύνονται οι: Νομαρχίες, Δήμοι και Κοινότητες. Τώρα, όσον αφορά στη διαδικασία αποζημίωσης για ζημιά από κακοτεχνία, ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να ειδοποιήσει αμέσως την Τροχαία για να βεβαιώσει επί τόπου τη ζημιά ή τη φθορά του οχήματος και να εκδώσει σχετική βεβαίωση (αντίστοιχη βεβαίωση χορηγεί και η ΕΛΠΑ στους συνδρομητές της). Υστερα, η βεβαίωση μαζί με ενδεικτική προσφορά αποκατάστασης ή τιμολόγιο –αν έχει αποκατασταθεί- κατατίθενται στις αρμόδιες περιφερειακές διευθύνσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, ή στα αρμόδια γραφεία των Νομαρχιών, των Δήμων ή των Κοινοτήτων. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συγκεκριμένη άποψη για τον φορέα κατάθεσης της αίτησης αποζημίωσης, οι κάτοχοι των οχημάτων μπορούν να προσφεύγουν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, οι οποίοι τελικά αποφαίνονται για το φορέα ευθύνης. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται κατ’ επέκταση και σε περίπτωση που υπάρχει τραυματισμός του οδηγού ή επιβατών. Σύμφωνα με την ΕΛΠΑ, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών ή των θυμάτων από κακοτεχνίες που προσέφυγαν για αποζημίωση, ή έχουν αποζημιωθεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη δικαστικές αποφάσεις στις περιπτώσεις που εκτός από τις υλικές ζημιές υπάρχουν και σωματικές βλάβες.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube