Ζήσαμε ομολογουμένως ένας καυτό καλοκαίρι από ζέστη και καταστροφικές πυρκαγιές. Όμως ο Ελληνας δεν πτοείται με τίποτα. Το ηθικό του όσον αφορά τις αγορές παραμένει ακμαίο, αν και αναγκάζεται να δανείζεται χρήματα με τα καταναλωτικά δάνεια και τις πιστωτικές κάρτες. Στη χώρα μας μπορεί να παρατηρείται έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, εντούτοις φέτος αυτοί που διάλεξαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα ήταν περισσότεροι από πέρυσι στο ίδιο διάστημα (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος). Μόνο οι επαγγελματίες έκαναν ελαφρώς…κράτει τις μηχανές. Εχω ξαναγράψει ότι τα μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς ήταν από τα λίγα είδη των οποίων η αξία σε δραχμές μετατράπηκε σε ευρώ με την ισοτιμία. Τα περισσότερα καταναλωτικά αγαθά σχεδόν διπλασίασαν την αξία τους. Πέραν αυτού, αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα παραμένουν και σήμερα προσιτά σε τιμές, αφού και τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται αν και έρχονται με πολύ περισσότερο εξοπλισμό από τα προηγμούμενα, εντούτοις ελάχιστα προς τα πάνω διαφοροποιείται η τιμή τους. Για να μην πως σχεδόν καθόλου με τις προσφορές που γίνονται και τις εκπτώσεις λόγω του σκληρού ανταγωνισμού της αγοράς. Ο καταναλωτής γενικά είναι κερδισμένος αγοράζοντας. Το σέρβις όμως είναι λίγο τσιμπημένο και αν χρειαστεί ανταλλακτικά τότε βάζει αρκετά το χέρι στην τσέπη. Πως αλλιώς άλλωστε θα κέρδιζαν οι εταιρείες, αφού μόνο από την προμήθεια κατά την πώληση δεν μένουν πολλά περιθώρια κέρδους. Το 9μηνο του 2007 πουλήθηκαν στη χώρα μας 216.963 αυτοκίνητα, κοντά 5,2% πάνω από πέρυσι, ενώ ο δύσκολος κατά τα άλλα φετινός Σεπτέμβριος ήταν 5,5% πάνω από τον αντίστοιχο του 2006!

Πέρυσι, Toyota, Hyundai, VW και Ford ήταν στην πρώτη τετράδα, ενώ φέτος η Opel πέρασε δεύτερη και η Hyundai έπεσε πίσω από VW και Ford. Οι περισσότερες εταιρείες, όπως είναι φυσικό, κινήθηκαν ανοδικά, άλλες περισσότερο κι άλλες λιγότερο. Στις πρώτες κατατάσσονται οι Opel (λόγω Corsa), Toyota, VW (λόγω κινητήρων TSI), Suzuki, Kia, Citroen, Skoda, Daihatsu και Fiat, ενώ στις δεύτερες περιλαμβάνονται οι Nissan, Mercedes, BMW, Audi κ.λ.π. Αξιοσημείωτη πάντως είναι η πτώση της Renault (περίπου 2.400 μονάδες), η οποία αλλάζει ιδιοκτησία στην Ελλάδα, αφού φεύγει από τον όμιλο Μανιατόπουλου. Στα πολυτελή και σπορ αυτοκίνητα, κοντά 60 παραπάνω Porsche πουλήθηκαν, συν 75 Jaguar, συν 15 Hummer και συν 13 Bentley. Αντίθετα, διατέθηκαν 7 λιγότερες Cadillac, 2 λιγότερες Ferrari και άλλες τόσες Maserati και από 1 λιγότερη Corvette και Lamborghini. Στις μοτοσικλέτες η αύξηση στο 9μηνο ήταν πάνω από 10% από πέρυσι, με συνολικά 82.780 μοτό. Στην κορυφαία τετράδα βρίσκονται οι: Honda, Yamaha, Piaggio, Suzuki. Η δεύτερη και η τρίτη άλλαξαν θέσεις από πέρυσι, ενώ η Suzuki ανέβηκε σημαντικά εκτοπίζοντας τη Modenas. Τέλος, στα ελαφρά επαγγελματικά η μείωση ήταν ανεπαίσθητη. Δηλαδή πουλήθηκαν 169 λιγότερα, ήτοι 17.778. Toyota, Nissan, Ford και Fiat οδηγούν την κούρσα της αγοράς, ενώ πέρυσι είχαμε: Nissan, Ford, Toyota, Fiat. Όλα αυτά βέβαια διαμορφώνονται ανάλογα τις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων και φυσικά δεν τυχαίνει όλες οι μάρκες να τα φέρνουν την ίδια εποχή.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube