Είναι αναμφίβολα από τα έργα που καμαρώνουμε. Το μετρό της Αθήνας μας εξυπηρετεί, είναι σύγχρονο, λειτουργικό, πολυτελές, καλαίσθητο και το καλύτερο της Ευρώπης –το μόνο που έχει να προσφέρει σε ελεύθερη θέα αρχαιολογικά ευρήματα. Το μετρό εξαπλώνεται και το γνωρίζουμε όλοι. Είναι το μέσο, μαζί με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, που φέρνει τις συνοικίες και την περιφέρεια πιο κοντά στο κέντρο της πρωτεύουσας. Τα έργα στο Περιστέρι προχωρούν με τάχιστους ρυθμούς και μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχουν παραδοθεί δύο ακόμη σταθμοί. Στα νότια προάστια, το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων ή μετροπόντικας όπως τον ξέρουμε, έφθασε ήδη στον σταθμό «Αργυρούπολη» 15 ημέρες νωρίτερα από τον προκαθορισμένο χρόνο, έχοντας διανύσει τα πρώτα 1.350 μέτρα της διαδρομής του, στην επέκταση της γραμμής 2 του μετρό «Αγιος Δημήτριος – Ελληνικό».

Αθόρυβα και δίχως καμία όχληση στη λειτουργία της πόλης, ο μετροπόντικας κατασκευάζει τη σήραγγα προς τον επόμενο σταθμό (Αλιμο), όπου θα φθάσει την άνοιξη του 2008, καλύπτοντας 3.150 μ. Εξάλλου οι κατασκευαστικές εργασίες της υπόγειας επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς το Ελληνικό συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς νυχθημερόν σε 14 εργοταξιακούς χώρους, όπου συνολικά εργάζονται 700 άτομα. Το πολύπλοκο έργο περιλαμβάνει: 5,5 χλμ. σήραγγας, 4 σταθμούς, 6 φρέατα εξαερισμού και ένα υπόγειο χώρο εναπόθεσης συρμών. Ο συνολικός όγκος των εκσκαφών ανέρχεται σε 980.000 κ.μ., ενώ θα χρησιμοποιηθεί σκυρόδεμα (μπετόν) 190.000 κ.μ. και σιδηροπλισμός 32.000 τόνων. Οι σταθμοί θα καλύπτουν τις ανάγκες των ατόμων με κινητικά προβλήματα, έχοντας 16 ανελκυστήρες και 48 κυλιόμενες κλίμακες. Η υπόγεια επέκταση της γραμμής 2 προς το Ελληνικό προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2009, εξυπηρετώντας σε καθημερινή βάση περισσότερα από 80.000 άτομα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αναμένεται μείωση κατά 50.000 οχηματομετακινήσεων ημερησίως (630.000 οχηματοχιλιομέτρων) και κατά συνέπεια μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατά 75.000 κ.μ. (140 τόνους) στην ατμόσφαιρα της πρωτεύουσας σε ημερήσια βάση. Αφήνω στην άκρη τα…υπόγεια έργα και πάω στα επίγεια. Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς υπόγραψε δύο αποφάσεις ανάθεσης μελετών βελτίωσης σε οδικούς άξονες. Το πρώτο αφορά τον άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, στα τμήματα: Λούβρο – Τριποταμιά – Κ. Ηραίας και Παράκαμψη Σταυροδρομίου. Το κόστος της μελέτης ανέρχεται σε 727.482,70 ευρώ και ανάδοχος είναι το γραφείο μελετών «Κάστωρ Ε.Π.Ε.». Η δεύτερη απόφαση αφορά τη μελέτη στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, με κόστος 651.862,96 ευρώ και ανάδοχο το μελετητικό σχήμα «Όμιλος Τεχνικών Μελετών Α.Τ.Ε. – Πανγαία Ε.Π.Ε.».

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube