Πραγματικά όσο προσεκτικός, προνοητικός ή συνειδητοποιημένος και να είναι κάποιος, όσο και να προσέχει τον εαυτό του, το «κακό» είναι κάτι που μπορεί να έρθει σε μια στιγμή που δεν το περιμένει κανείς. Μια ακόμα τραγική επιβεβαίωση για το τι «σφαλιάρα» μπορεί να σου ρίξει η ζωή, είχε έρθει σαν σήμερα, 11 Ιουλίου, το μακρινό 1955 στο Λε Μαν της Γαλλίας.

Περίπου δύο ώρες μετά την έναρξη του 24ωρου αγώνα στο Circuit de la Sarthe, μπροστά στα μάτια 500.000 ανυποψίαστων θεατών που είχαν κατακλύσει τις κερκίδες, συνέβη η μεγαλύτερη τραγωδία στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τελικός απολογισμός 84 νεκροί, 76 ακρωτηριασμένοι και πάνω από 100 τραυματίες! Με εξαίρεση έναν μοιραίο όπως αποδείχτηκε οδηγό, όλοι οι υπόλοιποι ήταν απλά θεατές που είχαν βρεθεί εκεί για να διασκεδάσουν και τελικά είτε έφυγαν από τη ζωή, είτε έζησαν μια ζωή επηρεασμένη από το τρομερό συμβάν.

Το μοιραίο είχε μια… εξήγηση πάντως για το πως ακριβώς συνέβη. Ο Χόθορν προσπέρασε το μονοθέσιο του Λεβέ και στη συνέχεια άφησε πίσω του και τον επίσης Βρετανό Μακλίν. Στη συνέχεια δέχθηκε σήμα από την ομάδα του με σκοπό να μπει στα πιτ, κάτι που ήταν αρκετό για να προκαλέσει χαμό στην πίστα. Ο ελιγμός που έκανε ο Χόθορν, ανάγκασε τη Mercedes του Λεβέ να προσπαθήσει να τον αποφύγει με μια ταχύτητα εκείνη τη στιγμή που άγγιξε τα 240 χιλιόμετρα την ώρα! Το μόνο που κατάφερε ήταν να εξοστρακιστεί πάνω στο αμάξι του Μακλίν και να απογειωθεί με προορισμό τις κερκίδες!



Οι εικόνες που ακολούθησαν ήταν απόλυτου χάος, με το γερμανικό αυτοκίνητο να πέφτει πάνω στους θεατές και τον οδηγό του να πεθαίνει ακαριαία. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, όσοι ήταν κοντά στο σημείο αποκεφαλίστηκαν από την φόρα που είχε το μονοθέσιο, σαν κανονική γκιλοτίνα. Ο κινητήρας και ο πρόσθιος άξονας προχώρησαν πιο πίσω σαν να «πέταξαν» και έπεσαν σαν δρεπάνια στα σώματά τους, ενώ τη μεγαλύτερη ζημιά την έκανε το σασί που είχε φτιαχτεί από μαγνήσιο για να είναι ελαφρύτερο, αφού άρπαξε φωτιά και έκαψε πολλούς ανθρώπους ζωντανούς! Οι άνδρες της πυροσβεστικής δεν είχαν τις κατάλληλες γνώσεις και όσο έριχναν νερό, η φωτιά από το μαγνήσιο μεγάλωνε.

«Η σκηνή στην άλλη άκρη της πίστας ήταν ασύλληπτη. Παντού βρίσκονταν νεκροί ή ετοιμοθάνατοι, οι κραυγές πόνου, απελπισίας και αγωνίας μαρτυρούσαν την καταστροφή. Στεκόμουν εκεί σαν να ζούσα κάποιο όνειρο, τόσο τρομοκρατημένος ώστε δεν μπορούσα να σκεφθώ», ανέφερε ο οδηγός της ομάδας της Τζάγκουαρ Ντάνκαν Χάμιλτον, που παρακολούθησε την τραγωδία από κοντά. Ένα ακόμα μακάβριο κομμάτι του όλου αυτού δράματος, ήταν ότι το άψυχο σώμα του Λεβέ «πετάχτηκε» έξω από τα συντρίμμια, έπεσε και έμεινε στο οδόστρωμα για αρκετά λεπτά, μέχρι ένας αστυνομικός να… βγάλει μπροστά την ψυχραιμία του και να το σκεπάσει. Παράλληλα έβαλε τέλος και στο μαρτύριο της γυναίκας του νεκρού οδηγού, που ήταν παρούσα και δεν μπορούσε να το πιστέψει.



Μπορεί πολλοί αν όχι όλοι να περίμεναν ότι ο αγώνας διεκόπη σε εκείνο το σημείο, όμως οι διοργανωτές είχαν διαφορετική άποψη, μιας και τον συνέχισαν κανονικά , σαν να μην… συμβαίνει τίποτα! Οι Μερσέντες είχαν αποσυρθεί, οι Φεράρι ήταν εκτός και ο Χόθορν που προκάλεσε το ατύχημα πήρε την κούπα. Γαλλία, Ισπανία, Ελβετία, Γερμανία και άλλες χώρες της Ευρώπης απαγόρεψαν να γίνουν αγώνες το επόμενο διάστημα στο έδαφός τους, κάτι που ίσχυε μέχρι πρόσφατα, ενώ η Mercedes εκτός ότι σταμάτησε να τρέχει σαν εταιρία για αρκετό καιρό, δέχθηκε ισχυρό πλήγμα στις μετοχές της αλλά και την ψυχολογία της σαν ομάδα που έχασε μια σπουδαία μορφή.

Όπως ήταν απόλυτα λογικό, όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πήγαιναν σε δίκη για την τραγωδία, αφού μιλάμε για εκατοντάδες διαλυμένες οικογένειες και έψαχναν δικαίωση. Το πόρισμα έβγαλε ότι δεν ήταν υπαίτιος κανείς οδηγός, αλλά επρόκειτο για ένα ατύχημα κατά τη διάρκεια αγώνα, ενώ για τον θάνατο των θεατών υπαίτια ήταν τα ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας κατά τη σχεδίαση της πίστας. Ο Χόθορν υπερασπίστηκε τον εαυτό του λέγοντας ότι ο Μακλίν ήταν αυτός που μπέρδεψε την κατάσταση, χωρίς φυσικά να αλλάξει κάτι, αλλά ούτε και να επιστρέψει κάποιος στη ζωή.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube
TAGS: Long Form