Χαρακτήρας αδιαπραγμάτευτος, αντισυμβατικός και λίγο διαφορετικός από τους υπόλοιπους. Με αξιοζήλευτο πνευματικό επίπεδο, ο Άιρτον Σένα συνήθιζε να απαντά, «ο φόβος είναι κάτι συναρπαστικό για μένα», όταν τον ρωτούσαν αν φοβάται μην πάθει κάτι κακό στη Formula 1. Το κακό όμως του χτύπησε την… πόρτα. Μια μέρα σαν σήμερα, την 1η Μαϊου του 1994, ο θρύλος, θα αφήσει την τελευταία του πνοή στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο και σε μια στιγμή τίποτα δεν θα είναι ξανά ίδιο. «Όλα είναι θέλημα Θεού και κατευθυνόμενα από Εκείνον», ήταν τα τελευταία του λόγια πριν μπει στο μονοθέσιο, σαν κάτι να ήξερε, κάτι να αισθανόταν. Όχι όμως τυχαία.

Τις δύο προηγούμενες μέρες από τον μοιραίο αγώνα, ο σοβαρός τραυματισμός του Ρούμπενς Μπαρικέλο, αλλά και ο ακαριαίος θάνατος του Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ μετά από σφοδρή σύγκρουση και χτύπημα στον αυχένα, τον είχε προβληματίσει. Η κοπέλα του, Αντριάνα, τον είχε δει αν κλαίει και να παρακαλάει να μην τρέξει κανείς οδηγός σε αυτή την πίστα, όμως κάτι τέτοιο δεν έγινε. «Θέλω να ζω, γεμάτος πολύ έντονα. Ποτέ δεν ήθελα να ζω με… εκπτώσεις, ταλαιπωρημένος από αρρώστια ή τραυματισμό. Αν μου συμβεί κάποιο ατύχημα που θα μου κοστίσει τη ζωή, ελπίζω αυτό να κρατήσει ένα δευτερόλεπτο», είχε ξεκαθαρίσει σε παλαιότερη συνέντευξη του. Τουλάχιστον, όπως ήθελε δεν ταλαιπωρήθηκε ποτέ, αφού όσο τραγικό και αν είναι, ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.



«Ο Σένα δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος. Στην πραγματικότητα ήταν σπουδαιότερος εκτός αυτοκινήτου παρά μέσα σε αυτό», αυτά ήταν τα λόγια του αείμνηστου Σερ Φρανκ Γουίλιαμς που έφυγε από τη ζωή πριν μερικούς μήνες και άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του σπορ, «προσκύνησε» το μεγαλείο του αδικοχαμένου Βραζιλιάνου, προσθέτοντας τον εαυτό του σε όλους όσους τον αποθέωσαν, πριν αλλά κυρίως μετά τον θάνατό του. Ουσιαστικά έτσι επιβεβαίωσε τον οδηγό αγώνων, Μάρτιν Μπραντλ, που ανέφερε ότι, «ο Σένα είναι μια μεγαλοφυΐα. Ορίζω τη μεγαλοφυΐα προς τη σωστή πλευρά της ανισορροπίας. Είναι τόσο αναπτυγμένος που σχεδόν βρίσκεται πάνω από τα όρια. Είναι μια λεπτή κλωστή» και όλα αυτά πριν καν συμβεί το μοιραίο!

«Ήμουν ένας από αυτούς που σχεδίασαν το όχημα στο οποίο πέθανε ένας σπουδαίος άνθρωπος. Ξέρω ότι έκανα κάτι λάθος, δεν με ενδιαφέρει αν αυτό το λάθος προκάλεσε το δυστύχημα, αλλά το γεγονός ότι εγώ σχεδίασα κάτι λανθασμένα με βαραίνει και δεν θα έπρεπε να έχω επιτρέψει να χρησιμοποιηθεί στο μονοθέσιο», είπε ο χαρακτηριστικά μετά το ατύχημα ο Άντριαν Νίουι, που μαζί με τον Πάτρικ Χεντ, τότε τεχνικό διευθυντή της Williams, αν και απαλλαχθήκαν των κατηγοριών στο δικαστήριο, δεν ξεπέρασαν ποτέ το σοκ, με τον πρώτο να προσθέτει πως, «θα θεωρώ για πάντα υπεύθυνο τον εαυτό μου για τον θάνατο του Άιρτον. Είμαι υπεύθυνος, αλλά όχι ένοχος».



«Θα μπορούσε να έχει προκύψει κάτι φανταστικό από αυτό. Όμως η ιστορία δεν μεταφέρθηκε σωστά. Είναι πραγματικά αίσχος, που βγήκε ένα τέτοιο αποτέλεσμα μετά από οκτώ ώρες συνεντεύξεων με πολλούς εμπλεκόμενους ανθρώπους. Στο τέλος προέκυψε ένα ντοκιμαντέρ, το οποίο παριστάνει εμένα ως κακό και τον Σένα ως καλό. Αυτό είναι κρίμα». Αυτά ήταν τα λόγια του μεγάλου Αλέν Προστ, σχετικά με ένα ντοκιμαντέρ για τη ζωή που τον παρουσίαζε ως τον κακό της υπόθεσης. «Μετά την αποχώρησή μου από την ενεργό δράση τηλεφωνιόμασταν δυο - τρεις φορές την εβδομάδα και μιλούσαμε για τα πάντα!», επιβεβαίωσε αργότερα για να διαψεύσει όσους έκαναν λόγο για ένταση στην σχέση τους.

Ο Γάλλος πιλότος πάντως, είχε ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία και μετά τον θρίαμβο στο πρωτάθλημα του 1993, επέλεξε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Το γιατί; Ξεκάθαρα για να μην ξαναχάσει από τον Βραζιλιάνο! «Ήμουν περήφανος που τον συναγωνιζόμουν. Επαγγελματικά, ήταν ο μόνος οδηγός που σεβόμουν. Τιμώντας τη μνήμη του, δεν θα ξανακαθίσω ποτέ σε μονοθέσιο», πρόσθεσε ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ο οποίος αποτέλεσε τον μεγάλο αντίπαλο του… Πελέ της Formula 1.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube