Ο Ολυμπιακός «κλώτσησε» την ευκαιρία να φύγει με το τρίποντο στις αποσκευές του από τη Σερβία, μένοντας στο 2-2 με την Μπάτσκα Τόπολα.

Η ομάδα του Ντιέγκο Μαρτίνεθ πλήρωσε τα λάθη της στο ανασταλτικό κομμάτι, όπως και τις ολιγωρίες της στο πρώτο τρίτο του γηπέδου και απώλεσε το προβάδισμα των δύο τερμάτων που είχε πάρει από το 57ο λεπτό.

Οι «ερυθρόλευκοι» παρότι βγάζουν εξαιρετικό πρόσωπο δημιουργικά και είναι μια ομάδα που διαρκώς επιτίθεται, έχει τα ζητήματά της στα μετόπισθεν. Και η διακοπή για τις εκλογές και τις εθνικές ομάδες, είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρίες ώστε ο Ντιέγκο Μαρτίνεθ να δουλέψει πάνω σε αυτό το κομμάτι. Ιδιαίτερα σε μια… επαναλαμβανόμενη «σκηνή» που κάνει την εμφάνισή της στα περισσότερα από τα παιχνίδια των Πειραιωτών. Τι εννοούμε; Ας το παραθέσουμε παρακάτω με συγκεκριμένα παραδείγματα και στοιχεία.

Να το πιάσουμε από την αρχή. Ο Ολυμπιακός έχει δεχτεί 9 γκολ σε 13 παιχνίδια σε όλες τις διοργανώσεις. Τα 2 είναι με πέναλτι (με Γκενκ, Φράιμπουργκ), τα άλλα 2 από κακές απομακρύνσεις (το 2-3 της Φράιμπουργκ και το 1-1 του Άρη), ενώ άλλο ένα έχει έρθει από το λάθος του Φρέιρε για το 1-0 της Φράιμπουργκ.

Τα άλλα τέσσερα, συμπεριλαμβάνονται στην… επαναλαμβανόμενη σκηνή που βλέπουμε σε αρκετές αναμετρήσεις του Ολυμπιακού. Και αν ισχύει το ρητό πως σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση, τότε θα είναι και εν μέρει ανησυχητική αυτή η κατάσταση για τους Πειραιώτες. Βέβαια, έχει εξήγηση, αλλά πρώτα θα δούμε μία-μία τις φάσεις ανά αγώνα και στο τέλος θα κάνουμε τις διαπιστώσεις.

Η αρχή γίνεται στη ρεβάνς του Βελγίου με την Γκενκ, όπου οι γηπεδούχοι κερδίζουν πέναλτι στα μισά του ημιχρόνου. Σε μια φάση που έχουν ανέβει ψηλά οι Ροντινέι, Ρέτσος και ο Φρέιρε βγαίνει σαν δεξί στόπερ για να καλύψει το κενό, ανατρέποντας εν τέλει τον αντίπαλό του. Το «ρήγμα» έρχεται σε σημείο ανάμεσα σε στόπερ και μπακ!



Στο δεύτερο μέρος, η εν λόγω σκηνή επαναλαμβάνεται δις και μάλιστα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Πρώτα, στο 60ο λεπτό με τον ΜουνιόΘ να κάνει την κάθετη κίνηση ανάμεσα στον αριστερό στόπερ και τον αριστερό μπακ, γυρίζοντας την μπάλα προς το σημείο του πέναλτι.





Μετά την εκτέλεση του κερδισμένου κόρνερ για λογαριασμό των γηπεδούχων, ο Χροσόφσκι βλέπει το κενό στο ίδιο ακριβώς σημείο και περνάει την κάθετη στον Πέιντσιλ, ο οποίος κόβεται από τον Πασχαλάκη. Διπλό «καμπανάκι», τριπλό θα έλεγε κανείς αν σκεφτούμε και τη φάση του πέναλτι.



Στο αμέσως επόμενο ματς με τον Πανσερραϊκό και λόγω της αποβολής από το 4ο λεπτό των φιλοξενούμενων η εν λόγω σκηνή εμφανίστηκε μόλις μία φορά, σε transition του αντιπάλου που κατέληξε σε τελική. Όχι σε καμια φοβερή και τρομερή φάση, αλλά ήταν μια επικίνδυνη κόντρα με προϋποθέσεις, η οποία δεν τελείωσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.



Ο Ολυμπιακός με εξαιρετική εμφάνιση βάζει… μόλις τρία γκολ, αφού θα μπορούσε άλλα τόσα, στην Τσουκαρίτσκι, η οποία στο φινάλε του αγώνα μειώνει στο τελικό 3-1 σε μία από τις λιγοστές φάσεις που είχε. Διότι η σέντρα που περνάει στο δεύτερο δοκάρι, βρίσκει τον σκόρερ Μιλαντίνοβιτς ανάμεσα στο δεξί στόπερ (σσ. Πορόσο που είχε περάσει ως αλλαγή) και στο δεξί μπακ. Πάλι στο ίδιο σημείο δηλαδή, πάλι σε ευρωπαϊκό ματς όπου η συγκέντρωση θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη και η άμυνα δεδομένα πιο σφιχτή, παρά την όποια χαλάρωση λόγω της έκτασης του σκορ.



Απέναντι στον Ατρόμητο ο Ολυμπιακός δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα επίσης, αλλά οι Περιστεριώτες ήταν αυτοί που έκαναν την πρώτη καλή φάση στο ματς στο 13ο λεπτό, με τον Ρομπάιγ να γίνεται αποδέκτης της μπάλας μέσα στην περιοχή και διαγώνια. Το σουτ μπορεί να το έβγαλε ο Πασχαλάκης, αλλά το κενό ανάμεσα στο δεξί μπακ και στο δεξί στόπερ υπήρξε και πάλι. Στη συνέχεια δεν υπήρξε κάτι άλλο, αφού όλα έδειξαν να διορθώνονται αμυντικά, αλλά η... γνωστή σκηνή, έκανε και πάλι την εμφάνισή της!



Το παιχνίδι της 3ης αγωνιστικής απέναντι στη Λαμία, εμφάνισε και πάλι για τον Ολυμπιακό την ίδια σκηνή σε φάσεις-καρμπόν. Διότι οι φιλοξενούμενοι θέλησαν να χτυπήσουν με την ταχύτητα που διαθέτουν μεσοεπιθετικά στο transition game. Με την πρώτη να έρχεται στο 10’ και τον Καρλίτος από την πάσα του Σλίβκα να βγαίνει στο… γνωστό σημείο όπου απουσίαζε το αριστερό μπακ και το αριστερό στόπερ άρχισε να «πλαγιάζει». Και στο 41’ ο Νούνιες βλέπει το overlap του Βασιλαντωνόπουλου για να του σπάσει την μπάλα και αυτός να κάνει το γύρισμα που έδιωξε η άμυνα του Ολυμπιακού. Πάλι από τα αριστερά, πάλι σε σημείο ανάμεσα σε στόπερ και μπακ!





Στο πρώτο ντέρμπι της σεζόν, όπου ο Ολυμπιακός έφυγε με το 1-1 από την «OPAP Arena» κόντρα στην ΑΕΚ, το εν λόγω φαινόμενο περιορίστηκε σημαντικά. Ωστόσο, λίγο έλειψε να το πληρώσει δις κατά τη διάρκεια του 90λεπτου.

Στη φάση του 1-0, υπάρχει… διπλή καρμπόν «στιγμή» σαν τις προαναφερθείσες. Τόσο ο Ρότα μπουκάρει σε σημείο ανάμεσα στον χώρο ευθύνης του αριστερού στόπερ και του αριστερού μπακ, ενώ μετά το σουτ που του βγαίνει σε ασίστ, ο Πόνσε έχει τρυπώσει στην… άλλη πλευρά και σκοράρει, όντας ανάμεσα σε δεξί στόπερ και μπακ!





Στο 60ο λεπτό η ΑΕΚ βρήκε και δεύτερο γκολ, το οποίο μετά την εξέταση του VAR δεν μέτρησε σωστά για χέρι του Πινέδα στο ξεκίνημα της φάσης. Στο… διά ταύτα, όμως, να πάμε: Μετά το παράλληλο γύρισμα στην περιοχή, ο Αραούχο παίρνει ένα πάρσιμο και στη συνέχεια πλασάρει για να στείλει την μπάλα στα δίχτυα, ευρισκόμενος ανάμεσα σε δεξί μπακ και δεξί στόπερ!



Απέναντι στην Φράιμπουργκ προαναφέραμε πως τα γκολ ήρθαν με διαφορετικό τρόπο. Με λάθος του Φρέιρε που άθελά του έβγαλε σε θέση βολής τον αντίπαλο, το πάτημα του Ρέτσου που έφερε το πέναλτι και η κακή απομάκρυνση της άμυνας που είχε ως αποτέλεσμα να βρουν οι Γερμανοί το νικητήριο γκολ (2-3).

Η 5η αγωνιστική της Stoiximan Super League έφερε τους «ερυθρόλευκους» αντιμέτωπους με την Κηφισιά στο «Γ. Καραϊσκάκης», παίρνοντας μια ακόμη ευρεία νίκη με 4-0. Η ομάδα των Βορείων Προαστίων ήταν αυτή που είχε την πρώτη κλασική ευκαιρία στο 9’ με τον Τετέι, χτυπώντας στο γρήγορο transition και επί της ουσίας με τα μπακ να απουσιάζουν, χτύπησαν σε παρόμοιο σημείο του γηπέδου, αλλά ελαφρώς πιο κλειστά.



Στο 60ο λεπτό, ήρθε άλλη μια καλή στιγμή για την Κηφισιά που έκρουσε το… καμπανάκι, αφού εμφανίστηκε η ίδια «σκηνή» στον αγωνιστικό χώρο. Με τον Αντερέγκεν να κάνει την ατομική ενέργεια στο σημείο ευθύνης του δεξιού μπακ και στόπερ, φτάνοντας σε τελική προσπάθεια που περνάει άουτ.



Ακολούθησαν άλλα δύο παιχνίδια για το πρωτάθλημα. Το ένα εντός έδρας με τον Άρη, το άλλο εκτός με τον ΠΑΣ στα Γιάννενα.

Απέναντι στους Θεσσαλονικείς, δύο φορές αλλά σε μικρότερο βαθμό εμφανίστηκε το ίδιο κενό. Στη μόνη… κατεβασιά που έκανε η ομάδα του Άκη Μάντζιου στο πρώτο μέρος, ο Ματαρίτα έκανε την μπαλιά-τρύπα στην περιοχή σε παρόμοιο σημείο με τα προηγούμενα, με τον Νταρίντα να πέφτει και να ζητά πέναλτι αλλά να μην υπάρχει κάτι μετά το κλέψιμο της μπάλας από τον Έσε.



Το γκολ του Άρη ήρθε από μια κακή απομάκρυνση και ένα υπέροχο σουτ του Πάρδο για το 1-1, ενώ οι «κίτρινοι» με γρήγορο transition άγγιξαν την ανατροπή με το δοκάρι του Νταρίντα. Με τον έμπειρο χαφ να συγκλίνει από τα αριστερά, όπου έλειπε το δεξί μπακ, προς τα μέσα και να πηγαίνει κατά μέτωπο προς τον Ρέτσο και τον Πασχαλάκη. Με το κενό σε εκείνο το σημείο να επαναλαμβάνεται και πάλι.



Στους «Ζωσιμάδες», ο ΠΑΣ Γιάννινα βρέθηκε με δύο τέρματα στην πλάτη από νωρίς και κυνηγούσε το σκορ. Έφτιαξε δύο καλές προϋποθέσεις για να απειλήσει στο πεντάλεπτο 25’-30’, αλλά δεν τις μετέτρεψε σε ευκαιρίες και μετά σε γκολ. Αμφότερες προήλθαν από ένα-δύο, στα οποία πάντα ο παίκτης που έκανε το γύρισμα ήταν ο Ροσέρο, ενώ αυτός που τον έπαιξε στον χώρο τη μία ήταν ο Τζίμας και την άλλη ο Μπάλαν. Βρήκαν, την ώρα του αγώνα, αυτή την «αδυναμία» και προσπάθησαν να δημιουργήσουν κίνδυνο από εκεί.





Τέλος, το παιχνίδι στη Σερβία με την Μπάτσκα Τόπολα… ολοκλήρωσε την εν λόγω σκέψη και την επιβεβαίωσε.

Στο γκολ των γηπεδούχων με το οποίο μειώνουν το σκορ, ο Γιοβάνοβιτς της Μπάτσκα έχει τρυπάει στον χώρο ευθύνης του μπακ και του στόπερ και γυρίζει σε… ανάλογο σημείο όπου την ευθύνη έχει ο άλλος στόπερ και ο άλλος μπακ. Κανείς, όμως, δεν καταφέρνει να κόψει, ούτε καν ο Καμαρά που έχει κλείσει προς το κέντρο της άμυνας για να βοηθήσει.





Στο 71ο λεπτό ο Ντόη αποβάλλεται (κακώς αφού είναι σε πλάγια θέση και ο Ρέτσος δίπλα του, παρότι κάνει φάουλ κοντά στην περιοχή για ανατροπή), αλλά πάλι ο χώρος που γίνεται η μπαλιά είναι στο σημείο που θα έπρεπε να παρέμβει ο αριστερός μπακ ή ο αριστερός στόπερ.



Οι αμυντικές τετράδες του Ολυμπιακού στα 13 επίσημα παιχνίδια:



Ολυμπιακός-Γκενκ (10/08/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Φρέιρε, Κίνι
Γκενκ-Ολυμπιακός (17/08/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Φρέιρε, Κίνι
Ολυμπιακός-Πανσερραϊκός (20/08/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Ντόη, Ραμόν (σσ. μπήκε αλλαγή ο Κίνι αντί του Ραμόν στο 46’)
Ολυμπιακός-Τσουκαρίτσκι (24/08/2023): Βρουσάι, Ρέτσος, Φρέιρε, Κίνι (σσ. μπήκε αλλαγή ο Πορόσο στο 70’ αντί του Ρέτσου)
Ολυμπιακός-Ατρόμητος (27/08/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Ντόη, Κίνι
Τσουκαρίτσκι-Ολυμπιακός (31/08/2023): Βρουσάι, Ρέτσος, Φρέιρε, Ροντινέι (σσ. Στο 57’ μπήκε αλλαγή στη θέση του Ρέτσου ο Πορόσο)
Ολυμπιακός-Λαμία (03/09/2023): Κίνι, Ρέτσος, Ντόη, Ορτέγκα (σσ. μπήκαν ως αλλαγή στο 59’ οι Ροντινέι, Φρέιρε αντί των Ορτέγκα, Ρέτσου)
ΑΕΚ-Ολυμπιακός (17/09/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Φρέιρε, Κίνι
Ολυμπιακός-Φράιμπουργκ (21/09/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Φρέιρε, Ορτέγκα (σσ. μπήκε αλλαγή ο Κίνι στο 78’ αντί του Ορτέγκα)
Ολυμπιακός-Κηφισιά (24/09/2023): Κίνι, Ρέτσος, Ντόη, Ορτέγκα (σσ. μπήκε ο Πορόσο στη θέση του Ρέτσου στο 74’)
Ολυμπιακός-Άρης (27/09/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Φρέιρε, Κίνι (σσ. μπήκε αλλαγή ο Ορτέγκα αντί του Κίνι στο 74’ και ο Ντόη αντί του Ρέτσου στο 78’).
ΠΑΣ Γιάννινα-Ολυμπιακός (01/10/2023): Ροντινέι, Ντόη, Φρέιρε, Ορτέγκα (σσ. μπήκε αλλαγή ο Πορόσο αντί του Φρέιρε στο 46’)
Μπάτσκα Τόπολα-Ολυμπιακός (05/10/2023): Ροντινέι, Ρέτσος, Ντόη, Κίνι


Μπορεί κανείς να συμπεράνει πως μόνο στα δύο πρώτα επίσημα ματς του Ολυμπιακού με αντίπαλο την Γκενκ η αμυντική τετράδα ήταν η ίδια και μάλιστα χωρίς να γίνει η παραμικρή αλλαγή. Σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα, η αμυντική τετράδα είχε κάτι το διαφορετικό και στα περισσότερα παιχνίδια, υπήρξαν και αλλαγές από τον Ντιέγκο Μαρτίνεθ κατά την εξέλιξή τους. Αυτό μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο ώστε οι ποδοσφαιριστές μεταξύ τους να μην έχουν την καλύτερη δυνατή συνεργασία, αφού μιλάμε για μια νέα ομάδα που τώρα «γνωρίζεται» και όταν υπάρχουν αλλαγές, θα πρέπει να περάσει περισσότερος χρόνος για να… βρεθούν μεταξύ τους.

Φυσικά, οι συνεχόμενες αλλαγές φέρνουν μια ανισορροπία την οποία ούτως ή άλλως βγάζουν στο παιχνίδι τους οι «ερυθρόλευκοι», διότι επί της ουσίας αρκετές φορές όταν αμύνονται υπάρχουν έξι παίκτες που μαρκάρουν και τέσσερις (πλάγια χαφ και φορ) που έχουν μικρότερη συμμετοχή στο ανασταλτικό κομμάτι, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει ορισμένες υπεραριθμίες για τον αντίπαλο και κάποιος αμαρκάριστος παίκτης να περάσει μια μπάλα στο σημείο που είδαμε επανειλημμένα παραπάνω.

Η άκρως επιθετική φύση του ποδοσφαίρου που προσπαθεί να παίξει ο Μαρτίνεθ, έχει ως αποτέλεσμα και το να είναι, επίσης, ψηλά στο γήπεδο τα μπακ και να υπάρχουν αυτά τα κενά, με τα στόπερ να… βγαίνουν προς τα πλάγια από τον άξονα που αγωνίζονται.

Το γεγονός πως ο Ολυμπιακός εμφανίζει το συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο είναι επαναλαμβανόμενο, δείχνει και πως χρειάζεται έξτρα δουλειά στο διάστημα της διακοπής σε αυτό. Διότι δεν είναι ατομικό θέμα ή συγκεκριμένο λάθος το εν λόγω ζήτημα, αλλά άπτεται στην ανασταλτική λειτουργία της ομάδας. Κάτι που δείχνει πως ο Μαρτίνεθ θέλει να βελτιώσει και έχει την ευκαιρία να το κάνει στη διακοπή. Διότι έχει τα εργαλεία στα χέρια του να το πετύχει: Ο Ρέτσος είναι σε εξαιρετικό φεγγάρι και ο πιο αξιόπιστος στόπερ του. Ο Ροντινέι το κορυφαίο δεξί μπακ αυτή τη στιγμή στο πρωτάθλημα. Ο Ορτέγκα μπορεί να εξελιχθεί σε βασικό γρανάζι με συμμετοχή μπροστά και πίσω. Ο Κίνι το πολυεργαλείο που παίζει παντού. Ο Φρέιρε αν βρει τη σταθερότητά του θα βοηθήσει δεδομένα, ο Ντόη επίσης μπορεί να δώσει λύσεις. Και οι Πειραιώτες να γίνουν εντυπωσιακοί και στα μετόπισθεν, πέρα από το δημιουργικό κομμάτι όπου αρέσουν!

Με τους παίκτες που έχει αποκτήσει φέτος ο Ολυμπιακός να είναι εξαιρετικοί και οι μεταγραφές να έχουν ουσία, γεμίζοντας αρμονικά τα κενά που υπήρχαν και ανεβάζουν κατακόρυφα την ποιότητα.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube