Παλαιότερες

Για κύρωση Μαλιακός – Κλειδί (SportDay / Δημήτρης Μπαλής)

Αρχισε να συζητείται χθες στη Βουλή η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος του οδικού άξονα Πατρών – Αθηνών - Θεσσαλονίκης από την αρχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα μέχρι την Σκοτίνα. Περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση, συντήρηση και λειτουργία και των υπολοίπων τμημάτων του άξονα, από Ράχες Μαλιακού μέχρι Κλειδί Ημαθίας. Μετά την κύρωση από την Βουλή, το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται από τον Νοέμβριο. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1,3 δις. ευρώ σε παρούσα αξία. Η σπουδαιότητά του είναι τεράστια, αφού περιλαμβάνει τα θανατηφόρα σημεία στον Πλαταμώνα και τα Τέμπη, όπου θα γίνουν σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων και γέφυρες 700 και 500 μέτρων. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 199 εκατ. ευρώ σε παρούσα αξία, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι εγγυημένες πληρωμές προς το Δημόσιο είναι 795 εκατ. ευρώ. Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται επίσης η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων, με σύστημα χρέωσης ανάλογα με την διανυομένη απόσταση. Το κόστος ανά χλμ. θα ανέρχεται σε 0,04 ευρώ, εκτός των τμημάτων με τις μεγάλες σήραγγες που θα είναι 0,05 ευρώ το χλμ. Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 4,5 χρόνια (54 μήνες). Ωστόσο, προβλέπονται και ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες: 12 μήνες για την υφιστάμενη εθνική οδό στο τμήμα Ευαγγελισμός – Σκοτίνα, 15 μήνες στο τμήμα Ράχες -Ευαγγελισμός και Σκοτίνα - Κατερίνη, 36 μήνες για τη διάνοιξη σηράγγων και κατασκευή τμήματος Κατερίνη – Κλειδί και 46 μήνες για την ολοκλήρωση εργασιών Πολιτικού Μηχανικού για τις Σήραγγες και τις Γέφυρες του έργου. Μεταξύ του παραχωρησιούχου και των τραπεζών ήδη έχουν υπογραφεί 61 δανειακές συμβάσεις, με τη χρηματοδότηση του έργου να είναι εξασφαλισμένη από τώρα. Ο αυτοκινητόδρομος Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας έχει συνολικό μήκος 230 χλμ. και θα περιλαμβάνει σήραγγες, γέφυρες, ανισόπεδους κόμβους, ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης κυκλοφορίας, κέντρα λειτουργίας και συντήρησης, έξι σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, ηλεκτροφωτισμό και φυσικά νέα ασφαλτόστρωση στα υφιστάμενα τμήματα.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x