Χθες αναφέρθηκα στο μείζον ζήτημα της απόσυρσης των πολύ παλαιών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Αναμφίβολα το νούμερο των 147.005 οχημάτων που αποσύρθηκαν το 2009 ήταν εντυπωσιακό, σε σχέση βέβαια και με τα 61.668 οχήματα που αποσύρθηκαν το 2008. Ολα τα οχήματα που αποσύρονται από τον Δεκέμβριο του 2004 που ξεκίνησε η διαδικασία οδηγούνται στην ανακύκλωση, με διαχωρισμό των υλικών τους για την προστασία του περιβάλλοντος.
Για την απόσυρση μπορεί να δόθηκε οικονομικό κίνητρο από την προηγούμενη κυβέρνηση (ίσχυσε μόνο για ένα μήνα επειδή η νέα κυβέρνηση σταμάτησε την επιδοτούμενη απόσυρση), εντούτοις οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η απόσυρση ενός πολύ παλαιού οχήματος, γενικά μιας πολύ παλαιάς συσκευής -εκτός αν έχει συλλεκτική αξία- είναι καθήκον μας και υποχρέωση. Απέναντι στο περιβάλλον αλλά και την εργασία. Διότι, σκεφτείτε, αν όλοι κρατούσαμε και συντηρούσαμε αυτοκίνητα, ψυγεία, τηλεοράσεις, κουζίνες, ραδιοκασετόφωνα και οτιδήποτε άλλο ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό, ούτε εξέλιξη στην τεχνολογία θα είχαμε ούτε απασχόληση, Αρκεί να σκεφτούμε ότι στη βιομηχανία (και) του αυτοκινήτου δουλεύουν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι.
Καλό είναι, λοιπόν, όποιος έχει ένα πολύ παλαιό όχημα, άνω των 20 ετών, να μην περιμένει επιδοτήσεις για να το αποσύρει. Θα μου πείτε, εύκολο είναι να αποχωριστεί κάποιος ένα όχημα που τον εξυπηρετεί, έστω κι αν πληρώνει πολλά για τη συντήρησή του, αν δεν έχει χρήματα να το αντικαταστήσει; Θα σας πω το λογικό, κατά τη γνώμη μου. Οποιοσδήποτε οφείλει να κάνει σωστή οικονομική διαχείριση και αξιολόγηση της κατάστασής του. Μη μου πείτε ότι όλοι όσοι έχουν πολύ παλαιά οχήματα δεν έχουν χρήματα να πάρουν καινούργιο.
Απλώς μπορεί να ξοδεύουν αλλού τα χρήματά τους, σε άλλες προτεραιότητες. Σήμερα, σχεδόν όλες οι μάρκες προσφέρουν μοντέλα με 0% προκαταβολή, αποπληρωμή σε 4-5 χρόνια και με αρκετά χαμηλό επιτόκιο, κάτι που σημαίνει ότι οι μηνιαίες δόσεις είναι προσιτές. Οπωσδήποτε ορισμένοι δύσκολα τα βγάζουν πέρα με την ακρίβεια και την ανεργία, αλλά αν ψάχνουμε για δικαιολογίες για να μην αποσύρουμε τα παλιά οχήματα θα βρούμε πολλές. Αξίζει επίσης να επισημάνω για μια ακόμα φορά ότι τα πολύ παλαιά οχήματα, όσο κι αν περνούν από ΚΤΕΟ και λογικά θεωρούνται κατάλληλα για χρήση, ρυπαίνουν πολύ παραπάνω από τα σύγχρονα, επειδή ακριβώς διαθέτουν παλιά τεχνολογία.
Κι καθώς αυτή αναπτύσσεται με νέα υλικά και εναλλακτικές μορφές ενέργειας, τότε σύντομα δεν θα υπάρχουν μηχανικοί για να ασχολούνται με αυτά τα παλαιά αυτοκίνητα. Καταλήγοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι και σε ασφάλεια τα παλιά δεν έχουν καμία σχέση με τα καινούργια. Πολλά δεν έχουν καν ABS ή προσκέφαλα, πόσω μάλλον αερόσακους. Αρα η πιθανότητα τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ μεγαλύτερη. Για το θέμα που είχα προαναγγείλει (τα οχήματα που πρέπει να μαζεύουν οι δήμοι από τους δρόμους) θα ασχοληθώ σύντομα.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.