Λίγες ημέρες μετά την εκλογή του ως προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου – FIA, ο Ζαν Τοντ ανέλαβε κιόλας τις πρώτες του πρωτοβουλίες. Μπορεί τα τελευταία χρόνια να συνέδεσε το όνομά του με τις επιτυχίες και τα πρωταθλήματα της Ferrari στη Φόρμουλα 1, ωστόσο ξεκίνησε από τα ράλι ως συνοδηγός. Ο Ζαν Τοντ διοργάνωσε μέσα στην εβδομάδα ένα «Rally Forum», όπως ονομάστηκε, μαζί με τον πρόεδρο της FIA για τα σπορ, Γκρέιαμ Στόκερ.
Σε αυτή την υψηλού επιπέδου συνάντηση συμμετείχαν διοργανωτές, ομάδες, κατασκευαστές και οδηγοί από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), από το Intercontinental Rally Challenge, το Ράλι Ντακάρ και άλλα εθνικά πρωταθλήματα. Ανάμεσα στους κατασκευαστές υπήρχαν η Citroen και η Ford, που επέμειναν μόνες στο WRC, η Volkswagen, που μπαίνει δυναμικά στα ράλι, πέρα από τη σπουδαία συμμετοχή στο Ράλι Ντακάρ, αλλά και η BMW, που μόλις αποχώρησε από τη Φόρμουλα 1 και ψάχνεται…
Εκτός των ομάδων στο ραντεβού έδωσαν το «παρών» και σπουδαία ονόματα οδηγών του χθες και του σήμερα στα ράλι, όπως οι Κάρλος Σάινθ, Γκι Φρεκλέν, Μισέλ Μουτόν, Γιούχα Κάνκουνεν, Πέτερ Σόλμπεργκ και Αρμίντο Αραούγιο. Ο Σάιμον Λόνγκ, αφεντικό της εταιρείας ISC, που διοργανώνει το WRC, επισήμανε: «Ο Ζαν (Τοντ) αποφάσισε να φέρει κοντά όσο περισσότερους μπορούσε με εμπειρία από τα ράλι, ώστε με στρατηγική να κοιτάξουμε το σπορ από την "κορυφή μέχρι τα νύχια".
Οσοι προσκλήθηκαν έδωσαν τις απόψεις τους για το πώς θα διευρυνθεί το σπορ. Συζητήσαμε για τις αλλαγές που υπάρχουν, κοιτάζοντας λύσεις και διεξόδους. Πέρα από την προσοχή στο WRC ή τα εθνικά ράλι, για παράδειγμα, υπήρξε η παραδοχή ότι χρειάζεται μια στρατηγική που να αναδεικνύει τις δυνατότητες ανάπτυξης του σπορ, αλλά και μια δομή με την οποία οι συμμετέχοντες θα μπορούν να εκπληρώσουν τις επιθυμίες τους.
Παράλληλα, αναγνωρίστηκε ότι το WRC είναι η πυραμίδα των ράλι, αλλά από την άλλη για να πετύχει σε κάθε επίπεδο, προϋπόθεση είναι να είναι ξεκάθαρα τα εθνικά ή διεθνή πρωταθλήματα, διότι αποτελούν κομμάτια του παζλ και πρέπει να συνεργάζονται.
Επίσης, πρέπει να αναδείξουμε νέα ταλέντα οδηγών, να καλλιεργήσουμε νέες ομάδες, οδηγούς και αυτοκίνητα, μέσα από προσεκτική δομή και ξεκάθαρο σύστημα που περιλαμβάνει κανονισμούς, ενέργειες και μάρκετινγκ». Στη συνάντηση συμφωνήθηκε να δημιουργηθεί μια ομάδα εργασίας που θα στήσει ένα πλάνο εξέλιξης του σπορ σε παγκόσμιο επίπεδο. Επικεφαλής αυτής της ομάδας θα είναι ο Στόκερ και μέλη αντιπρόσωποι από κάθε κατηγορία εταίρων.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.