Παλαιότερες

Το «Ελ. Βενιζέλος» στηρίζει ανάπτυξη και οικονομία

SportDay

Αποτελεί πλέον παραδοχή ότι το νέο αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Μαρτίου 2001, δεν εξυπηρετεί απλώς καλύτερα το επιβατικό κοινό με τις σύγχρονες εγκαταστάσεις που διαθέτει, αλλά κυρίως έχει καταστεί ένας πολυσύνθετος επιχειρηματικός χώρος, πέρα από τις καθαρά αεροναυτιλιακές δραστηριότητες. Χθες βρέθηκα στην παρουσίαση μιας μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, την οποία ζήτησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

Πριν αναφερθώ στα στοιχεία, αξίζει να επισημάνω ότι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν είναι μόνο ο κτηριακός χώρος αναχωρήσεων – αφίξεων και οι εμπορευματικοί σταθμοί, ούτε μόνο τα καταστήματα που έχει στον εσωτερικό χώρο. Είναι επίσης το ξενοδοχείο που υπάρχει δίπλα, το υπαίθριο πάρκινγκ, το εμπορικό πάρκο με τα μεγάλα κέντρα (Leroy Merlin, Factory, IKEA, Κωτσόβολος) αλλά και το καινούργιο εκθεσιακό – συνεδριακό κέντρο Metropolitan.

Ολα αυτά συνθέτουν τη λεγόμενη «επιχειρηματική κοινότητα» του αεροδρομίου, η οποία σύμφωνα με τη μελέτη συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας, καθώς η ετήσια «προστιθέμενη αξία» του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται σε 4,9 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 2,14% του ΑΕΠ της χώρας. Παράλληλα, ο ΔΑΑ δημιούργησε από το σύνολο των δραστηριοτήτων του περισσότερες από 63.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, στους χώρους του αλλά και ευρύτερα.

Ειδικά στους χώρους του απασχολούνται 15.296 άτομα (757 στο ΔΑΑ, 2.289 στο εμπορικό κέντρο του σταθμού, 4.366 στην επίγεια εξυπηρέτηση, 3.027 στις αεροπορικές εταιρείες, 1.619 στο εμπορικό πάρκο, 1.345 στις δημόσιες υπηρεσίες υποστήριξης του αεροδρομίου και 1.893 εξωτερικοί πάροχοι υπηρεσιών). Το 2,14% συμβολή στο ΑΕΠ της Ελλάδας τοποθετείται στην ανώτερη κλίμακα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ποσοστά ευρωπαϊκών αεροδρομίων (1,4% - 2,5% του ΑΕΠ), όπως και οι θέσεις εργασίας.

Ο Γιάννης Παράσχης, γενικός διευθυντής του ΔΑΑ, τόνισε ότι τα αποτελέσματα, με γενικότερα οφέλη για την εθνική οικονομία, την απασχόληση, τον τουρισμό και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, οφείλονται στο επιτυχές επιχειρηματικό και λειτουργικό μοντέλο του ΔΑΑ, με κοινοπραξία δημόσιου και ιδιωτικού (Ελληνες και ξένοι) φορέα. Ειδικά την επταετία 2002-2008, το ελληνικό Δημόσιο έβαλε στα ταμεία του 450 εκατ. ευρώ.

Σήμερα ο ΔΑΑ συνεργάζεται με 66 αεροπορικές εταιρείες και έχει συνδέσεις κατά μέσο όρο με 100 προορισμούς. Η επιβατική κίνηση το 2008 ήταν κοντά στα 16,5 εκατ., ίδια με του 2007, ενώ φέτος θα κλείσει στο μείον 2%. Το 2008 τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 150 εκατ. ευρώ. Ιδιο περίπου αναμένεται και φέτος, λόγω της κρίσης στην οικονομία.

Ο ΔΑΑ έχει ποικίλη κοινωνική δραστηριότητα (εκθέσεις κ.ά.), δίνει βαρύτητα στην περιβαλλοντική διαχείριση (νέα οχήματα, ανακύκλωση στο 50%) για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, ενώ για τη χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας θα δημιουργήσει φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 8 MW στο αεροδρόμιο.

Οσον αφορά το ρεπορτάζ, ο ΔΑΑ το 2010 δεν προτίθεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο, αλλά θα καταθέσει προσφορά για τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου της Κρήτης στο Καστέλι Ηρακλείου.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x