Ένα πολύ σημαντικό συνέδριο διοργανώθηκε 3 - 5 Νοεμβρίου στη Ρώμη. Το «H2Roma», το πρώτο «Επιστημονικό Εργαστήρι σε συνεργασία με τον Τύπο» ξεκίνησε το 2002 μετά από πρωτοβουλία ερευνητών του Πανεπιστημίου της Ρώμης «La Sapienza», του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών και της Εθνικής Υπηρεσίας Ιταλίας για νέες τεχνολογίες, ενέργεια και περιβάλλον. Σκοπός του είναι η καλλιέργεια μιας νέας ενεργειακής κουλτούρας και η ενημέρωση ευρύτερα του κοινού, σχετικά με τις προηγμένες λύσεις του παρόντος και του μέλλοντος για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη χρήση του αυτοκινήτου.
Ο όμιλος Fiat συμμετείχε στο επιστημονικό εργαστήρι με θέμα: «Το αυτοκίνητο αλλάζει: τι θα προκύψει από αυτό;», με τον αντιπρόεδρο Ντανιέλε Κιάρι, υπεύθυνο σε θέματα ανάπτυξης να επισημαίνει ότι η Fiat έχει στις προτεραιότητές της το σεβασμό του περιβάλλοντος, εκφράζοντας την επιθυμία του ομίλου να παραμείνει πρωτοπόρος στην Ευρώπη στις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τρίτη συνεχή χρονιά από το πρώτο εξάμηνο του 2009. Στο πλαίσιο των ενεργειών της, η Fiat κυκλοφόρησε το eco:Drive, ένα πρωτότυπο σύστημα το οποίο μαζί με το Blue&Me, επιτρέπει στον οδηγό να αναλύει το στυλ οδήγησης και να λαμβάνει χρήσιμες συμβουλές μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές ρύπων.
Μάλιστα, ένα δείγμα 25.700 πελατών, μείωσε σε ένα χρόνο, με το eco:Drive, κατά περίπου 2.150 τόνους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα! Για την τεχνολογία των κινητήρων, η Fiat έχει αναπτύξει, στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας, ένα χαρτοφυλάκιο λύσεων βασισμένο στη βελτίωση της απόδοσης των συμβατικών κινητήρων και στα εναλλακτικά καύσιμα. Από την κυκλοφορία του συστήματος άμεσου ψεκασμού Common Rail τη δεκαετία του '90, που ήταν μια πραγματική επανάσταση για τους πετρελαιοκινητήρες, προέκυψε το σύστημα MultiAir, από την Fiat Powertrain Technologies που μέσω της ηλεκτρονικής διαχείρισης των βαλβίδων για έλεγχο του αέρα της καύσης, πετυχαίνει εξοικονόμηση καυσίμων κατά 10% σε συνδυασμό με βελτίωση ισχύος και ροπής σε χαμηλή ταχύτητα. Όσον αφορά στα εναλλακτικά καύσιμα, η Fiat κυκλοφόρησε κινητήρες μεθανίου με τα Qubo Natural Power και Fiorino Metano.
Διατηρεί την ηγετική της θέση εδώ και περισσότερο από 10 χρόνια χάρη στην ιδέα πως το μεθάνιο είναι το πιο οικολογικό διαθέσιμο καύσιμο, το μόνο πραγματικά άμεσα αξιοποιήσιμο υποκατάστατο του πετρελαίου. Επίσης, για τη σειρά Natural Power, η Fiat προσφέρει αυτοκίνητα που κινούνται με LPG (υγραέριο), θέλοντας να διαθέσει στην αγορά τη σειρά Lancia ECOCHIC και τη νέα Alfa Romeo MiTo LPG Turbo. Παράλληλα, στη Βραζιλία, κατέλαβε την πρώτη θέση με ολόκληρη σειρά αυτοκινήτων εξοπλισμένων με την τεχνολογία Flexfuel που επιτρέπει τη χρήση μίγματος βενζίνης/βιοαιθανόλης (Ε85), χάρη στο αναπτυγμένο δίκτυο διανομής βιοαιθανόλης στη χώρα της σάμπας.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.