Παλαιότερες

Αποσύρθηκε η… απόσυρση!

SportDay

Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώθηκε χθες ότι το ελληνικό κράτος δεν έχει συνέχεια. Το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με οικονομικά κίνητρα, τα οποία θα ήταν μεγαλύτερα εφόσον κάποιος συνδύαζε την απόσυρση παλαιού με νέο όχημα και όχι απαραίτητα Ι.Χ., από σήμερα καταργείται. Σε κοινή συνέντευξη Τύπου χθες ο υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και η υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, έβαλαν τέρμα στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές και αφορούσε την απόσυρση, τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας και τον «πράσινο δακτύλιο».

Κατ' αρχάς, όσοι απέσυραν από τις 29 Σεπτεμβρίου μέχρι και χθες το όχημά τους -Ι.Χ., ελαφρύ επαγγελματικό ή φορτηγό- (περίπου 72.000) θα λάβουν κανονικά τα χρήματα της διάταξης της προηγούμενης κυβέρνησης, που είναι από 500 μέχρι και 2.200 ευρώ ανάλογα τον κυβισμό του αποσυρόμενου Ι.Χ., έως 2.000 ευρώ για τα ελαφρά επαγγελματικά και από 3.000 έως 9.000 για τα φορτηγά. Χθες δεν δόθηκαν διευκρινίσεις για το αν όλα τα οχήματα που βρίσκονται στα κέντρα ανακύκλωσης και έχουν ή δεν έχουν πάρει ακόμα κάποιο από τα δύο πιστοποιητικά (καταστροφής, οριστικής διαγραφής), θα τύχουν των δικαιωμάτων της προηγούμενης διάταξης.

Το λογικό είναι να τύχουν αλλά σε πολλά πράγματα η λογική παραμερίζεται. Χθες υπογράφηκε νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αντικατέστησε την προηγούμενη και από σήμερα που γίνεται ΦΕΚ τίθεται σε ισχύ, με αποτέλεσμα όσοι αποσύρουν από σήμερα κάποιο όχημα να μην τυγχάνουν των προηγούμενων κινήτρων.

Η κυβέρνηση διά του κ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε ότι το Δημόσιο με την απόσυρση θα επιβαρύνεται ετησίως με 400 εκατ. ευρώ και ότι αυτά τα χρήματα σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή θα δοθούν προς άλλη κατεύθυνση και όχι για να «ενισχυθούν οι εισαγωγές, που επιβαρύνουν το έλλειμμα στο εξωτερικό ισοζύγιο της χώρας, χωρίς να στηρίζονται εγχώρια η ανάπτυξη και η απασχόληση».

Για την απόσυρση αξίζει να σημειώσουμε ότι από την αρχή του χρόνου μέχρι και τον Σεπτέμβριο είχαν καταστραφεί 40.000 οχήματα και μόλις σε ενάμιση μήνα ακόμα 72.000. Οσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, οι αλλαγές σε σχέση με το καθεστώς που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση αφορούν τα λιγότερα χρήματα που θα πληρώσουν όσοι έχουν όχημα έως 1.357 κ.εκ.

Από 1.358 μέχρι 1.928 κ.εκ. θα πληρώσουν τα ίδια και παραπάνω όσοι έχουν όχημα 1.929 κ.εκ. και άνω. Τα οχήματα εξακολουθούν να χωρίζονται σε 4 κατηγορίες πενταετίας ανάλογα την ηλικία (2005, 2000, 1996, πριν από 1995). Λιγότερα τέλη από πέρυσι θα πληρώνουν όσα είναι της τελευταίας πενταετίας, όπως άλλωστε ίσχυε από την προηγούμενη διάταξη.

Τέλος, η εφαρμογή του «πράσινου δακτυλίου» από το 2011 «παγώνει». Θα επανεξαστεί σ' ένα «μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλαίσιο αλλαγής της νοοτροπίας και της αποθάρρυνσης της χρήσης του αυτοκινήτου προς όφελος άλλων τρόπων μεταφοράς, φιλικών προς το περιβάλλον και την πόλη». Περισσότερα αύριο…

ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΕΛΩΝ ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ

- <301 κ. εκ. 301-785 κ. εκ. 786-1357 κ. εκ. 1358-1928 κ. εκ. 1929-2357 κ. εκ. > 2357

Α 0 28 94 184 428 562
Β 35 63 137 252 521 680
Γ 51 79 162 302 596 780
Δ 68 96 187 352 671 880

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΤΕΛΗ 18 46 112 202 446 580

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x