Οι κάτοχοι του Ολυμπία Pass πολλαπλασιάστηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα. Η προμήθεια του πομποδέκτη είναι δωρεάν και απλώς ο κάτοχος βάζει όσα χρήματα θέλει στον λογαριασμό, στα σημεία εξυπηρέτησης της Ολυμπίας Οδού αλλά και στις λωρίδες με εισπράκτορα. Από τις 9 Ιουλίου, μάλιστα, τέθηκαν σε λειτουργία και ηλεκτρονικές λωρίδες Ολυμπία Pass ειδικά για λεωφορεία και φορτηγά.
Επίσης, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2009, τηλεφωνώντας απλώς στο 22960-95555, το Ολυμπία Pass έρχεται εκεί που θέλεις εντελώς δωρεάν με αποστολή κούριερ. Πάντως, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει έκπτωση από το κόστος των διοδίων (2,80 ευρώ για Ι.Χ.) για τους κατόχους πομποδέκτη, όπως δηλαδή συμβαίνει με το e-pass της Αττικής Οδού, το οποίο όταν χρησιμοποιείται στην Αττική Οδό κι ανάλογα το πρόγραμμα χρήσης (διελεύσεις ή όχημα) έχει έκπτωση από το αρχικό κόστος (2,70 ευρώ για Ι.Χ.). Το e-pass χρησιμοποιείται και στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), από τις ίδιες λωρίδες του Olympia Pass.
Πρέπει πολύ σύντομα να υπάρξουν ανάλογα εκπτωτικά προγράμματα και στην Ολυμπία Οδό για να μην υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Πάντως, επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα σημειώνονται προβλήματα στις ειδικές λωρίδες των διοδίων για τους πομποδέκτες και υπάρχουν καθυστερήσεις (δεν ανοίγουν οι μπάρες και πολλά αυτοκίνητα αναγκάζονται να κάνουν πίσω) οφείλω να επισημάνω -όντας μάρτυρας σε πολλά περιστατικά- ότι πολλοί οδηγοί δεν βλέπουν την ειδική σήμανση και πηγαίνουν να περάσουν χωρίς πομποδέκτη, άλλοι έχουν ξεχάσει να βάλουν χρήματα στον πομποδέκτη και φυσικά οι μπάρες δεν σηκώνονται, ενώ άλλοι δεν έχουν κολλήσει τον πομποδέκτη στο παρμπρίζ ή δεν τον κρατούν καλά ώστε να το αναγνωρίσει η κάμερα ή περνούν με μεγάλη ταχύτητα και η κάμερα δεν προλαβαίνει να τον αναγνωρίσει. Από όσα γνωρίζω, μόνο μία φορά το σύστημα δεν λειτούργησε από υπαιτιότητα της εταιρείας, λόγω τεχνικού προβλήματος.
Εξάλλου, η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. καταργεί από τις 19 Ιουλίου (βάσει συμφωνίας) το TEO Pass, διότι η δέσμευση ειδικών λωρίδων διοδίων επιβαρύνει τη λειτουργία των σταθμών διοδίων και περιορίζει τον εκσυγχρονισμό τους. Βέβαια, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι το ΤΕΟ Pass χρησιμοποιείται στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας.
Συνεπώς αποτελεί επιτακτική ανάγκη η συνεργασία όλων των εταιρειών που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των νέων αυτοκινητοδρόμων, ώστε να επισπευστεί το σύστημα διαλειτουργικότητας, δηλαδή με έναν πομποδέκτη να περνάς παντού και ανάλογα τον δρόμο να γίνεται η χρέωση, εφόσον υπάρχουν διαφορετικά κόμιστρα διοδίων. Δεν είναι δυνατόν να κατασκευάζουμε σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους και να κολλάμε στο παρμπρίζ 3-4 διαφορετικούς πομποδέκτες.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.