Παλαιότερες

Δεκαετία δράσης για την οδική ασφάλεια

SportDay

Εντείνονται οι προσπάθειες του ιδρύματος FIA Foundation της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, όσον αφορά με την επιτακτική ανάγκη μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων. Η επιτροπή που έχει συσταθεί για τον λόγο αυτόν παρουσίασε τη δεύτερη έκθεσή της για την καταπολέμηση του προβλήματος, με συγκεκριμένα στοιχεία και προτάσεις. Πλέον οι κυβερνήσεις όλων των χωρών πρέπει να λάβουν μέτρα εναντίον της ταχύτερα αναπτυσσόμενης παγκόσμιας απειλής για τη δημόσια υγεία: τα τροχαία δυστυχήματα. Οφείλουν να δεσμευθούν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας εφαρμόζοντας το πρόγραμμα της «δεκαετίας δράσης για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας 2010-2020».

Η νέα εκστρατεία της παγκόσμιας επιτροπής για την οδική ασφάλεια ξεκίνησε από τη Ρώμη στις αρχές του μήνα. Η έκθεση «Ασφαλείς Δρόμοι» του ιδρύματος της FIA, που εγκρίθηκε από τους μεγαλύτερους εμπειρογνώμονες οδικής ασφάλειας, προτρέπει τις κυβερνήσεις χωρών που συμμετέχουν στα Ηνωμένα Εθνη και θα παρευρεθούν στην πρώτη παγκόσμια διακυβερνητική διάσκεψη για την οδική ασφάλεια στη Μόσχα τον Νοέμβριο, να υποστηρίξουν ενεργά το πρόγραμμα δράσης. Στην προσπάθεια έχουν στρατευθεί πολλές διασημότητες από τον χώρο της τέχνης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως η ηθοποιός Μισέλ Γιέο και ο Φελίπε Μάσα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους των αναπτυσσόμενων χωρών κάθε χρόνο και δεκάδες εκατομμύρια τραυματίζονται, με πρόβλεψη για διπλασιασμό των μεγεθών μέχρι το 2030. Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη μεγαλύτερη αιτία θανάτου των νέων ηλικίας 10-24 ετών, ξεπερνώντας την ελονοσία ως σημαντική αιτία θανάτου στις αναπτυσσόμενες χώρες, με οικονομικό κόστος μέχρι και 100 δισ. ευρώ ετησίως, ίσο με όλη την ενίσχυση στις χώρες του ΟΟΣΑ.

Εξάλλου, η επιτροπή προτείνει ο ΟΗΕ να εγκρίνει το σχέδιο για «Δεκαετία Δράσης» με δέσμευση των κυβερνήσεων για μείωση θανάτων κατά 50% το 2020 (από 1,9 εκατ. σε κάτω από 1 εκατ. ετησίως). Ετσι, έως το 2020 θα μπορούσαν να σωθούν έως και 5 εκατ. άνθρωποι και να αποφύγουν σοβαρούς τραυματισμούς ακόμα 50 εκατ. Επίσης, να δοθούν 300 εκατ. δολάρια από διεθνείς οργανισμούς για τη στήριξη παρεμβάσεων για την οδική ασφάλεια.

Ενδιάμεσοι στόχοι και στρατηγικές είναι η χρήση κράνους για τους μοτοσικλετιστές και η χρήση των ζωνών ασφαλείας στα αυτοκίνητα, σε όλες τις χώρες μέχρι το 2020. Προτείνεται επίσης η Παγκόσμια Τράπεζα, τράπεζες περιφερειακής ανάπτυξης και άλλοι χορηγοί-υποστηρικτές να δαπανούν τουλάχιστον το 10% του προϋπολογισμού τους σε επενδύσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x