Παλαιότερες

Απόψεις για την Κορίνθου–Πατρών

SportDay

Αναγνώστης μού έστειλε μια καλογραμμένη επιστολή, υποστηρίζοντας ότι δεν πρέπει να πληρώνουμε διόδια στην Κορίνθου–Πατρών. Εναν δρόμο επικίνδυνο με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και μία επιπλέον λωρίδα έκτακτης ανάγκης. Επισημαίνει δε ότι έχει σταματήσει από καιρό να καταβάλλει διόδια. Συμφώνησα μαζί του στο πρώτο σκέλος κι αν παρακολουθείτε όσα γράφω και λέω από τον NovaΣΠΟΡ FM 94,6 εδώ και δεκατρία χρόνια, θα διαπιστώσετε ότι αναφέρομαι συχνά στο θέμα. Δηλαδή στις κακές κλίσεις, την ολισθηρότητα, τα πολλά φορτηγά που κινούνται στη μέση και τη μανία του Ελληνα οδηγού να περάσει ντε και καλά οπουδήποτε.

Ειλικρινά θεωρώ ότι το ελληνικό δημόσιο έπαιζε με τη ζωή των πολιτών, τουλάχιστον στο μέτρο που το αφορά, δηλαδή τους δρόμους. Διότι για την ταχύτητα και τις στραβοτιμονιές ευθύνονται οι οδηγοί. Εδώ και δεκαετίες καταβάλλουμε χρήματα για διόδια και ουδέποτε είδαμε να γίνονται έργα. Προφανώς κάλυπταν άλλες ανάγκες του δημοσίου. Γράφαμε και λέγαμε ότι ο δρόμος θέλει φτιάξιμο και ότι κακώς πληρώναμε διόδια, αλλά μαζικές κινήσεις είδαμε πρόσφατα.

Από τις 4 Αυγούστου 2008 έχει αναλάβει την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Αθήνα–Κόρινθος–Πάτρα– Πύργος–Τσακώνα η εταιρεία Ολυμπία Οδός (όμιλος ελληνικών και ξένων εταιρειών), μαζί με τη λειτουργία και την εκμετάλλευση (διόδια) για 30 χρόνια. Μολονότι υπάρχουν συμβάσεις με τράπεζες για τη χρηματοδότηση του έργου, κατά την εκτίμησή μου η εταιρεία δεν έπρεπε να αυξήσει αμέσως τα διόδια από 2 και 2,5 ευρώ στα 2,8 ευρώ. Προκλήθηκε η κοινή γνώμη κι όχι άδικα. Αν είχαν ξεκινήσει τα έργα κατασκευής, ίσως να μην υπήρχαν αυτές οι αντιδράσεις.

Πάντως τώρα ακούς μια «καλημέρα» και έναν «καλό δρόμο» από τους υπαλλήλους στα διόδια. Βλέπεις συνεχώς να κινούνται αυτοκίνητα οδικής βοήθειας. Πριν μόνο περιπολικά τροχαίας έβλεπες που δεν ήταν κι η δουλειά τους αυτή. Πάνω από 5.000 περιστατικά έχουν εξυπηρετηθεί και μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ. Εργάζονται και πληρώνονται 360 άτομα σε όλες τις υπηρεσίες. Με ειδικό μηχάνημα βελτιώθηκε η ολισθηρότητα του δρόμου σε 50 χλμ., την ώρα που άλλαξαν κι οι σπασμένες μπαριέρες. Γι’ αυτό λοιπόν μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Να ξέρουμε πού έχουμε δίκιο και πού υπερβάλλουμε.

Οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου ξεκίνησαν. Ηδη τρυπάνε δύο βουνά για σήραγγες. Τα έργα δεν φαίνονται, διότι το μεγαλύτερο μέρος του νέου δρόμου θα είναι εκτός υπάρχουσας χάραξης. Μέχρι τα μέσα Μαρτίου όλα τα εργοτάξια θα έχουν στηθεί και θα δουλεύουν. Σε τρία χρόνια αναμένεται να παραδοθεί ο δρόμος μέχρι την Πάτρα και σε άλλα τόσα μέχρι την Τσακώνα.

Καταλήγοντας, δεν διαφωνώ με την άποψη ότι προπληρώνουμε για τα έργα, αλλά τουλάχιστον τώρα θα γίνουν. Τόσα χρόνια τι κάναμε με μικροσυμφέροντα τοπικών παραγόντων και μικροπολιτικές; Θρηνούσαμε μόνο ζωές. Πάντως στις 11 Μαρτίου θα εκδικαστούν στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πατρών τα ασφαλιστικά μέτρα πολιτών της Πάτρας κατά της Ολυμπίας Οδού και του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη μη πληρωμή διοδίων μέχρι την ολοκλήρωση των έργων. Σε αναμονή της απόφασης.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x