Το όνομα της General Motors βρισκόταν για καιρό στην ημερήσια διάταξη σχετικά με την οικονομική κρίση που ξεκίνησε από τις ΗΠΑ. Ο κίνδυνος χρεοκοπίας του μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις έχει περάσει προς το παρόν χάρη στα 17 δισ. δολαρίων ενίσχυσης προς αυτήν, αλλά και την Chrysler.
Κι ενώ όλα αυτά συνέβησαν τους δύο τελευταίους μήνες του 2008, η General Motors κατάφερε να πουλήσει στην Ευρώπη 2,04 εκατ. οχήματα πέρυσι (για 3η συνεχή χρονιά πάνω από 2 εκατ.), έχοντας μερίδιο αγοράς 9,3%. Η Chevrolet συνέχισε τις επιτυχίες της, σημειώνοντας ένα ιστορικό ορόσημο με πωλήσεις που ξεπέρασαν το μισό εκατ. οχήματα στην Ευρώπη. Ενώ η βιομηχανία παρουσίασε συνολική μείωση όγκου 5%, η Chevrolet διεύρυνε τις πωλήσεις της σχεδόν 11%, πουλώντας πάνω από 507.000 αυτοκίνητα, σημειώνοντας νέο ρεκόρ μεριδίου αγοράς (2,3%). «Συνεχίζουμε σύμφωνα με την απόφασή μας να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στην ποιότητα και τη στρατηγική ανάπτυξης που εφαρμόζουμε για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Αντιμετωπίζουμε αυξανόμενες αντίξοες συνθήκες, αλλά είμαι σίγουρος ότι η ομάδα της G.M. Europe μπορεί να συνεχίσει να διαχειρίζεται με επιτυχία την επιχείρηση σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Εχουμε πλείστα νέα προϊόντα –όπως το Opel Insignia, που αναδείχτηκε "Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009" και το Chevrolet Cruze. Θα εξακολουθήσουμε να διαχειριζόμαστε την παραγωγή και το κόστος μας όσο πιο "σφιχτά" γίνεται», ανέφερε ο Καρλ Πέτερ Φόρστερ, πρόεδρος της GM Europe.
Οσον αφορά την Opel/Vauxhall, πούλησε σχεδόν 1.459.000 οχήματα στην Ευρώπη το 2008, μείωση 10,5% συγκριτικά με πέρυσι. Αυτό οφείλεται κυρίως στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που εξαπλώνεται σε βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία), οι οποίες επηρέασαν το σύνολο της βιομηχανίας.
Ωστόσο, οι επιδόσεις της Opel στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη παρέμειναν εντυπωσιακές. Η αύξηση στην Ανατολική Ευρώπη ήταν της τάξεως του 41%, σχεδόν τέσσερις φορές παραπάνω από τη βιομηχανία, με πωλήσεις 257.000 αυτοκινήτων. Στη Ρωσία οι πωλήσεις της μάρκας αυξήθηκαν 49% (περίπου 100.000 οχήματα).
Καταλήγοντας, η σουηδική Saab πούλησε 66.713 μονάδες στην Ευρώπη πέρυσι (μείον 21,9%). Η Cadillac είχε 4.556 πωλήσεις (μείον 5%), η Corvette 1.086 μονάδες (μείον 15,3%) και η HUMMER 2.286 αυτοκίνητα (μείον 1,8%).
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.