Παλαιότερες

Συνεχής αναβάθμιση των ΜΜΜ

SportDay

Δεν ξέρω αν πετύχει ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης τον στόχο που έχει θέσει, να καταφέρει δηλαδή να κάνει τους πολίτες να χρησιμοποιούν περισσότερο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να αφήνουν το αυτοκίνητο στο σπίτι, τουλάχιστον όσον αφορά τη μετακίνηση εργασία–δουλειά. Εκείνο που γνωρίζω καλά είναι ότι αποκτούμε συνεχώς μέσα μεταφοράς πιο σύγχρονα, πιο αποτελεσματικά, πιο φιλικά στο περιβάλλον. Κι όλα αυτά σε μια δεκαετία που ο αριθμός των αυτοκινήτων στον Νομό Αττικής έχει υπερδιπλασιαστεί (1.026.000 το 1998, 2.400.000 το 2008).

Σε πρόσφατη έρευνα αναφέρθηκε ότι οι μισοί κάτοικοι των Αθηνών παίρνουν το αυτοκίνητο για να πάνε στη δουλειά. Μόνο το 32% χρησιμοποιεί λεωφορείο και το 14% το μετρό. Ωστόσο, ενώ το 1997 το 82% των πολιτών ήταν δυσαρεστημένοι με τα ΜΜΜ, σήμερα το ποσοστό έχει μειωθεί στο 48%, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Ο υπουργός προχθές βρέθηκε στα Μελίσσια, εγκαινιάζοντας διάφορες γραμμές ΟΑΣΑ που συνδέουν τις πόλεις με τους σταθμούς μετρό, εξυπηρετώντας και το νομαρχιακό Νοσοκομείο, Αμαλία Φλέμιγκ. Ανέφερε ότι προωθεί την κατασκευή ποδηλατόδρομου, την ώρα που συντάσσεται υπέρ της επέκτασης του μετρό στην περιοχή.

Με την ευκαιρία της αναφοράς μου στα ΜΜΜ, θα ήθελα να επισημάνω ότι μέχρι το 2010 θα παραδοθούν τρεις σύγχρονοι νέοι σταθμοί ΗΣΑΠ, κόστους 5 εκατ. ευρώ έκαστος: Ψαλίδι (μεταξύ Ηράκλειου – Ειρήνης), Ιλισός (μεταξύ Μοσχάτου – Καλλιθέας) και Καμίνια (μεταξύ Πειραιά – Φαλήρου) που θα είναι υπόγειος, επειδή υπογειοποιείται η γραμμή εκεί (κόστος 65 εκατ. ευρώ).

Επίσης προετοιμάζονται 4 νέοι υπόγειοι χώροι στάθμευσης: Μαρούσι (πλατεία Ευτέρπης – δίπλα στον σταθμό, 168 θέσεις), Ηράκλειο (πλατεία 28ης Οκτωβρίου, απέναντι από τον σταθμό, 331 θέσεις), Φάληρο (κάτω από οδούς Γιαννοπούλου, Ζαΐμη, Ζερβού, 201 θέσεις) και Κηφισιά (κοντά στον σταθμό, 4 υπόγεια, 310 θέσεις). Ο τελευταίος θα γίνει σε χώρο των ΗΣΑΠ, εφόσον συμφωνήσουν οι φορείς της περιοχής. Τα πάρκινγκ δεν θα είναι δωρεάν.

Οσον αφορά την επέκταση των ΗΣΑΠ προς τον Αγιο Στέφανο, το πρώτο τμήμα, Κηφισιά–Ερυθραία–Καστρί (7 χλμ., 5 σταθμοί υπόγειοι), θα παραδοθεί το 2013. Το δεύτερο, από την εθνική οδό στην Ανοιξη (πάρκινγκ 1.000 θέσεων) μέχρι τον Αγιο Στέφανο θα αργήσει λόγω απαλλοτριώσεων. Καταλήγοντας, όσον αφορά την ΕΘΕΛ ήδη παραλήφθηκαν 320 νέα, «καθαρά» λεωφορεία πετρελαίου, με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Εντός του 2009 θα παραληφθούν 200 λεωφορεία φυσικού αερίου.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x