Μπορεί να μην είναι καταχείμωνο που λέμε, δεν παύει όμως η θερμοκρασία να κατεβαίνει –και λογικό είναι– και οι βροχές (μακάρι) να είναι περισσότερες. Αυτό συνεπάγεται και ανάλογη προετοιμασία, τόσο για το σπίτι με πετρέλαιο θέρμανσης όσο και για το όχημά μας.
Αντιλαμβάνομαι ότι η οικονομική συγκυρία διεθνώς έχει επηρεάσει αρκετά τους Ελληνες, τουλάχιστον στην ψυχολογία. Οι περισσότεροι σκεφτόμαστε να κάνουμε μια κίνηση εμπορικού χαρακτήρα, μια συναλλαγή, λέγοντας το κλασικό «ας το αφήσουμε για αργότερα».
Για το αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα μας δεν μπορούμε να πούμε «ας περιμένει», ειδικά όταν πρόκειται για ζωτικής σημασίας μέρη του οχήματος όπως είναι το σύστημα πέδησης (φρένα), κλιματισμού, κινητήρα ή ελαστικών. Τώρα, με τη διεθνή κρίση που επικρατεί στα περισσότερα μέρη του κόσμου, παρατηρήθηκε στην Ελλάδα να μην πηγαίνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να κάνουν το τακτικό, προγραμματισμένο σέρβις, σκεπτόμενοι ότι θα προβούν σε έξοδα, περιττά κατά τη γνώμη τους τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Κι όμως, αν έχουμε καλά συντηρημένο ένα αυτοκίνητο, μπορεί να γλιτώσουμε από δυσάρεστες συνέπειες οι οποίες συμβαίνουν σχεδόν πάντα όταν δεν τις περιμένουμε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΠΑ, υπάρχουν πολλοί λόγοι ακινητοποίησης ενός οχήματος. Το 25% αφορά αδύναμη μπαταρία, το 17% το ηλεκτρικό σύστημα, 5% ατύχημα στον δρόμο, 5,5% αλλαγή ελαστικού (κι όμως…), 4,8% βλάβη στον κινητήρα και 4,2% βλάβη στο σύστημα ψύξης. Πολλά από αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί εάν εκτός από το τακτικό σέρβις κάναμε και ένα πρόχειρο έλεγχο κατά διαστήματα.
Για παράδειγμα τα λάστιχα, να έχουν ικανοποιητικό πέλμα (1,6 χιλιοστά ορίζει ο ΚΟΚ ελάχιστο), να τα αλλάζουμε σύμφωνα με τα χιλιόμετρα του κατασκευαστή ή κάθε 4-5 χρόνια και να ελέγχουμε την πίεση του αέρα. Στον κινητήρα πρέπει να υπάρχει αντιψυκτικό, όπως και υγρά στην μπαταρία και το δοχείο για τους καθαριστήρες. Για τα φώτα δεν γίνεται λόγος. Πρέπει να βλέπουμε σωστά αλλά και να μας βλέπουν επίσης. Καταλήγοντας επισημαίνω ότι δεν ξεχνάμε ποτέ να έχουμε μαζί αλυσίδες, εργαλεία (τρίγωνο, φακό, σχοινί ρυμούλκησης, καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία) και φαρμακείο. Πρέπει να ξέρουμε ότι κοστίζει λιγότερο η αγορά τους, παρά να τρέχουμε μετά και να μη φθάνουμε…
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.