Στα πρότυπα των Ολυμπιακών Αγώνων θέλει να οδηγήσει τη Φόρμουλα 1 ο Μπέρνι Εκλεστοουν. Χθες έγραψα ότι ο 78χρονος Βρετανός έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη των οικονομικών απαιτήσεων για τη διεξαγωγή Γκραν Πρι, με αποτέλεσμα να μην αντέξει ο Καναδάς. Ισως η λέξη «πήχης», που θυμίζει αγώνισμα του στίβου, να έβαλε ιδέες στον Εκλεστοουν.
Πρότεινε -και απομένει να το αποφασίσει το συμβούλιο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, FIA- τον Δεκέμβριο (είναι βέβαιο), αντί να παίρνουν τρόπαια οι τρεις πρώτοι στο βάθρο και ανάλογους βαθμούς (10-8-6), να κρεμούν στο στήθος τους χρυσό, ασημένιο και χάλκινο μετάλλιο.
Για δάφνινο στεφάνι δεν μίλησε ακόμα… Πάντως, για να λέμε την αλήθεια, η ιδέα δεν είναι κι άσχημη, μολονότι κάθε τρόπαιο συμβολίζει και κάτι από τη χώρα που το προσφέρει, ενώ, αντίθετα, όλα τα μετάλλια θα είναι ίδια -τουλάχιστον σε χρώμα- σε κάθε αγώνα.
Οσον αφορά τους οδηγούς εκτός μεταλλίων, η σειρά τερματισμού σε κάθε Γκραν Πρι θα συνυπολογίζεται στην τελική κατάταξη του πρωταθλήματος οδηγών. Ωστόσο, στο πρωτάθλημα κατασκευαστών θα ισχύει το υπάρχον σύστημα, με τους βαθμούς που δίνουν οι θέσεις τερματισμού. Αξίζει να σημειώσω ότι φέτος Χάμιλτον και Μάσα είχαν από πέντε νίκες μέχρι τον τελευταίο αγώνα στη Βραζιλία.
Ο Μάσα κέρδισε τον αγώνα, έχασε όμως τον τίτλο από τον Χάμιλτον, που του αρκούσε η 5η θέση που σημείωσε και έγινε πρωταθλητής. Διαφορετικά έπρεπε να ανέβει στο βάθρο.
Η ιδέα του Εκλεστοουν, όπως είπε στους «Times», είναι να δοθεί έμφαση στη διεκδίκηση, αν όχι της νίκης, τουλάχιστον μιας θέσης στο βάθρο και όχι απλώς να μάχονται οι οδηγοί να πάρουν καλούς βαθμούς λες και δίνουν… εξετάσεις.
Εξάλλου, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Daily Telegraph», η Honda έχει τον υψηλότερο προϋπολογισμό στη Φόρμουλα 1. Το 2007 ξόδεψε 218 εκατ. δολάρια, τερματίζοντας μόλις 8η, μπροστά από τη Super Aguri (την οποία χρηματοδοτούσε) και τη Spyker!
Φέτος ίσως φτάσει τα 300 εκατ. δολάρια, κάτι που δύσκολα θα κάνουν άλλες ομάδες κορυφής. Από αυτά μόνο 10 εκατ. προέρχονται από χορηγούς, ενώ μόνο για μισθούς, με μέσο όρο τα 80.000 δολάρια σε 667 εργαζομένους (!), η Honda πληρώνει 52 εκατ., τη στιγμή που η McLaren με 570 υπαλλήλους έχει προϋπολογισμό 186 εκατ. Αν και το 2009 η Honda δεν διεκδικήσει τις πρώτες θέσεις, τίποτα δεν αποκλείεται.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.