Του Αγίου Δημητρίου σήμερα. Μεγάλη η χάρη του. Ολόκληρη πόλη γιορτάζει, η Θεσσαλονίκη, μαζί με τις κατά τόπους περιοχές σε όλη τη χώρα. Δυστυχώς με τις τελευταίες εξελίξεις στα οικονομικά, τα κοινωνικά και τα πολιτικά μέτωπα δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για γιορτές και πανηγύρια. Κι ας έρχονται η 28η Οκτωβρίου και η παρέλαση. Ομως οφείλουμε να έχουμε θετική σκέψη και επειδή είναι επίκαιρο, ας πούμε περισσότερα «όχι» από «ναι».
Ας βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει περισσότερο, ώστε να μη μας δουλεύουν άλλοι. Ας ελέγξουμε καλύτερα τις καταστάσεις, ας μετρήσουμε τις δυνάμεις μας και ας απλώσουμε, τώρα στα δύσκολα, το χέρι μας μέχρι εκεί που φτάνει. Μόνο έτσι, με λελογισμένες κινήσεις, θα μπορέσουμε να διατηρηθούμε... νηφάλιοι, βάζοντας αρχικά κοντινούς στόχους και αν είναι εφικτό μακροπρόθεσμους.
Γράφοντας καθημερινά για αυτοκίνητα, με την ύφεση και την κρίση που υπάρχουν και στον χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου αισθάνομαι άβολα. Προτείνω μοντέλα που όσο κι αν κοστίζουν, δεν τα πλησιάζουν εύκολα αγοραστές στις αντιπροσωπείες. Πολλοί λένε «ας περιμένω λίγο να δω πού θα πάει η κατάσταση», άλλοι σκέφτονται ότι μπορεί να κρατήσουν το παλιό αυτοκίνητό τους ένα-δυο χρόνια ακόμα κι άλλοι περιμένουν μήπως και υπάρξουν κίνητρα απόσυρσης από το 2009.
Οσο για το τελευταίο, έχουμε πει ότι μάλλον ελαφρά κίνητρα κυκλοφορίας φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων θα υπάρξουν και αντικίνητρα για την κυκλοφορία των παλαιών, παρά γενναίες επιδοτήσεις. Με τα τελευταία οικονομικά δεδομένα αυτό καθίσταται απίθανο. Οσον αφορά εκείνους που θέλουν να περιμένουν ακόμα λίγο και δεν προβαίνουν στην αγορά του καινούργιου Ι.Χ., αν ελπίζουν ότι οι εταιρείες θα ρίξουν τις τιμές ή θα προβούν σε προσφορές, μάλλον δεν έχουν τύχη.
Μειώσεις προσωπικού και πάγωμα της παραγωγής για βδομάδες είναι οι λύσεις στα εργοστάσια. Τελευταία παρατηρείται το φαινόμενο να αργούν οι τράπεζες να δώσουν εγκρίσεις για δάνεια αγοράς νέου Ι.Χ. και αυτό διότι λειτουργεί ο «λευκός Τειρεσίας», δηλαδή ξεψαχνίζουν το ιστορικό του υποψήφιου δανειολήπτη: αν έχει άλλα δάνεια και σε τι ύψος, αν είναι χρεωμένος με πιστωτικές κάρτες κ.ά. Δεν είναι μόνο η αγορά νέου Ι.Χ. (αρκετά) παγωμένη. Είναι και τα σέρβις. Πολλοί τα αφήνουν γι' αργότερα. Αν, όμως, πρόκειται να αλλαχθούν ζωτικής σημασίας μέρη τα οποία αφορούν την ασφάλειά μας (φρένα, λάστιχα) δεν πρέπει να σκεφτόμαστε το κόστος. Αν δεν έχουμε, ας κόψουμε τον καφέ για ένα μήνα.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.