Στο πλαίσιο της 4ης Εκθεσης Επαγγελματικού Αυτοκινήτου, που φιλοξενήθηκε στο πρώην Ανατολικό Αεροδρόμιο Ελληνικού, διοργανώθηκε πριν από μερικές μέρες από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας – ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ημερίδα με θέμα: «Ασφάλεια στις οδικές μεταφορές: Συντελεστής ανάπτυξης και ποιότητας ζωής».
Εκεί αναδείχθηκαν η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης των οδηγών βαρέων οχημάτων και των επαγγελματιών οδηγών γενικότερα, η σχέση οδικής ασφάλειας, επιχειρηματικότητας και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Επισημάνθηκαν παρεμβάσεις για τη βελτίωση του οδικού δικτύου, συντεταγμένες πρωτοβουλίες πολιτών μέσα από φορείς και η σημασία της οικολογικής οδήγησης.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, απέστειλε χαιρετισμό ευχόμενος ο όρος «οδική ασφάλεια» να μην είναι απλώς μια προτροπή για λιγότερα ατυχήματα και ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αποτελεί εθνική υπόθεση. Μετά τη ζωντανή επίδειξη του προγράμματος πρακτικής εκπαίδευσης επαγγελματιών οδηγών από τον Νίκο Μπάκα, διευθυντή της Quality & Safety, έγιναν ομιλίες με ενδιαφέρουσες επισημάνσεις. Στη χώρα μας το σημαντικότερο μέρος των εμπορευματικών μεταφορών γίνεται οδικώς.
Το 2006 το 97,7% των χιλιομετρικών τόνων διακινήθηκε οδικώς έναντι 72,7% στην Ε.Ε. των 27 χωρών. Αν και οι άδειες φορτηγών Δ.Χ. έμειναν σταθερές (36.495) λόγω του καθεστώτος του επαγγέλματος, οι άδειες φορτηγών Ι.Χ. την τελευταία δεκαετία αυξήθηκαν κατά 28% (1.255.945 το 2007) και οι οδικώς μεταφερόμενοι χιλιομετρικοί τόνοι από 16,5 δισ. σε 34 δισ. Αντίθετα μειώθηκαν τα ατυχήματα και τα θύματά τους την περίοδο 2000–2006 κατά 42%. Σημαντική ήταν και η μείωση των θυμάτων σε ατυχήματα όπου εμπλέκονται φορτηγά (10% στους νεκρούς, 41% στους βαριά τραυματίες και 26% στους ελαφρά τραυματίες). Αιτίες είναι η τεχνολογική βελτίωση των οχημάτων (με υποχρεωτικά κάποια βοηθήματα όπως το ABS), η βελτίωση του οδικού δικτύου και των διαδικασιών ελέγχου.
Ο Ιωάννης Σαρακάκης, μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΑΑ, επισήμανε ότι η ανανέωση του στόλου και η απόσυρση των πεπαλαιωμένων οχημάτων θα συμβάλουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ανάπτυξης της οικονομίας. Στη χώρα μας τα επαγγελματικά οχήματα έχουν μέσο όρο ηλικίας 18 χρόνια, στη Γερμανία 8 και στην Ε.Ε. 12,5 χρόνια. Τα ελαφρά φορτηγά εμπλέκονται στο 63% των ατυχημάτων με 50% των θυμάτων, ενώ η σοβαρότητα ατυχημάτων με εμπλοκή βαρέως φορτηγού είναι 2,5 φορές υψηλότερη από εκείνη των Ι.Χ. και 2 φορές υψηλότερη από εκείνη των λεωφορείων.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.