Μαθαίνω για τις αντιδράσεις όλων όσων χρησιμοποιούν την εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, αναφορικά με την αύξηση της τιμής των διοδίων. Τις θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένες, όχι επειδή και εγώ αυτό το δρόμο χρησιμοποιώ κατά κόρον, αλλά διότι είναι ανεπίτρεπτο σε έναν αιματοβαμμένο δρόμο που εξακολουθεί να είναι τρομερά επικίνδυνος να καταβάλλονται διόδια, πόσω μάλλον να αυξάνονται τα κόμιστρά τους. Εχω γράψει κατ’ επανάληψη ότι τόσα χρόνια καταβάλλονται διόδια και ουδέποτε έγινε ένα έργο βελτίωσης του δρόμου αυτού, παρά μόνο αντικατάσταση ασφάλτου σε ορισμένα σημεία, κι αυτό μετά από θανατηφόρα ατυχήματα.
Εννοείται πως όταν καταβάλλονται διόδια τα χρήματα που εισπράττονται θα πρέπει να διατίθενται για την βελτίωση του συγκεκριμένου δρόμου και όχι να πηγαίνουν αλλού. Οι πολίτες δικαίως είναι αγανακτισμένοι μιά και καλούνται να προπληρώσουν την ανακατασκευή του δρόμου Κορίνθου – Πατρών – Πύργου – Τσακώνας (το τμήμα Αθηνών – Κορίνθου θα βελτιωθεί μόνο). Όταν το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε προχωρήσει σε ανάθεση του έργου σύμφωνα με το πρόγραμμα παραχώρησης, πουθενά δεν είχε τονισθεί ότι θα υπάρξει αύξηση της τιμής των διοδίων.
Το μόνο που ξέραμε πριν γίνει η ανάθεση αλλά και όταν έγινε προς την εταιρεία «Ολυμπία Οδός», ήταν ότι το έργο θα έχει τη μορφή αυτοχρηματοδότησης, με συμφωνίες δανείων προς την εταιρεία από τράπεζες, χωρίς τη συμβολή του δημοσίου στο ελάχιστο. Αρα, για τα όποια έργα θα γίνουν τα χρήματα θα εισπραχθούν από τις τράπεζες και το λογικό είναι όταν το έργο θα παραδίδεται σταδιακά από τα διόδια να γίνεται η αποπληρωμή των δανείων. Επίσης, οι κάτοχοι των e-pass δεν μπορούν να τα χρησιμοποιούν μια και η «Ολυμπία Οδός» δεν τα αναγνωρίζει μέχρι στιγμής. Ισως ισχύσουν τα e-pass της Αττικής Οδού αλλά τίποτα δεν είναι βέβαιο.
Πάντως κοντεύουμε να γεμίσουμε το παρμπρίζ με e-pass, διαφορετικό για κάθε αυτοκινητόδρομο, αντί να έχουμε ένα για ολους. Ωστόσο οφείλω να παραδεχθώ ότι η συμπεριφορά των υπαλλήλων στα διόδια δεν έχει σχέση με την προηγούμενη κατάσταση που σε αγνοούσαν κιόλας, ενώ τα οχήματα βοήθειας πηγαινοέρχονται διαρκώς στο δρόμο. Καταλήγοντας, διαφωνώ με όσους συνεχίζουν να λένε ότι οι δύο συν μια λωρίδα ανά κατεύθυνση δεν αρκεί για να εξυπηρετήσει την κίνηση. Ας ταξιδέψουν πρώτα σε κάποιο αντίστοιχο μέρος του εξωτερικού και τα ξαναλέμε. Γιατί από λόγια έχουμε χορτάσει.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.