Οι εξαγγελίες για την επαναφορά των τεκμηρίων ανεξαρτήτως κυβισμού και αξίας (μέχρι τώρα ήταν για πάνω από 50.000 ευρώ) έχει επιφέρει αναστάτωση στην αγορά. Συνομιλώντας προχθές στην εκπομπή του NovaΣΠΟΡ FM 94,6 «Δρόμοι Αντοχής» με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων Ανδρέα Ανδρικόπουλο, διαπίστωσα την έντονη ανησυχία του για την κατάσταση.
Επίσης χθες αρκετοί διευθυντές εισαγωγικών εταιρειών μού είπαν ότι ή ακυρώνονται παραγγελίες για αυτοκίνητα πάνω από 2.000 κ.εκ. (και με προκαταβολή) είτε παγώνουν οι παραγγελίες. Αναμφίβολα ο κλάδος του αυτοκινήτου, αλλά και οι δορυφόροι του (ανταλλακτικά, ελαστικά, αξεσουάρ, καύσιμα), πλήττονται από αόριστες εξαγγελίες και εικασίες. Είναι γνωστή, βέβαια, η τακτική των ανακοινώσεων από τις κυβερνήσεις, για να διαπιστώσουν το μέγεθος των αντιδράσεων, ώστε να γίνουν διορθωτικές κινήσεις, αλλά μέχρι να γίνουν αυτές, η ζημιά μεγαλώνει.
Ο φετινός ρυθμός πωλήσεων καινούργιων Ι.Χ. αναμενόταν κοντά στα περσινά νούμερα των 280.000 μονάδων. Με την παρατηρούμενη ύφεση δύσκολα να επιτευχθεί αυτό το νούμερο, όσες προσφορές ή επιδοτήσεις αγοράς νέου Ι.Χ. κάνουν οι εισαγωγείς, οι οποίοι εδώ και μήνες έχουν παραγγείλει από τα εργοστάσια τα αυτοκίνητα που θεωρούσαν ότι θα πουλήσουν. Δεν παίρνω το μέρος των εισαγωγέων, οι οποίοι ούτως ή άλλως είναι επιχειρηματικοί κολοσσοί με πληθώρα δραστηριοτήτων. Κατά καιρούς έχω επισημάνει ότι οι κυβερνήσεις δεν τους λαμβάνουν σοβαρά υπόψη κι ας είναι οι περισσότεροι προμηθευτές του Δημοσίου.
Στα 70 χρόνια του Συνδέσμου τους, πριν από 4 χρόνια, παρέστησαν ορισμένα πολιτικά πρόσωπα, ούτε καν υπουργοί, τη στιγμή που κάθε χρόνο στις εκδηλώσεις του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων παρίστανται και μιλούν πρωθυπουργός και αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ούτε στο θέμα της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη έκαναν τίποτα ούτε στο γεγονός της μαζικής απόσυρσης παλαιών Ι.Χ., ώστε να μη φτάσουμε στο αδιαχώρητο. Ολα τα περιμένουν από το κράτος και όταν αυτό αποφασίζει –για παράδειγμα– τεκμήρια, τότε φρενάρουν…
Ο κλάδος του αυτοκινήτου κάνει τζίρο κάθε μήνα κοντά στα 320 εκατ. ευρώ, με πολλά εκατ. φόρους να καταλήγουν στο Δημόσιο. Αν η ύφεση συνεχιστεί, θα χάσουν όλοι. Η κυβέρνηση οφείλει σύντομα να ξεκαθαρίσει την κατάσταση και να βάλει μακροχρόνιους ορίζοντες εφαρμογής των όποιων μέτρων. Για να ξέρουμε τι θα κάνουμε από τώρα για 5 ή 10 χρόνια και όχι κάθε τόσο να ψαχνόμαστε.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.