Παλαιότερες

Ανασυγκρότηση του ΟΣΕ

SportDay

Είναι αλήθεια ότι μέσα στον Δεκαπενταύγουστο δεν περιμέναμε να έχουμε τόσο «καυτές» ανακοινώσεις για ένα μείζον ζήτημα όπως είναι ο ΟΣΕ. Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης έδωσε πριν από τρεις ημέρες στη δημοσιότητα το σχέδιο ανασυγκρότησης του πολύπαθου Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, το δεύτερο σε προτεραιότητα επίλυσης ζήτημα, μετά την Ολυμπιακή, για τον υπουργό και την κυβέρνηση.

Δυστυχώς, έπρεπε να συμβεί το ατύχημα στον Μπράλο, με τη σύγκρουση επιβατικής και εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, για να έρθουν στην επιφάνεια τα τεράστια θέματα που υπάρχουν στον ΟΣΕ. Εστω και αργά όμως υπήρξε κινητοποίηση. Το ΣΔΟΕ κάνει ελέγχους και βρίσκει ατασθαλίες. Το θέμα είναι να βρεθούν και οι ένοχοι ώστε να αποδοθούν ευθύνες. Γιατί τα χρήματα που έχουν χαθεί είναι πολλά και δεν υπήρξε μόνο κακοδιαχείριση και σπατάλη. Χωρίς να ξεχνάμε όλα αυτά που συνέβησαν και βρίσκονται υπό διερεύνηση, οφείλουμε να κοιτάξουμε μπροστά.

Ο υπουργός ανακοίνωσε, λοιπόν, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που μακάρι να μπει σε…τροχιά και να οδηγήσει σε διάσωση τον σιδηρόδρομο. Το σχέδιο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες: ασφάλεια, διαφάνεια, εξυγίανση και ανάπτυξη και τα μέτρα που λαμβάνονται πρέπει να έχουν αποδώσει μέχρι το 2010. Οι εμπορευματικές μεταφορές λειτουργούν ήδη σε απελευθερωμένο καθεστώς και οι πρώτες κρούσεις ενδιαφέροντος από ξένες μεταφορικές εταιρείες έχουν γίνει ήδη. Οι επιβατικές μεταφορές, για τις οποίες δεν προβλέπεται πλέον επιδότηση για τον άξονα ΠΑΘΕΠ, απελευθερώνονται το 2011 και οι κρατικές εγγυήσεις για δανεισμό στον σιδηρόδρομο καταργούνται το 2010.

Χωρίς κρατική εγγύηση, λοιπόν, ο ΟΣΕ δεν μπορεί να προσβλέπει πλέον σε δανεισμό από κανένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το διάστημα 2003-2007 ο ΟΣΕ απορρόφησε 3 δισ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια. Τώρα, η επέκταση του προαστιακού είναι ένα θετικό βήμα, όπως και η επέκταση της ηλεκτροκίνησης. Ομως πρέπει να γίνουν πιο γρήγορα βήματα. Οσον αφορά την ασφάλεια, τα μέτρα έχουν να κάνουν με τους εργαζόμενους και με ελέγχους, αλλάθα υπάρξει και στενή συνεργασία με τον γαλλικό σιδηρόδρομο.

Αναφορικά με τη διαφάνεια, θα γίνονται τακτικοί και έκτατοι έλεγχοι. Και για την οικονομική εξυγίανσή του θα αλλάξουν τα πάντα σε άγονες γραμμές, τιμολογιακή πολιτική, επενδύσεις, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας. Τέλος, σε σχέση με την ανάπτυξη, θα δημιουργηθούν υποδομές και θα υπάρξει εκσυγχρονισμός.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x