Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια. Συγκρίνοντας τα στοιχεία των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών και μοτοσικλετών του πρώτου εξαμήνου φέτος, σε σχέση με το αντίστοιχο μισό του περσινού χρόνου, οι αριθμοί δείχνουν ότι υπάρχει σταθερότητα. Πέρυσι από Ιανουάριο μέχρι Ιούνιο είχαν πουληθεί 159.527 νέα ΙΧ και φέτος ο αριθμός έφθασε στα 159.004. Ανεπαίσθητη η πτώση δηλαδή. Στα ελαφρά επαγγελματικά πέρυσι είχαμε 11.887 πωλήσεις και φέτος 11.810. Ούτε και εδώ λοιπόν η πτώση είναι άξια λόγου. Οσον αφορά τις μοτοσικλέτες, πέρυσι πουλήθηκαν 50.562 και φέτος 50.405. Η αγορά συνεπώς στους τέσσερις και στους δύο τροχούς είναι σταθερή, αλλά αυτή η σταθερότητα είναι που προβληματίζει. Γενικά τα στελέχη των εταιρειών, στις προβλέψεις που έκαναν λίγο πριν φύγει το 2007, ανέφεραν ότι μπορεί το 2008 να φέρει μια μικρή αύξηση στις πωλήσεις, αν όχι ίδια νούμερα. Μέχρι εδώ, όλα καλά. Ομως το μέλλον δεν διαγράφεται ευοίωνο.
Τα οικονομικά των νοικοκυριών έχουν συρρικνωθεί. Η αύξηση της τιμής του πετρελαίου έχει επιφέρει αλυσιδωτές αυξήσεις σχεδόν σε όλα τα προϊόντα και ελάχιστη (πολύ κάτω από τον πληθωρισμό) στα μηχανοκίνητα μέσα. Πλέον το σκεπτικό στους υποψήφιους αγοραστές δεν τίθεται τόσο στο πώς θα το αγοράσουν το όχημα που θέλουν, αλλά στο πώς θα το κινήσουν. Λιγότερο πάντως προβληματισμό στους καταναλωτές έχουν προσθέσει οι συνεχείς αναφορές των Mέσων Eνημέρωσης σχετικά με ενδεχόμενη απόσυρση. Ο κόσμος αντιλαμβάνεται ότι η πριμοδότηση στυλ 1992 από το δημόσιο δεν πρόκειται να ξανασυμβεί. Αν υπάρξουν μέτρα για μαζική απόσυρση πολύ παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων, θα είναι με μικρά οικονομικά κίνητρα από πλευράς δημοσίου (απαλλαγή από ορισμένους φόρους – τέλη κυκλοφορίας) και με αντικίνητρα.
Αν λειτουργήσουν σωστά τα ΚΤΕΟ, που είναι πρόθεση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, τότε, σε συνδυασμό με τους φόρους που θα πληρώνουν οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων για την παλαιότητα, δεν θα τους συμφέρει να τα κρατήσουν. Για να επιστρέψω όμως στο αρχικό θέμα, για τις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, ούτε τα αυτοκίνητα προς τις εταιρείες ενοικιάσεων δεν πρόσθεσαν νούμερα. Πολλές δεν μπόρεσαν να ανανεώσουν τον στόλο τους και έμειναν με παλιά. Κι ας περιμένουμε τον ίδιο όγκο τουρισμού με πέρυσι. Η κατάσταση δυσκολεύει, και αυτό γίνεται αντιληπτό. Χρειάζεται σύνεση από όλους.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.