Δεν μπόρεσα να παραστώ στην εκδήλωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), που αφορούσε τις «πράσινες μεταφορές», δηλαδή αυτές που προκαλούν τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον. Ομως έδωσε το «παρών» ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης, στελέχη της αντιπολίτευσης και εκπρόσωπος του Επιτρόπου της Ε.Ε. Σταύρου Δήμα. Μέχρι σήμερα ο Σύνδεσμος δεν μας είχε συνηθίσει να συγκεντρώνει υψηλόβαθμα στελέχη. Δεν ξέρω αλλά σε σχέση με τον Σύνδεσμο Βιομηχάνων, που στις εκδηλώσεις του δίνουν το «παρών» ο πρωθυπουργός και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπάρχει διαφορετική στάση.
Κι όμως ο κλάδος του αυτοκινήτου γενικότερα συνεισφέρει περίπου 12% στα έσοδα του κράτους. Πάντως κάτι φαίνεται να αλλάζει. Πλησιάζουμε σε αδιέξοδο όσον αφορά τις μεταφορές κι αν δεν υπάρξουν εδώ και τώρα παρεμβάσεις και μέτρα, σε ένα-δύο χρόνια δεν θα κινείται τίποτα.
Οι συγκοινωνιολόγοι αναφέρουν ότι, με τον ρυθμό που έχουμε, το 2010 όχι μόνο δεν θα μπορούμε να οδηγήσουμε, αλλά ούτε και να περπατήσουμε? όσοι νέοι σταθμοί Μετρό κι αν γίνουν στην Αθήνα, όσες νέες Αττικές οδούς και αν κατασκευάσουμε. Μπορεί πληθυσμιακά η Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης να έχει μικρότερη αναλογία κατοίκων-κατόχων Ι.Χ., εντούτοις στο εξωτερικό δεν υπάρχει τέτοια συρρίκνωση πληθυσμού, όπως παρατηρείται εδώ που ο μισός πληθυσμός στοιβάζεται στην Αθήνα.
Ο στόχος να αποσυρθούν 1,5 εκατ. παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα από την κυκλοφορία είναι εφικτός μόνον όταν βάλουν όλοι νερό στο κρασί τους: το κράτος να χάσει λίγα έσοδα, να χάσουν κάτι και οι επιχειρηματίες εισαγωγείς, ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να μπορεί να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο που να ρυπαίνει λιγότερο και να είναι πιο ασφαλές.
Χρειάζονται λοιπόν αποφάσεις, μέτρα και έλεγχοι, αν τηρούνται σωστά οι νόμοι. Πάνω από όλα χρειάζεται όμως να αλλάξουμε τρόπους αντιμετώπισης των κοινών θεμάτων αλλά και συμπεριφορά. Η ποιότητα ζωής στην Ελλάδα δεν είναι οι χιλιάδες καφετέριες και τα πανάκριβα εμπορικά κέντρα. Οφείλουμε να πιστέψουμε ότι αξίζουμε ένα καλύτερο περιβάλλον στο οποίο περικλείονται όλα. Από τους δρόμους, τα αυτοκίνητα, τα τρένα, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, έως την Υγεία, την Παιδεία και τη Δημόσια Διοίκηση. Ταξιδεύοντας συνέχεια στο εξωτερικό και επιστρέφοντας στην πανέμορφη χώρα μου, παθαίνω πολλές φορές πολιτισμικό σοκ. Κάτι ανάλογο με αυτό που νιώθω όταν πηγαίνω σε δύσκολες περιοχές της Αφρικής.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.