Εγραψα πριν από λίγες ημέρες ότι εξαγγέλθηκαν δύο ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα που θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν τα επόμενα δύο χρόνια. Θα έχουν μήκος 21,4 χλμ. και θα κοστίσουν συνολικά περί τα 3.150.000 ευρώ. Το ποδήλατο μπορεί να μπαίνει εσχάτως στη ζωή μας, την οποία δεν γνωρίζω τελικά αν θα την κάνει… ποδήλατο.
Μακάρι να μπορέσουμε να κυκλοφορούμε, με ασφάλεια πάνω από όλα, με ποδήλατο σε ορισμένες περιοχές των μεγάλων αλλά και μικρότερων πόλεων. Οφείλω να επισημάνω κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό, ότι το 2004 δημιουργήθηκε το δίκτυο πόλεων για τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, έχοντας 40 δήμους ιδρυτικά μέλη. Εχει θέσει πολλούς στόχους: συμμετoxή σε ευρωπαϊκά κινήματα για πιο ανθρώπινες και πολιτισμένες πόλεις, ενθάρρυνση για συμμετοχή πολιτών σε επίλυση προβλημάτων πόλης, χάραξη και υποστήριξη εθνικών, περιφερειακών και τοπικών πολιτικών για τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο, προώθηση έργων βελτίωσης, ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, αναμόρφωση του οδικού χώρου κ.ά.
Το ποδήλατο λοιπόν «ανάβει πράσινο» στη ζωή μας, χαρίζει ελευθερία, βοηθά στην καλή υγεία και φτιάχνει τη διάθεση. Αξίζει επίσης να επισημάνω ότι το 30% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο είναι μικρότερες των 3 χλμ. και αρκετές από αυτές θα μπορούσαν εύκολα να γίνονται με ποδήλατο. Πέραν του ότι το ποδήλατο είναι συνδεδεμένο με τις πιο τρυφερές αναμνήσεις μας και με απίθανες τούμπες και γδαρσίματα, η ένταξή του στην καθημερινότητα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Προϋποθέτει κυκλοφοριακές, πολεοδομικές και αισθητικές αλλαγές στις πόλεις, βάζοντας φρένο στην υποβάθμιση και… ορθοπεταλιές στο αύριο. Είναι υποχρέωση προς τα παιδιά, τους ηλικιωμένους και τα άτομα με κινητικές δυσκολίες. Είναι πάνω από όλα σεβασμός στο περιβάλλον και ποιότητα ζωής.
Το ΥΜΕ αναφέρει ότι κατασκευάζει ειδικούς χώρους στάθμευσης ποδηλάτων (στάσεις Μετρό, ηλεκτρικού, κεντρικές ή τερματικές στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ) ώστε να είναι εύκολη η μετεπιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ομως και από την πλευρά τους οι ποδηλάτες οφείλουν να τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, να φροντίζουν το ποδήλατό τους (φώτα, λάστιχα, φρένα, αλυσίδα), να είναι σε καλή φυσική κατάσταση ώστε να έχουν τον έλεγχο του ποδηλάτου και να φορούν ειδικό ποδηλατικό κράνος και ρούχα που διακρίνονται μέσα στην πόλη και από τους οδηγούς. Καιρός λοιπόν να βγάλουμε από τις αποθήκες το αγαπημένο μας ποδήλατο.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.