Αιτία για το σημερινό κείμενο στάθηκε η κουβέντα που είχα χθες με στέλεχος εταιρείας από τον χώρο του αυτοκινήτου. Συζητούσαμε για την πορεία της μάρκας και εν γένει την κατάσταση στην εγχώρια αλλά και διεθνή αγορά αυτοκινήτου και μου είπε, σε αντίθεση με αυτό που είχε πει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής «έξω πάμε καλά», εντός της χώρας μας η εταιρεία κινείται πολύ καλά εμπορικά, αναλογιζόμενοι και τη μερική ύφεση στην αγορά. Το θέμα όμως που προέκυψε ήταν τι γίνεται όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στην Αμερική με τη συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής του πετρελαίου, η οποία επηρεάζει αρνητικά σχεδόν όλους τους τομείς της οικονομίας. Αρχίζει λοιπόν να καταργείται ο μύθος του πετρελαίου ως φθηνότερο καύσιμο έναντι της βενζίνης. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που ώθησε τους Ευρωπαίους να αγοράζουν μαζικά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε τέτοιο βαθμό, που να φθάνει κοντά στο 60% του συνολικού όγκου πωλήσεων.
Ετσι δόθηκε η ευκαιρία και στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν πολύ στην τεχνολογία του πετρελαίου, βάζοντας άμεσο ψεκασμό στους κινητήρες (common rail) και φίλτρα παρακράτησης σωματιδίων.
Οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ καταναλώνουν πολύ λιγότερα καύσιμα από ό,τι στο παρελθόν, ρυπαίνουν επίσης πολύ λιγότερο από τους αντίστοιχους βενζίνης και έχουν φθάσει σε τέτοιο επίπεδο αθόρυβης λειτουργίας, που όταν οδηγούμε πετρελαιοκίνητο στις παρουσιάσεις μοντέλων στο εξωτερικό (όχι σε όλες τις μάρκες) να νομίζουμε ότι πηγαίνουμε με βενζίνη. Ομως το πετρέλαιο κίνησης έφθασε την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης. Αρα το κίνητρο αγοράς, σε συνδυασμό με την ακριβότερη τιμή του αυτοκινήτου ντίζελ (ανάλογα την έκδοση από 1.500 ευρώ και πάνω), παύει να ισχύει. Οι Ευρωπαίοι ξαναπλησιάζουν τα βενζινοκίνητα και τα εργοστάσια που έχουν μεγάλες γραμμής παραγωγής ντίζελ προβληματίζονται. Την ίδια στιγμή οι Αμερικανοί δεν κοιτάζουν καθόλου τα μεγάλα, τετρακίνητα οχήματα που ρουφάνε γαλόνια βενζίνης και στρέφονται στα μικρά. Η General Motors μάλλον σταματά τα θηριώδη Hummer και τα αυτοκίνητα πόλης έρχονται στο προσκήνιο. Η κατάσταση είναι δύσκολη και με αφορμή την προσπάθεια περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες ενέργειας. Τα αυτοκίνητα βιοαιθανόλης κάνουν θραύση στη Σουηδία, τα υβριδικά αυξάνουν τις πωλήσεις τους, τα ηλεκτρικά μπαίνουν σε περισσότερες πρίζες και τα φυσικού αερίου αναζητούν περισσότερα πρατήρια. Αργούν όμως πολύ τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αυτή η λύση θεωρείται η πιο κατάλληλη για το μέλλον.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.