Η προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και του περιορισμού των τροχαίων ατυχημάτων συνεχίζεται με γοργά βήματα. Είναι αλήθεια ότι τα αυτοκίνητα τώρα είναι πολύ πιο ασφαλή από πριν. Ομως έχουν αυξηθεί τα επίπεδα ταχύτητας, ενώ ο παράγοντας οδηγός παραμένει καθοριστικός όσον αφορά τη συμπεριφορά του οχήματος. Αυτό που περιμέναμε εδώ και καιρό τελικά θα γίνει. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε τις τεχνικές προδιαγραφές του προγράμματος UNECE WP29 του OHE, για την υποχρεωτική εφαρμογή των συστημάτων ευστάθειας (ESC) σε όλα τα νέα οχήματα από το 2012, ύστερα από τη συνάντηση με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου-FIA.
Επίσης, στα φορτηγά και τα άλλα βαρέα οχήματα πρέπει να εγκατασταθούν έως το 2013 προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης και συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Πέρυσι η Επιτροπή πρότεινε την υποχρεωτική εγκατάσταση στα επιβατικά αυτοκίνητα συστημάτων ενίσχυσης της πέδησης (BAS) για την προστασία των πεζών, κάτι που θα ισχύσει από το 2009.
Η χρήση των συστημάτων αυτών μπορεί να μειώσει σημαντικά την απόσταση ακινητοποίησης ενός οχήματος σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αποφευχθεί η σύγκρουση με έναν πεζό ή τουλάχιστον η ταχύτητα κατά τη σύγκρουση να είναι πολύ χαμηλότερη. Εκτιμάται ότι τα μέτρα αυτά θα μειώσουν τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων κατά 5.000 ετησίως. Παράλληλα, η Επιτροπή προτείνει να θεσπιστεί υποχρεωτική χρήση από το 2012 ελαστικών χαμηλής αντίστασης τριβής κύλισης, τα οποία μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 7 γρ./χλμ.), μειώνοντας παράλληλα και τον θόρυβο και διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλό επίπεδο ασφάλειας.
Εξάλλου, υποχρεωτικά θα είναι από το 2012 και τα συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, που προειδοποιούν τον οδηγό σε περίπτωση που η πίεση είναι πολύ χαμηλότερη από το προβλεπόμενο επίπεδο. Ετσι η συμπεριφορά του ελαστικού είναι καλύτερη, συνεισφέρει στην ασφάλεια και εξοικονομείται καύσιμο. Με την πρόταση της Επιτροπής θα καταργηθούν περισσότερες από 150 ισχύουσες οδηγίες και θα αντικατασταθούν από έναν κανονισμό, ο οποίος θα έχει άμεση ισχύ στην Ε.Ε. και θα αναφέρεται σε εναρμονισμένα πρότυπα των Ηνωμένων Εθνών. Σύμφωνα με μελέτες της FIA, αν όλα τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη είχαν συστήματα ευστάθειας θα είχαμε 4.000 λιγότερους θανάτους και 100.000 λιγότερους τραυματισμούς από τροχαία δυστυχήματα.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.