Παλαιότερες

Από το 2012 σύστημα ευστάθειας σε όλα τα Ι.Χ.

SportDay

Η προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων ατυχημάτων αυξάνει συνεχώς το επίπεδο ασφάλειας των αυτοκινήτων τόσο στον τομέα ενίσχυσης του αμαξώματος όσο και στα συστήματα με τα οποία εφοδιάζονται τα οχήματα. Το ABS, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, είναι πλέον στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα. Αν και δεν υπήρξε σχετική οδηγία υποχρέωσης, εντούτοις υπήρξε συμφωνία μεταξύ των εταιρειών αυτοκινήτων ώστε να εφαρμοστεί.

Τώρα γίνεται λόγος για το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού ορισμένων εκδόσεων άνω των 1.600 κ.εκ. Στα μεγαλύτερου κυβισμού και δη στα σπορ μοντέλα υπάρχει με τη μορφή είτε μόνιμης εμπλοκής είτε με δυνατότητα απενεργοποίησης από τον οδηγό. Οι γνώμες διίστανται σε αυτό το ζήτημα. Αν δηλαδή θα πρέπει να απενεργοποιείται.

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να αφήνουμε και κάτι στον οδηγό, δηλαδή αν θέλει να κινηθεί πιο σπορ να μπορεί να το κάνει. Αλλοι λένε ότι προέχει η ασφάλεια και έπεται η ικανοποίηση. Οπως και να έχει όμως το θέμα, τον επόμενο μήνα θα γνωρίζουμε αν τελικά όλα τα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται με τέτοιο σύστημα. Σύμφωνα με το Ιδρυμα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου - FIA Foundation και από το «Πρόγραμμα Εναρμόνισης των Προδιαγραφών Αυτοκινήτων» του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών -UNECE WP 29 που συντάσσει τις τελικές προδιαγραφές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται τελικά να υιοθετήσει την οδηγία για την υποχρεωτική χρήση και στην Ευρώπη των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου ευστάθειας των αυτοκινήτων το αργότερο μέχρι το 2012.

Σήμερα, ποσοστό μικρότερο του 20% των αυτοκινήτων στην Ευρώπη διαθέτει στον εξοπλισμό τέτοιο σύστημα. Στην Ασία-Ιαπωνία το ποσοστό είναι μικρότερο του 15%. Ο όμιλος VW ανακοίνωσε ήδη ότι από το 2009 θα το έχει στάνταρ σε όλα τα μοντέλα του. Πάντως το ESP δεν κοστίζει πολύ. Αν δεν κάνω λάθος γύρω στα 500 ευρώ παραπάνω πληρώνει κάποιος για να το έχει στο νέο μοντέλο που παραγγέλνει, κι αυτό διότι δεν μπορεί να τοποθετηθεί μετά την αγορά. Σύμφωνα με έρευνες αν όλα τα οχήματα είχαν ESP, θα περιορίζονταν τα ατυχήματα, θα είχαμε 4.000 λιγότερους θανάτους στην άσφαλτο και 100.000 λιγότερους τραυματισμούς. Επιπλέον θα είχαν περιοριστεί οι συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων κατά 35%.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x