Παλαιότερες

Mazda χθες, σήμερα, αύριο

SportDay

Συνηθίζεται όταν έχουμε συνάντηση με ανθρώπους της ΕΛΜΑ, εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Mazda στη χώρα μας, οι συζητήσεις να είναι μακροσκελείς. Σε μία από αυτές βρέθηκα χθες στην Κέρκυρα, αγαπημένο μέρος του Μιχαήλ Κορτέση, ιδιοκτήτη της εταιρείας. Το 2008 γι' αυτόν και τα στελέχη της ΕΛΜΑ είναι χρονιά-ορόσημο. Η εταιρεία θέλει να πουλήσει 10.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα μετά το 1992, τη χρονιά της απόσυρσης. Κι αυτό δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί, λόγω της πληθώρας μοντέλων, αλλά και του σημαντικού δικτύου διανομής σε όλη την επικράτεια.

Η πορεία της ΕΛΜΑ είναι παράλληλη με τη Mazda. Οι δεσμοί είναι ισχυροί και πολλές φορές το εργοστάσιο «ακούει» τις συμβουλές των Ελλήνων σε ορισμένα θέματα, όπως για παράδειγμα στα ελαφρά επαγγελματικά ΒΤ-50, μια και τα μισά που πωλούνται στην Ευρώπη κυκλοφορούν στην Ελλάδα! Ενα άλλο παράδειγμα είναι το μοντέλο RX-8, το σπορ πισωκίνητο αυτοκίνητο που σε απόλυτα νούμερα πουλά περισσότερα αυτοκίνητα μετά τη Γερμανία στην Ευρώπη. Η Mazda από το 1997 έκανε στροφή στον προγραμματισμό της. Εθεσε ένα αυστηρό πλαίσιο μεσοπρόθεσμων προγραμμάτων τετραετίας και αρκετές φορές οι στόχοι επιτεύχθηκαν πριν εκπνεύσει το χρονικό διάστημα.

Το πρώτο πλάνο ξεκίνησε το 2000 (Millenium), το δεύτερο το 2003 (Momentum) και το τρίτο το 2006 (Advancement), το οποίο θέλει μέχρι το 2009 οι παγκόσμιες πωλήσεις της μάρκας να ανέλθουν σε 1,6 εκατ. μονάδες. Η Mazda είναι τελείως διαφορετική ύστερα από 10 χρόνια. Χρησιμοποιεί ως βάση για παραγωγή των μοντέλων της την Ιαπωνία, θεωρώντας ότι έτσι έχει καλύτερo ποιοτικό έλεγχο και δικαιώνεται. Μπορεί να ανήκει στον όμιλο της Ford, η οποία κατέχει το 33,4% των μετοχών της ιαπωνικής μάρκας, αλλά η εμπορική τους φιλοσοφία και οι στόχοι διαφέρουν. Υπάρχει πάντως αγαστή συνεργασία σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης, σε σασί και κινητήρες, όπως και στον τρόπο διανομής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Η Mazda έχει ήδη επενδύσει στην Κίνα με εργοστάσια κινητήρων και αυτοκινήτων και θέτει σοβαρούς στόχους για το άμεσο και μακροπρόθεσμο μέλλον.

Εχει περιορίσει τα στερεά απόβλητα από 71.367 τόνους το 1990 σε μόλις 232 το 2006, ανακυκλώνει αμέσως τα υλικά που δεν χρειάζονται κατά την παραγωγή και μόλις το 0,1% πηγαίνει στη χωματερή. Επιπρόσθετα εργάζεται για τη μαζική χρήση του υδρογόνου ως ενέργεια κίνησης και θεωρεί ότι αυτό θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος.

Αναπτύσσει δε νέο περιστροφικό κινητήρα Renesis από 1.304 κ.εκ. σε 1.600 κ.εκ., τον οποίο θα δούμε σύντομα στο επόμενο σπορ μοντέλο. Περισσότερα προσεχώς.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x