Εντυπωσιακά σε γραμμές ήταν τα περισσότερα αυτοκίνητα που είδα στη Γενεύη. Ωστόσο, πίσω από το σχέδιο βρίσκεται κρυμμένη η τεχνολογία. Και επειδή τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια περιορισμού της ρύπανσης της ατμόσφαιρας και η General Motors δίνει τη δική της μάχη για οικονομία καυσίμου, μείωση κατανάλωσης λαδιού και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στη Γενεύη ο πρόεδρος της GM, Ρικ Βάγκονερ, ανακοίνωσε ότι ο όμιλος θα λανσάρει μια έκδοση του GM Hybrid System δεύτερης γενιάς, με νέα, ισχυρότερη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία θα προέρχεται από μια θυγατρική εταιρεία με έδρα το Τόκιο. Το GM Hybrid System επόμενης γενιάς θα γίνει σχεδόν τρεις φορές ισχυρότερο από το σύστημα που αντικαθιστά.
Οι συνολικές βελτιώσεις οικονομίας καυσίμου για αυτοκίνητα και φορτηγά που χρησιμοποιούν το σύστημα αναμένεται να αγγίξουν το ποσοστό του 20%, ανάλογα με τον κινητήρα και την εφαρμογή. Η επόμενη γενιά του GM Hybrid System (στην παγκόσμια αγορά το 2010) θα βασιστεί στην επιτυχημένη υβριδική τεχνολογία εναλλάκτη-μίζας με ιμάντα, που αυτή τη στιγμή διατίθεται στα Saturn Vue, Saturn Aura και Chevrolet Malibu. Η επόμενη γενιά GM Hybrid System έρχεται να συμπληρώσει το Two-Mode Hybrid system της GM στη σειρά προηγμένων συστημάτων κίνησης της εταιρείας.
Το Two-Mode Hybrid system έκανε το ντεμπούτο του το 2007 στα Chevrolet Tahoe και GMC Yukon και θα προσφέρεται φέτος με το μεγάλο SUV Cadillac Escalade και τα μεγάλα pickup Chevrolet Silverado και GMC Sierra. Η πρώτη FWD εφαρμογή του Two-Mode Hybrid system θα κάνει το ντεμπούτο της στο 2009 Saturn Vue Green Line. Χάρη στην αυξημένη ισχύ από την μπαταρία ιόντων λιθίου, το νέο GM Hybrid System θα έχει χρήση σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες, υπερτροφοδοτούμενους, κινητήρες βιοκαυσίμων και πετρελαίου. Η νέα τεχνολογία παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Saab 9-X BioPower Hybrid. Εκπέμπει 117 γρ./χλμ CO2, με κατανάλωση βενζίνης μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτό κύκλο.
Η νέα τεχνολογία θα περιλαμβάνει σβήσιμο του κινητήρα στο ρελαντί, αποκλειστική ηλεκτροκίνηση στις μικρές αποστάσεις, ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, διακοπή παροχής καυσίμου στο φρενάρισμα, μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και έξυπνη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας. Καταλήγοντας αναφέρω ότι η GM θα παρουσιάσει 16 νέα υβριδικά οχήματα τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.