Χθες έγραψα για τις πωλήσεις της περσινής χρονιάς, που έκλεισαν στο υψηλό νούμερο των 279.794 αυτοκινήτων. Στη χώρα μας η αγορά χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες, οι οποίες έχουν να κάνουν όχι τόσο με τις απόλυτες, καθημερινές ανάγκες του κοινού, αλλά με την τιμή του μοντέλου, με τη μόδα που λανσάρει, με την επιβλητικότητά του, με το πρεστίζ που σου προσδίδει. Μάλιστα, χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι για τον άνδρα πολλές φορές το νέο του αυτοκίνητο αποτελεί προέκτασή του… Πάντως, για την περίπτωση των γυναικών δεν έχει αναφερθεί κάτι σχετικό. Ξεκινώντας να σκιαγραφήσουμε την αγορά και τις διαθέσεις των καταναλωτών, στα μικρά αυτοκίνητα πόλης πρώτευσε το Fiat Panda (5.203), που αποτελεί σταθερή αξία από τότε που παρουσιάστηκε (τέλη 2003). Ηταν μάλιστα το 2004 «Αυτοκίνητο της χρονιάς» στην Ευρώπη. Δεύτερο σε πωλήσεις ήρθε το Chevrolet Matiz (4.066), που κι αυτό αποτελεί must πρόταση εδώ και χρόνια, και τρίτο το Hyundai Atos, που αλλάζει με το μοντέλο i10 σε δύο μήνες. Στα σούπερ μίνι αυτοκίνητα επικράτησε το Opel Corsa (9.687), που ήταν και best seller σε όλες τις κατηγορίες. Ακολούθησαν Toyota Yaris (8.238) και Suzuki Swift (6.156), που πήγε θαυμάσια ως νέα πρόταση και αρεστή. Στα μικρομεσαία, που γίνεται επίσης μεγάλη μάχη, το VW Golf κράτησε τις δυνάμεις του (8.322), αλλά φέτος θα δεχθεί τρομερή πίεση από το Ford Focus (8.733), που έρχεται φρεσκαρισμένο ελαφρώς τέλος του μήνα, και λιγότερο από το Opel Astra (8.603). Υπάρχουν κι άλλες εξαιρετικές προτάσεις, αλλά απέχουν από τις πρώτες προτιμήσεις. Στα μεσαία αμαξώματα πρώτευσε η Σειρά 3 της BMW (3.601), με το VW Passat (3.216) και τη νέα Mercedes C-Class (2.798) να ακολουθούν. Στα μεγάλα, η διαφορά είναι εμφανής, μια και η Mercedes E-Class (1.160) δεν είχε αντίπαλο. Ακολούθησαν σε μεγάλη απόσταση: BMW Σειρά 5 (457) και Audi A6 (315). Στα πολυτελή, η Mercedes με S (149) και CLS (145) έκανε το 1-2 με τρίτη τη Lexus GS450 (67). Στα λεγόμενα πολυχρηστικά MPV, πάλι η Mercedes με την A-Class ήρθε πρώτη (1.814), δεύτερο το Hyundai Matrix (1545) και τρίτο το Nissan Note (1.160). Στα σπορ κάμπριο οχήματα, το VW Eos ήταν μακράν μπροστά (1.241). Opel Astra cabrio (722) και VW Beetle (114) έπονται. Στα σπορ κουπέ ή τριάδα ήταν: Mazda RX-8 (698), Mercedes CLK (409), Alfa GT (175). Στα σπορ διθέσια είχαμε: Audi TT (546), Mazda MX-5 (542), Mercedes SLK (409). Τώρα, τα τετρακίνητα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, Στα «καθαρόαιμα» 4Χ4 πρώτευσε το Daihatsu Terios (4.458), με δεύτερο το Suzuki Grand Vitara (3.520) και τρίτο το Suzuki Jimny (2.311). Στα SUV 4X4, στα πιο soft τετρακίνητα, το Toyota RAV4 διατηρήθηκε μπροστά (3.661) αλλά η είσοδος του VW Tiguan μάλλον αλλάζει τις ισορροπίες. Και για τα υπόλοιπα μοντέλα ισχύει αυτό, για το Suzuki SX4 (2.272) και το Kia Sportage (1.447) που ακολούθησαν. Η Nissan το Qashqai, παρ' όλο που έχει δύο εκδόσεις (δικίνητη - τετρακίνητη), δεν το κατατάσσει στα SUV (που ανήκει περισσότερο) αλλά στα μικρομεσαία. Πούλησε πάντως καλά (2.111), αν και έχει ακόμα μεγάλο χρόνο παράδοσης, κάτι που διαφαίνεται και στο VW Tiguan.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.