Παλαιότερες

Μικροπολιτική και εγωισμός

SportDay

Πριν λίγες ημέρες έγραψα, όπως έκαναν και άλλα μέσα, ότι «αυτοκίνητο της χρονιάς 2008» στην Ευρώπη είναι το νέο Fiat 500. Το ψήφισαν πρώτο μεταξύ πολλών άλλων, 58 συνάδελφοι δημοσιογράφοι του λεγόμενου «ειδικού τύπου», δηλαδή μέσων που ασχολούνται με το αυτοκινητικό ρεπορτάζ. Μάλιστα εκπροσωπούνται 22 ευρωπαϊκές χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα με το περιοδικό 4 Τροχοί, από το οποίο δικαίωμα ψήφου έχει ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια ανάλογους θεσμούς τοπικού χαρακτήρα, έχουν θεσπίσει κι άλλες χώρες της Ευρώπης. Οι επιλογές διαφέρουν αρκετά πολλές φορές, ακριβώς επειδή τα κριτήρια της αγοράς είναι διαφορετικά. Στην Ελλάδα, την χώρα της υπερβολής σε αναρίθμητες περιπτώσεις, συνέβη πέρυσι το παράδοξο, αν και έγινε προσπάθεια να αποφευχθεί.

Συγκροτήθηκαν λοιπόν δύο ομάδες: η μία με δημοσιογράφους εφημερίδων, διαδικτύου, περιοδικού (μεταξύ των οποίων και καταξιωμένοι συνταξιούχοι συνάδελφοι) και η άλλη μόνο με τα περιοδικά αυτοκινήτου που έχουν τους πιο γνωστούς τίτλους (χωρίς τον όμιλο Motorpress/Auto Moto und Sport, Auto Τρίτη). Η μία ομάδα-επιτροπή διατείνεται ότι ο καθένας εκπροσωπεί τον εαυτό του και όχι το μέσο, αν και υπάρχουν δημοσιογράφοι με δικά τους μέσα! Από την άλλη, στα περιοδικά δικαίωμα ψήφου έχουν ορισμένοι από κάθε μέσο και στο τέλος η επιλογή γίνεται ανά περιοδικό. Πέρυσι λοιπόν, η τύχη ευνόησε και ψηφίστηκε το ίδιο αυτοκίνητο. Το θαυμάσιο κατά τη γνώμη μου Seat Leon που είναι ίσως αδικημένο από την ελληνική αγορά. Φέτος έγινε εκ νέου προσπάθεια, όχι μόνο οι δύο επιτροπές να γίνουν μία, αλλά να διευρυνθεί ο θεσμός, να τεθούν κριτήρια στους συναδέλφους που θα έχουν δικαίωμα ψήφου, να υπάρχει αντιπροσωπευτικότερο δείγμα εκπροσώπησης, δηλαδή δημοσιογράφοι από περισσότερα μέσα. Εις μάτην όμως.

Οι μικροπολιτικές και ο εγωισμός στάθηκαν εμπόδιο στην ενοποίηση. Υπήρξε μια αποχώρηση επιφανούς συναδέλφου και αρκετοί το σκέφτονται χωρίς να κάνουν κινήσεις ή να λαμβάνουν πρωτοβουλίες. Ο υπογράφων δεν ανήκει σε καμία ομάδα – επιτροπή (και δεν ενδιαφέρεται με τέτοιο καθεστώς), επειδή δύο – τρεις συνάδελφοι επικαλέστηκαν διάφορα (γραφείο τύπου εταιρείας) για τα οποία ούτε η ΕΣΗΕΑ έχει αντίθετη άποψη, ούτε παράνομα είναι. Εκτός επιτροπών βρίσκονται κι άλλοι δημοσιογράφοι από κορυφαία μέσα, οι οποίοι συμφωνούν με την άποψή μου ότι ο χώρος αν είναι να χρειάζεται κάτι δεν είναι απλά μια επιτροπή που να αναδεικνύει «αυτοκίνητο της χρονιάς», αλλά έναν ισχυρό φορέα -εντός των συλλογικών οργάνων- που να εκφράζει θεσμικά την άποψη του αυτοκινητικού τύπου και να λαμβάνει θαρραλέες αποφάσεις.

Ηθελα να τα γράψω από καιρό, αλλά η απεργία της ΕΣΗΕΑ την ερχόμενη Τρίτη μου έδωσε την αφορμή. Εκείνη την ημέρα έχει προγραμματίσει (από καιρό) να παρουσιάσει η Mazda το νέο μοντέλο 6. Θα είναι διήμερο ταξίδι στην Καλαμάτα. Είμαστε λοιπόν αρκετοί προσκεκλημένοι, μεταξύ των οποίων 3-4 μέλη της ΕΣΗΕΑ. Τι γίνεται λοιπόν σε αυτή την περίπτωση; Σε αυτή την ερώτηση θα μπορούσε να απαντήσει ο φορέας που αναφέρω. Πάντως μια και γράφω για το ζήτημα, ούτε οι εταιρείες εισαγωγής αυτοκινήτων, που έχουν ενιαίο φορέα (ΣΕΑΑ), τα βρίσκουν μεταξύ τους.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x