Παλαιότερες

Το διαρκές έγκλημα του νέου ιπποδρόμου

SportDay

O βαρύτατος τραυματισμός του αναβάτη Λιάκου και ο θάνατος ενός ακόμα αλόγου οδήγησαν στην κορύφωση του δράματος που παίζεται εδώ και χρόνια στο Μαρκόπουλο. Ο ιππόδρομος κόστισε 250 εκατομμύρια ευρώ, αλλά ο στίβος του είναι ένα πραγματικό σφαγείο για άλογα και αναβάτες.

Ενα άλογο έπεσε νεκρό και ο αναβάτης του με τσακισμένη τη σπονδυλική στήλη κινδυνεύει να μείνει στο αναπηρικό καροτσάκι για την υπόλοιπη ζωή του. Αυτό είναι το τελευταίο (Δευτέρα απόγευμα) και πιο τραγικό αποτέλεσμα της ακαταλληλότητας του αγωνιστικού στίβου στον πολυδιαφημισμένο ιππόδρομο του Μαρκόπουλου, ο οποίος παραμένει έκτοτε κλειστός με απόφαση της Φιλίππου Ενώσεως Ελλάδας, την οποία απόφαση σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχθές επιδοκίμασαν αναβάτες, προπονητές, ιδιοκτήτες και αθλητική ηγεσία! Είχαν προηγηθεί από την ημέρα λειτουργίας του νέου ιπποδρόμου αλλεπάλληλοι τραυματισμοί και θάνατοι αλόγων, που κυριολεκτικά αποδεκάτισαν μεγάλους στάβλους και απογοήτευσαν λαμπρούς ιδιοκτήτες.

Παρά τις διαμαρτυρίες και τα έντονα διαβήματα για τους αρμοδίους, τίποτα το ουσιαστικό δεν έγινε, καθώς ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδας (ΟΔΙΕ) είχε ως μοναδικό του μέλημα την πάση θυσία συνέχιση των ιπποδρομιών, ώστε να μπορεί να εκμεταλλεύεται απρόσκοπτα το στοίχημα.

Η μεγαλύτερη (ΕΙΔΙΕ) ένωση ιδιοκτητών απέδειξε με ακλόνητα στατιστικά στοιχεία ότι ο αριθμός των ατυχημάτων στις προπονήσεις και στους αγώνες ήταν 50 φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο στους ιπποδρόμους των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά δυστυχώς κανείς αρμόδιος δεν συγκινήθηκε.

Η Φίλιππος Ενωση απαίτησε με τη σειρά της τη μετάκληση ξένου ειδικού για να επισημάνει τις κακοτεχνίες στον στίβο-καρμανιόλα και να υποδείξει τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπιζόταν το φαινόμενο. Δεν έγινε τίποτα το ουσιαστικό.
Απλώς ο ΟΔΙΕ έφερε το πράγμα στα μέτρα του, εξαγγέλλοντας συστηματικότερη συντήρηση του ιπποδρομιακού στίβου, με την οποία δήθεν θα αντιμετωπιζόταν το πρόβλημα. Η ανατροπή του ίππου Τατιάνα 100 μέτρα πριν από τον τερματισμό και ενώ κάλπαζε προς μια βέβαια νίκη υπενθύμισε ότι ο στίβος-σφαγείο στο Μαρκόπουλο δεν αντιμετωπίζεται με ημίμετρα.
Ενα από τα μπροστινά πόδια του αλόγου πάτησε σε μια παγίδα του στίβου και σε κλάσματα του δευτερολέπτου άλογο και αναβάτης καρφώθηκαν με τα κεφάλια στο χώμα. Η Τατιάνα είχε ακαριαίο θάνατο, ο 30χρονος Π. Λιάκος έσπασε τη σπονδυλική στήλη του και κατά τα φαινόμενα θα έχει την τύχη του Στ. Μπάκου, του συναδέλφου του που τσακίστηκε στον παλιό ιππόδρομο του Φαλήρου και τώρα ζει στο αναπηρικό καροτσάκι του…

Το τραγικό περιστατικό ευαισθητοποίησε τους πάντες, οι οποίοι στην προχθεσινή μεγάλη σύσκεψη παραδέχτηκαν ότι ο στίβος στο Μαρκόπουλο είναι ακατάλληλος και επικίνδυνος. Μοναδική εξαίρεση, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΔΙΕ, κύριος Κ. Κώστογλου, ο οποίος σε δηλώσεις του στην τηλεόραση εξέφρασε επιφυλάξεις και παρέπεμψε στο πόρισμα των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΔΙΕ, που θα βγει τις επόμενες μέρες!

Σημειωτέον ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του ΟΔΙΕ, οι οποίες κατά τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου θα εκδοθούν στο πόρισμα, είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση του στίβου που κατά την εκτίμηση όλων των φορέων προκάλεσε το τραγικό ατύχημα!

Πώς γίνεται, όμως, ένας τόσο καινούργιος ιππόδρομος, ο οποίος διαφημίζεται από κάποιους (τρομάρα τους…) ως ο καλύτερος στην Ευρώπη, να έχει τόσο μεγάλα προβλήματα και εν τέλει να λειτουργεί σαν καρμανιόλα για αναβάτες και άλογα;

Οι απαντήσεις βρίσκονται στις συνθήκες και στο κλίμα που επικρατούσαν κατά την κατασκευή του στο προ των Ολυμπιακών Αγώνων διάστημα. Ως γνωστόν, ο ιππόδρομος Μαρκόπουλου μαζί με το ιππικό κέντρο αποτελούν Ολυμπιακό έργο κόστους 250 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο ανεγέρθηκε κάτω από φοβερή χρονική πίεση, γεγονός που είχε αναπόφευκτες επιπτώσεις στην ποιότητα κατασκευής του.

Σημαντικό ρόλο στην κατασκευή του στίβου έπαιξαν τα αρχαιολογικά ευρήματα κατά τη διάρκεια των εργασιών. Τα περισσότερα από αυτά επιχωματώθηκαν, με αποτέλεσμα στον στίβο να υπάρξουν τεράστιες υψομετρικές διαφορές και ως εκ τούτου πολύ επικίνδυνες κλίσεις, που αποτελούν τη μεγαλύτερη αιτία του κακού. Αν ο ιπποδρομιακός στίβος ήταν από γκαζόν, το θέμα των απότομων κλίσεων δεν θα δημιουργούσε προβλήματα. Ομως το χώμα με το οποίο έχει επιστρωθεί ο στίβος του Μαρκόπουλου δεν μένει σταθερό στη θέση του, ιδίως στις περιπτώσεις έντονων βροχοπτώσεων.

Αυτό έχει αποτέλεσμα σε άλλα σημεία να μαζεύεται πολύ χώμα και σε άλλα ο στίβος να μένει «καραφλός». Γεγονός που αποτελεί θανάσιμη απειλή για άλογα και αναβάτες. Εκτός από τις απότομες κλίσεις, άλλο ένα αδύνατο σημείο του στίβου εντοπίζεται στην πολύ κακή αποστράγγισή του, λόγω της οποίας μετατρέπεται σε νεροτσουλήθρα με την πρώτη σχετικά δυνατή βροχή. Είναι πολύ χαρακτηριστικό, πάντως, ότι οι κακοτεχνίες στον στίβο και η προφανής επικινδυνότητά του είχαν αποκαλυφθεί πριν ακόμα λειτουργήσει ο νέος ιππόδρομος. Επειτα από μια καταρρακτώδη βροχή σε δύο σημεία δημιουργήθηκαν τεράστια χαντάκια, που προκάλεσαν τον πανικό των προπονητών, οι οποίοι ήδη είχαν μεταφέρει εκεί τα άλογά τους από τον παλιό ιππόδρομο του Φαλήρου. Οι προπονητές Χρ. Θεοδωράκης και Ι. Μυκονιάτης απαθανάτισαν τα ντοκουμέντα της προχειρότητας και της τσαπατσουλιάς με τα κινητά τους τηλέφωνα και οι φωτογραφίες έφτασαν στον υπογραφόμενο, ο οποίος τις δημοσίευσε στην «Ελευθεροτυπία» μαζί με εκτενές ρεπορτάζ.

Προκλήθηκε σάλος. Ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού έτρεξε πανικόβλητος να μπαλώσει την κατάσταση, ο ΟΔΙΕ αύξησε τα μέτρα φρούρησης του νέου ιπποδρόμου ώστε να μην εισέρχονται σε αυτόν ανεπιθύμητοι που θα μπορούσαν να αποκαλύψουν κι άλλες κακοτεχνίες ή παραλείψεις και το κονσόρτσιουμ των κατασκευαστικών εταιρειών που είχε την ευθύνη του έργου απείλησε με μηνύσεις και αγωγές.

Τελικά, παρά τις αντιρρήσεις της Φιλίππου Ενώσεως, ο νέος ιππόδρομος λειτούργησε το ταχύτερο δυνατό.
ΠΡΩΤΟΝ, για να εισπράξει η τότε διοίκηση του ΟΔΙΕ τα εύσημα από την κυβέρνηση. ΔΕΥΤΕΡΟΝ, για να επαναλειτουργήσει μαζί του και όλο εκείνο το αμαρτωλό σύστημα που είχε μεταφερθεί ακέραιο και πριμοδοτημένο (!) από το Φάληρο στο Μαρκόπουλο.

ΤΡΙΤΟΝ, για να εισπράξουν, όπως εφημολογείτο έντονα τότε, οι κατασκευαστικές εταιρείες το πριμ ταχύτητας που προβλεπόταν από τις σχετικές συμβάσεις. Οπως αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς, το έγκλημα του Μαρκόπουλου είναι διαρκές, όχι στιγμιαίο, και βαραίνει τόσο τη Νέα Δημοκρατία όσο και το ΠΑΣΟΚ!

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x