Παλαιότερες

Ο πόνος να γίνει δίδαγμα

SportDay

Ήταν σκληρή η χθεσινή μέρα για τους φίλους και τους συγγενείς μιάς γνωστής μου οικογένειας. Δύο νέοι άνθρωποι, ένα ανδρόγυνο, έχασε τη ζωή του στην άσφαλτο το πρωί του Σαββάτου πηγαίνοντας για διήμερο στο χωριό, στα Σελιανίτικα Αιγίου. Λίγο μετά την έξοδο του Κιάτου το αυτοκίνητο έφυγε από την πορεία του και ο Ανδρέας με την Αλέκα από τη ζωή. Τόσο σκληρά, τόσο απρόσμενα, αφήνοντας πίσω τρία παιδιά να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της ζωής. Ευτυχώς υπάρχει στήριξη από αρκετούς συγγενείς και όπως διαπίστωσα από πολλούς φίλους.

Το ατύχημα αυτό κατατάσσεται ανάμεσα σε εκείνα που δυστυχώς συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους. Οι κακοτεχνίες, η υπερβολική ταχύτητα, οι καιρικές συνθήκες, οι στραβοτιμονιές του οδηγού και η κακή φροντίδα του οχήματος, είναι παράγοντες που οδηγούν στο μοιραίο. Εχω αναφερθεί πολλές φορές στην κατάσταση των δρόμων. Στην επιτακτική ανάγκη να προχωρούν τα έργα των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων με ταχείς ρυθμούς, ώστε τουλάχιστον ο παράγοντας άσφαλτος να είναι ο τελευταίος που φταίει. Δυστυχώς μέχρι να αρχίσουν τα έργα στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, αλλά κι αλλού (προς Καλαμάτα, Πύργο, Ιωάννινα κ.λ.π.), θα βλέπουμε συνεχώς μεγάλες κίτρινες πινακίδες να μας προειδοποιούν για την ταχύτητα. Βέβαια κάτι είναι κι αυτό, αφού μερεμέτια δεν πρέπει να γίνουν από τη στιγμή που αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των καινούργιων αυτοκινητόδρομων. Μέχρι τότε όμως, έως και την ολοκλήρωσή τους θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή γιατί θα υπάρχουν ανοικτά εργοτάξια. Να τα δούμε πρώτα και μετά θα γράψουμε περισσότερα.

Ο δεύτερος λοιπόν παράγοντας μετά το δρόμο, η ταχύτητα μπορεί να ελεγχεί. Οφείλουμε όλοι να κατεβάσουμε τη μέση ωριαία ταχύτητα, ειδικά όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες με βροχή και πλάγιους ανέμους. Να κινούμαστε δεξιά, να μην κάνουμε προσπεράσεις παρά μόνο σε μεγάλη ευθεία και με απόλυτη ορατότητα και ποτέ να μην υπερεκτιμούμε τις δυνατότητες του οχήματος και τις ικανότητες τις δικές μας. Να οδηγούμε συνετά, με προσήλωση στο τιμόνι και όχι αλλού και να αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις, ιδιαίτερα στη βροχή ή το χιόνι. Οσον αφορά τη φροντίδα του αυτοκινήτου γενικά ως λαός είμαστε αδιόρθωτοι. Πρέπει να πάθουμε για να μάθουμε. Κι όμως, απλές κινήσεις μας βγάζουν από τα δύσκολα. Ελέγχουμε την πίεση του αέρα στα λάστιχα, τα οποία πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση. Ρυθμίζουμε το κάθισμα του οδηγού ανάλογα με το σώμα μας, όπως και το τιμόνι σε βάθος ή ύψος για να οδηγούμε άνετα. Ρυθμίζουμε επίσης και τα προσκέφαλα στο ύψος του κεφαλιού για να προστατέψουμε τον αυχένα και φοράμε παπούτσια που να μην γλιστρούν στα πεντάλ. Όλα τα υπόλοιπα τα φροντίζουν τα συνεργεία. Και δωρεάν μάλιστα τα περισσότερα, τώρα με τις προσφορές. Μόνο ανταλλακτικά πληρώνουμε κι αυτά αν χρειαστούν αλλαγή. Θυμηθείτε ότι η πρόληψη σώζει ζωές.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x