Παλαιότερες

Κινητικότητα στα…λεωφορεία

SportDay

Η ασφάλεια των μετακινήσεων και η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής συνέντευξης τύπου του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστή Χατζηδάκη. Κι όλα αυτά με αφορμή το ατυχές συμβάν της 3ης Νοεμβρίου όταν κάηκε ολοσχερώς ένα λεωφορείο της ΕΘΕΛ, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν ανθρώπινα θύματα. Λογικά βέβαια ενημερώσεις θα έπρεπε να υπάρχουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, π.χ. για την καταλληλότητα του στόλου των Μ.Μ.Μ. και επί άλλων θεμάτων, αλλά –δυστυχώς- στη χώρα μας μόνο όταν συμβεί κάτι άσχημο τότε τρέχουμε αφενός να δούμε τι έφταιξε και αφετέρου να προχωρήσουμε σε ελέγχους και ενημέρωση. Για όλα αυτά πάντως δεν ευθύνεται η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου αλλά ένα καθεστώς που υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια με τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία ορισμένων στελεχών και εργαζομένων και με τις προμήθειες που γίνονται για να γίνουν, χωρίς πάντα τις κατάλληλες προδιαγραφές. Ο Υπουργός χθες ανάφερε ότι έπειτα από εντολή του έγιναν έρευνες από την ΕΘΕΛ και από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, δόθηκαν εξηγήσεις από την κατασκευάστρια εταιρεία για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε και όλα τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ, ιδιαίτερα αυτά που εμφάνισαν παρόμοια προβλήματα, πέρασαν από τεχνικό έλεγχο. Οι διαδικασίες δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, ενώ για ορισμένες πτυχές του προβλήματος υπάρχει ήδη εισαγγελική παρέμβαση και τα αποτελέσματα θα καθυστερήσουν. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των ερευνών, πάντως, ο Υπουργός ανέφερε ότι οι δύο οδηγοί των λεωφορείων χειρίστηκαν άψογα την εκδήλωση πυρκαγιάς. Απέτρεψαν τα χειρότερα και βραβεύτηκαν για την πράξη τους. Για το πρώτο λεωφορείο που πήρε φωτιά στις 12 Οκτωβρίου αν και εκκρεμεί εισαγγελική παρέμβαση, 3 στελέχη του αμαξοστασίου παύθηκαν από τα καθήκοντά τους και διώκονται πειθαρχικά. Το δεύτερο λεωφορείο που πήρε φωτιά στις 3 Νοεμβρίου, είχε ελεγχθεί δύο μέρες πριν και θεωρήθηκε εντάξει από τους τεχνικούς της εταιρείας. Αν και ο Υπουργός δεν ήθελε να παρέμβει στο έργο της Δικαιοσύνης, πιθανολόγησε την κλήση τους κάτι που πρέπει να γίνει για να αποδοθούν ευθύνες εφόσον υπάρχουν. Μέχρι τότε οι τεχνικοί παραπέμπονται πειθαρχικά. Ο έλεγχος στα λεωφορεία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του μήνα. Μέχρι χθες ελέγχθηκε το 60% του στόλου (2094 οχήματα) και στο 10% από αυτά αποκαθίστανται κάποιες μικρές βλάβες που διαπιστώθηκαν. Για τα ανταλλακτικά ο Υπουργός επισήμανε ότι έγιναν προμήθειες το 2004 και το 2005 και βρίσκεται σε εξέλιξη η προμήθεια του 2006. Αναφορικά με τους μελλοντικούς στόχους, ο Υπουργός ανέφερε ότι οι διαδικασίες ελέγχου θα υποστηριχθούν ηλεκτρονικά, θα διερευνθεί η δυνατότητα εγκατάστασης αυτόματου συστήματος πυρόσβεσης, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές (επιπρόσθετα των πυροσβεστήρων) και θα ενισχυθεί το προσωπικό της ΕΘΕΛ, μέσω ΑΣΕΠ. 250 τεχνικοί κλήθηκαν να υποβάλλουν δικαιολογητικά και μέσα στον Νοέμβριο θα περάσουν από σεμινάρια. Επίσης, ο πίνακας με τους 350 οδηγούς έχει προσκομιστεί για έκδοση ΦΕΚ. Σε εκκρεμότητα παραμένουν 50 υπάλληλοι, αλλά σύντομα θα αναλάβουν καθήκοντα.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

close menu
x