Το προηγούμενο τριήμερο (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή) είχε την τιμητική του το ταξί. Με την ευκαιρία της 2ης έκθεσης για ταξί που έγινε στην Αθήνα (Ελληνικό), παρουσίασα την περασμένη εβδομάδα την εμπλουτισμένη γκάμα ταξί της Toyota που διαθέτει πλέον και το υβριδικό Prius στην γραμμή πυρός. Σήμερα στο κεντρικό θέμα αναφέρομαι στις δραστηριότητες της Mercedes στον τομέα αυτό των επαγγελματιών οδηγών που βρίσκονται στις υπηρεσίες του πολίτη. Ο νέος Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης αναφέρθηκε στα βήματα που γίνονται αλλά και πρέπει να γίνουν ώστε ο χώρος να αναβαθμιστεί. Μάλιστα ο Υπουργός ζήτησε από τον κλάδο να συνεργαστεί ώστε να θεσπιστεί ένα νέο πλαίσιο που θα βασίζεται αφενός στην εξυπηρέτηση του πολίτη και αφετέρου στον εκσυγχρονισμό του επαγγέλματος. Το Υπουργείο ξεκίνησε ήδη την τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, ο οποίος ισχύει από το 1987, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σημερινές ανάγκες και απαιτήσεις. Ικανοποιεί το αίτημα για επέκταση του ορίου ηλικίας, αναφορικά με τα δικαιώματα επαγγελματικής οδήγησης, από τα 65 στα 67 έτη, με την προϋπόθεση ότι η παράταση θα δίνεται μετά από άδεια της δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής. Η παράταση αυτή αφορά μόνο τις άδειες οδήγησης και ουσιαστικά την ικανότητα οδήγησης και όχι τα συνταξιοδοτικά όρια ηλικίας. Επίσης, ρυθμίζεται από κοινού το θέμα των ποινών των οδηγών ταξί που παρανομούν, επιδιώκοντας τον εξορθολογισμό του υπάρχοντος συστήματος κυρίως στις περιπτώσεις που για το ίδιο αδίκημα υπάρχει τριπλή επιβολή ποινής (Τροχαία, Πειθαρχικό συμβούλιο και Νομαρχία). Επίσης, η επιβολή της ποινής θα βαρύνει πλέον τον ίδιο τον παραβάτη-οδηγό και όχι το ταξί, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Παράλληλα, εξετάζεται σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο του προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας», η δυνατότητα τοποθέτησης συστήματος GPS στα ταξί. Επιπλέον, το Υπουργείο δεσμεύεται να προβεί σε μια ενημερωτική εκστρατεία προς το κοινό, προκειμένου ο επιβάτης του ταξί να γνωρίζει τις υποχρεώσεις του οδηγού αλλά και τις ενέργειες που πρέπει να κάνει όταν οι υπηρεσίες που του παρέχονται δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του. Να γνωρίζει, για παράδειγμα, ότι εκτός από το δικαίωμα να ζητά απόδειξη, μπορεί να ζητήσει από τον οδηγό να σβήσει το τσιγάρο του, εφόσον τον ενοχλεί ή να μεταφέρει το κατοικίδιό του. Αντίστοιχα, υποχρεώσεις έχει και ο ίδιος ο επιβάτης προς τον οδηγό (ευπρέπεια ένδυσης, συμπεριφορά κ.λ.π.), τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζει με σαφήνεια. Ο Υπουργός ανέφερε σωστά ότι οι οδηγοί ταξί διαμορφώνουν και αυτοί την τουριστική εικόνας της χώρας μας και ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης θα προωθηθούν επιμορφωτικά σεμινάρια. Καταλήγοντας επισήμανε ότι θα ενθαρρύνει την κυκλοφορία υβριδικών οχημάτων ή οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα για περαιτέρω μείωση της ρύπανσης.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.