Ούτε να…στραβοκοιτάξουμε δεν θα μπορούμε οδηγώντας. Με το νέο σύστημα ασφάλειας που ετοιμάζει η Saab θα έχουμε στη διάθεσή μας δύο μόνο δευτερόλεπτα για να ρίξουμε μια κλεφτή ματιά σε μια κοπέλα που περιμένει υπομονετικά στη στάση ή για να μην αδικήσω και τις φίλες αναγνώστριες, ένα ωραίο αγόρι (μην βάζουμε και το χέρι στη φωτιά…) που δεν φοράει κράνος (για να μην χαλάσει το μαλλί) οδηγώντας την τσόπερ μοτοσικλέτα του. Η Saab φροντίζει λοιπόν να έχουμε την προσοχή μας συνεχώς στο τιμόνι. Στα σοβαρά τώρα. Το σύστημα αυτό καταγράφει τις κινήσεις των ματιών και του κεφαλιού του οδηγού, προειδοποιώντας ηχητικά με σήμα όταν η προσοχή του οδηγού αποσπάται με κίνδυνο την πρόκληση ατυχήματος. Λαμβάνοντας υπόψη τις ταχύτητες ενός αυτοκινήτου (με 90 χλμ./ώρα στο καντράν ένα αυτοκίνητο διανύει 25 μέτρα μόλις σε ένα δευτερόλεπτο), ακόμη και οι…αθώες ματιές μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα σοβαρές. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξουδετερώνει τον κίνδυνο από το ανθρώπινο λάθος, βασιζόμενο στο τι πραγματικά κάνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι και όχι σε αυτό που θα έπρεπε να κάνει. Δύο κάμερες σε μέγεθος μινιατούρας με υπέρυθρους φακούς, τοποθετούνται στο αυτοκίνητο για να καταγράφουν τις κινήσεις των ματιών και του κεφαλιού του οδηγού. Αμέσως μόλις η ματιά του οδηγού απομακρυνθεί από τη «ζώνη πρώτιστης προσοχής», το χρονόμετρο που βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα του παρμπρίζ αρχίζει να μετρά. Αν τα μάτια του οδηγού δεν επιστρέψουν στην ευθεία θέση μέσα σε 2 δευτερόλεπτα, θα ακουστεί το ηχητικό σήμα. Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, τότε το αυτοκίνητο θα φρενάρει ελαφρά, μέσω εντολής που θα δοθεί ηλεκτρονικά από το σύστημα ευστάθειας (ΕSP). Το σύστημα, σύμφωνα με τη Saab, είναι επαρκώς ακριβές ώστε να εντοπίζει κάποια περιφερειακή όραση του δρόμου μπροστά και να επιτρέπει μια ελαφρώς πιο εκτεταμένη περίοδο απομάκρυνσης του βλέμματος από το κεντρικό σημείο, προτού ενεργοποιηθεί το ηχητικό σήμα. Επίσης, το πρόγραμμα είναι ευαίσθητο στην ταχύτητα και μπορεί να ξεχωρίζει την κίνηση σε αστικό περιβάλλον ή στους αυτοκινητόδρομους. Στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης, υπάρχει ευρεία ζώνη προσοχής του οδηγού και μικρότερος χρόνος χρονομέτρησης για το ηχητικό σήμα. Σε υψηλές ταχύτητες η ζώνη προσοχής είναι μικρότερη και αντίθετα αυξάνει ο χρόνος χρονομέτρησης λόγω της μειωμένης πυκνότητας κυκλοφορίας. Η Saab δεν σταματά μόνο σε αυτά. Η έρευνα προχωρά στη συνεργασία του συστήματος με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, ενώ γίνονται μελέτες για να καταγράφονται οι κινήσεις των βλεφάρων και των ματιών του οδηγού, ώστε να εντοπίζονται έγκαιρα περιπτώσεις υπνηλίας, αυξάνοντας την ένταση του ραδιοφώνου, της θερμοκρασίας ή την διόγκωση του αερόσακου στην ακραία περίπτωση. Μάλιστα…
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.