Το συμβούλιο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), το οποίο συνεδρίασε πριν μερικές ημέρες στο Παρίσι, έλαβε ορισμένες αποφάσεις αναφορικά με το μέλλον των μηχανοκίνητων σπορ, κυρίως για τη Φόρμουλα 1 και τα ράλι. Οι αλλαγές δεν πρόκειται να αλλάξουν τη φιλοσοφία των σπορ και να αναζωπυρώσουν το θέαμα. Συντελούν πάντως στον περιορισμό του κόστους. Οσον αφορά την F1, «παγώνει» η εξέλιξη των κινητήρων για 10 χρόνια από το 2008. Αλλαγές μπορούν να γίνουν μετά από 5 χρόνια, κατόπιν ομόφωνης γνώμης όλων των ομάδων, με γνωστοποίηση δύο χρόνια πριν. Ετσι, απορρίφθηκαν οι προτάσεις ορισμένων ομάδων (Ferrari, BMW, Honda, Mercedes-Benz, Renault, Toyota) οι οποίες πρότειναν να ισχύσουν οι υπάρχοντες κανονισμοί μέχρι το 2013 αλλά να χρησιμοποιηθούν νέα συστήματα ανάκτησης κινητικής ενέργειας το 2010 με περιοριστές ροής καυσίμου και οι κινητήρες να έχουν κύκλο ζωής 4 αγώνες και όχι 2 όπως είναι τώρα. Επίσης, εγκρίθηκαν ο αθλητικός κανονισμός για το 2008 και οι τεχνικοί κανονισμοί για το 2008 και 2009 με μιά σειρά μικρο-αλλαγών (www.fia.com). Παράλληλα, η FIA αποδέχθηκε την πρόταση της Ferrari να προμηθεύει με κινητήρες δύο ομάδες το 2008-9 και την αίτηση της Spyker να μετονομαστεί σε Force India αφού εξαγοράστηκε από Ινδό μεγιστάνα. Εξάλλου, θα δοθεί στην FIA ποσό 50 εκατ. δολαρίων για την ίδρυση του «FIA Development Fund» με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας των μηχανοκίνητων σπορ παγκοσμίως. Στο συμβούλιό του θα κληθούν εκπρόσωποι των Ferrari και Mercedes. Στα ράλι οι αλλαγές της χρονιάς 2008 έγιναν για να…γίνουν. Του χρόνου η σειρά εκκίνησης κάθε μέρας στους αγώνες θα βασίζεται στην κατάταξη και όχι αντίστροφα από τον 15ο έως τον 1ο, ο όρος «σκέλος-leg» αντικαθίσταται από τον όρο «ημέρα-day» (σιγά τα λάχανα), ενώ πριν τον τερματισμό θα υπάρχει 10λεπτο σέρβις για να μαζεύεται κόσμος. Από το 2009 δε, για την καλύτερη διοργάνωση των αγώνων και την προσέλευση των μέσων ενημέρωσης, θα επιτρέπονται διαδρομές σε μικτές επιφάνειες (χώμα, άσφαλτος), με προϋπόθεση ότι η διαδρομή θα χρησιμοποιείται δύο συνεχείς μέρες. Ακόμη, το συνολικό μήκος των ειδικών διαδρομών αυξάνεται από 360 σε 400 χλμ. Αναφορικά με το πρωτάθλημα της F1 το καλεντάρι έχει ως εξής: 23/3 Μαλαισία, 6/4 Μπαχρέιν, 27/4 Ισπανία, 11/5 Τουρκία, 25/5 Μονακό, 8/6 Καναδάς, 22/6 Γαλλία, 6/7 Αγγλία, 20/7 Γερμανία (Χοκενχάιμ), 3/8 Ουγγαρία, 24/8 «Ευρώπη» (Βαλένθια), 7/9 Βέλγιο, 14/9 Ιταλία, 28/9 Σιγκαπούρη (πρώτη φορά, μάλλον βραδινός αγώνας), 12/10 Ιαπωνία, 19/10 Κίνα, 2/11 Βραζιλία. Το πρωτάθλημα ράλι έχει ως εξής: 24-27/1 Μόντε Κάρλο, 8-10/2 Σουηδία, 28/2-2/3 Μεξικό, 27-30/3 Αργεντινή, 24-27/4 Ιορδανία (πρώτη φορά), 16-18/5 Ιταλία, 29/5-1/6 Ελλάδα, 13-15/6 Τουρκία, 31/7-3/8 Φινλανδία, 15-17/8 Γερμανία, 28-31/8 Ν. Ζηλανδία, 2-5/10 Ισπανία, 10-12/10 Γαλλία, 24-26/10 Ιαπωνία, 28-30/11 Αγγλία.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.