H Pirelli θα είναι ο επίσημος προμηθευτής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) για την περίοδο 2008 – 2010. Αν και απομένουν 3 αγώνες για φέτος, η ιταλική μάρκα εργάζεται σκληρά προκειμένου να ετοιμάσει τη γόμα που θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες σε όλα τα οδοστρώματα των αγώνων που θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Ιανουάριο με το παραδοσιακό ασφάλτινο ράλι του Μόντε Κάρλο. Πριν λίγες ημέρες επικυρώθηκαν οι τεχνικές προδιαγραφές του ασφάλτινου ελαστικού ύστερα από μια σειρά λεπτομερών δοκιμών από τον Ιταλό πρωταθλητή ράλι, Πάολο Αντρεούτσι και τον γνωστό οδηγό Τζίτζι Γκάλι ο οποίος έτρεξε με Peugeot 307 σε αγώνες του WRC το 2006. Η Pirelli με τον Αντρεούτσι έκανε πολλές δοκιμές (μεταξύ των οποίων σε Γαλλία και Ισπανία), ολοκληρώνοντας στην Σαρδηνία με την εξέταση του ελαστικού από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου – FIA. Το νέο ελαστικό χαρακτηρίζεται από ορισμένες καινοτομίες. Το νέο Pirelli P Zero του 2008 δεν χρησιμοποιεί τα λεγόμενα «βαριά έλαια» στην κατασκευή του και ήδη πληροί τις περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές του 2010. Εχει διαφορετική φιλοσοφία σχεδίασης από τα προηγούμενα ελαστικά των ράλι, με τη φόρμα του να βασίζεται στα νέα ελαστικά παραγωγής της Pirelli «Υπέρ Υψηλών Επιδόσεων», τα οποία ήδη πωλούνται στην αγορά. Διαθέτει λοιπόν κι αυτό ασύμμετρη σχεδίαση πέλματος. Ο εξωτερικός ώμος του είναι πιο φαρδύς, ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο μπαίνει στη στροφή, ενώ η εσωτερική πλευρά διαθέτει περισσότερες αυλακώσεις. Αυτές βοηθούν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται καλύτερα σε ολισθηρές ασφάλτινες συνθήκες, ειδικά όταν υπάρχει ο κίνδυνος της υδρολίσθησης. Επίσης, ενώ μέχρι τώρα τα ελαστικά που χρησιμοποιούνταν σε στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτο είχαν διαφορές, το νέο ασφάλτινο ελαστικό του WRC σχεδιάστηκε για μικτή χρήση, σε στεγνή ή βρεγμένη άσφαλτο, ακριβώς όπως στα απλά ελαστικά παραγωγής. Πάντως, στις ακραίες καιρικές συνθήκες, οι οδηγοί θα μπορούν να «κόβουν» τα ελαστικά τους αν θέλουν ακόμη πιο υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Το προφίλ του νέου ασφάλτινου ελαστικού σχεδιάστηκε για ακρίβεια πατήματος, κυρίως όταν το αγωνιστικό αυτοκίνητο έχει υψηλή γωνία κάμπερ στην ανάρτηση, προσφέροντας όσο το δυνατόν περισσότερο κράτημα σε ακραίες καιρικές συνθήκες οδοστρώματος. Ακόμη, η κατασκευή του έχει ισχυροποιηθεί σε σχέση με τα υπάρχοντα ασφάλτινα ελαστικά προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος κλαταρίσματος, από τη στιγμή που από το 2008 θα απαγορεύεται το μους ή όποιο άλλο είδος συστήματος αντικλαταρίσματος. Ταυτόχρονα, είναι εύκολο στην οδήγηση και συνδυάζει χαμηλό βάρος με υψηλή ποιότητας κύλισης στις επιταχύνσεις. Οσον αφορά τώρα τη γόμα, οι τεχνικές προδιαγραφές της FIA για την περίοδο 2008-2010 επιτρέπουν μόνο δύο επιλογές γόμας: μια μαλακή γόμα για κακές ασφάλτινες συνθήκες οδοστρώματος, για βρεγμένο ή στεγνό δρόμο ή για λείες επιφάνειες αλλά με κρύες θερμοκρασίες και μια σκληρή γόμα για πιο «άγρια»abrasive άσφαλτο, με ζεστές ή καυτές καιρικές συνθήκες.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.