Το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο του κόσμου βρίσκεται ήδη στους αιθέρες. Το Airbus A380 χωρητικότητας 525 επιβατών έφυγε από το εργοστάσιο της Τουλούζ στη Γαλλία για τη Σιγκαπούρη και παραδόθηκε (με 18 μήνες καθυστέρηση) για χρήση από τη Singapore Airlines. Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους έχει παραγγελθεί και από τις: Emirates - Ντουμπάι και Qantas - Αυστραλίας. Τόσο η Airbus όσο και οι αεροπορικές εταιρείες που εντάσσουν το νέο αεροσκάφος στο στόλο τους, επέλεξαν το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως ένα από τα αεροδρόμια παγκοσμίως που μπορούν να εξυπηρετήσουν το αεροσκάφος σε περίπτωση αλλαγής προορισμού εν πτήσει, κάτι ιδιαιτέρως υπερτιμητικό για τη χώρα μας κι ας έπαιζαν προχθές ρεπορτάζ σε τηλεοπτικούς σταθμούς ότι σε διάφορους τομείς του αεροδρομίου χρησιμοποιούνται ξεπερασμένης τεχνολογίας (αληθεύει εν μέρει) μηχανήματα. Ωστόσο το αεροδρόμιο της Αθήνας μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή και άριστη εξυπηρέτηση του Α380 κατά την προσγείωση, τη στάθμευση και την απογείωση, εφόσον χρειαστεί. Τα υπόλοιπα αεροδρόμια που επιχειρεί το εν λόγω αεροσκάφος είναι: Σίδνεϊ, Λος Άντζελες, Λονδίνο (Χίθροου), Φρανκφούρτη, Άμστερνταμ, Ρώμη (Φιουμιτσίνο), Βιέννη και Αθήνα. Με αφορμή λοιπόν αυτό το θέμα, ένα άρθρο που διάβασα στα ΝΕΑ προ ημερών και ένα ενημερωτικό e-mail που δέχθηκα από την αεροπορική εταιρεία Swiss, θέλησα να αναφερθώ σε ένα σημαντικό ζήτημα, γιατί πολλοί νομίζουν ότι μόνο το αυτοκίνητο ρυπαίνει και οι βιομηχανίες, ξεχνώντας τα αεροπλάνα.
Μάθετε λοιπόν ότι για κάθε πτήση υπάρχει ποσοστό ρύπανσης που αναλογεί σε κάθε επιβάτη (!) και ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση ετοιμάζεται να επιβάλλει το 2012 πρόστιμο στις αεροπορικές εταιρείες που πετούν πάνω από την Ευρώπη, αν τα αέρια που παράγουν τα αεροπλάνα τους είναι πάνω από τα επιτρεπτά όρια. Σε τέτοια περίπτωση θα αγοράζουν επιπλέον ποσοστώσεις εκπομπής αερίων. Για το θέμα αυτό υπάρχουν αντιδράσεις, από τις Η.Π.Α. βέβαια. Από ποιά άλλη. Μάθετε λοιπόν: για κάθε ταξίδι με αεροπλάνο εκπέμπονται 0,17 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο για έκαστο επιβάτη (0,14 με το αυτοκίνητο). Στην πτήση Βρετανία – Φλόριντα, παράγεται τόσο διοξείδιο ίσο με ενός αυτοκινήτου το χρόνο. Τα 16.000 επιβατικά αεροπλάνα του πλανήτη, παράγουν 600 εκατ. τόνους CO2 κάθε χρόνο, σχεδόν όσα ολόκληρη η Αφρική! Στην πτήση Λονδίνο – Σίδνεϊ οι εκπομπές ρύπων ενός τζάμπο αντιστοιχούν σε 400 VW Polo που διανύουν έκαστο 16.000 χλμ. (δηλαδή σε ένα χρόνο).
Στο Airbus A380, οι κινητήρες έχουν ισχύ όση με 3.500 επιβατικά ΙΧ κι αν είναι πλήρες σε κάθε επιβάτη αντιστοιχούν πάνω από 6 ΙΧ. Πάντως τα αεροπλάνα επιβαρύνουν παραπάνω από τα ΙΧ μόνο αν δεν είναι γεμάτα στις πτήσεις και αν τα ΙΧ έχουν μόνο έναν επιβάτη. Προφανώς τον οδηγό…Οσον αφορά στο e-mail, η Swiss προσφέρει στους επιβάτες την δυνατότητα να συνεισφέρουν εθελοντικά στην αντιστάθμιση της επιβάρυνσης του CO2, συνεισφέροντας στην προστασία του περιβάλλοντος. Μέσω του ελβετικού ιδρύματος «myclimate», οι εκπομπές ρύπων κάθε επιβάτη για κάθε πτήση μπορούν να υπολογιστούν να αναπληρωθούν –εθελοντικά- σε όποιο πρόγραμμα προστασίας του περιβάλλοντος διαλέξει η Swiss.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.