Στην φετινή Εκθεση της Φρανκφούρτης ξεχώρισαν πολλά. Όπως η παρουσία της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας Brilliance, η οποία μάλιστα βρισκόταν σε περίοπτη θέση, στον ίδιο χώρο με τις Opel, Chevrolet, Saab, Subaru, Citroen, Peugeot. Το γεγονός αυτό είναι ίσως ενδεικτικό της δυναμικής εισόδου που επιχειρεί η μάρκα στην ευρωπαϊκή αγορά. Κάποια στιγμή στάθηκα να φωτογραφίσω τα νέα μοντέλα της μάρκας, ένα πεντάθυρο hatchback (BS2) και ένα coupe (BC3), και είδα γνώριμους ανθρώπους να συζητούν με στελέχη της κινέζικης μάρκας. Ηταν στελέχη της εταιρείας ΕΛΜΑ, του Ομίλου Κορτέση που αντιπροσωπεύει τη Mazda στην Ελλάδα (και μεγάλος έμπορος της Ford). Αυτό που γνωρίζαμε εδώ και λίγο καιρό, επιβεβαιώθηκε πλήρως. Η Brilliance έρχεται στη χώρα μας μέσω της ελληνικής εταιρείας «ΚΑΘΑΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ε.Π.Ε.» που συστάθηκε πρόσφατα και αποτελεί κοινοπραξία των κορυφαίων Ομίλων Κορτέση και Πέτρος Πετρόπουλος (κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει αυτοκίνητα Isuzu, φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά & βιομηχανικά αυτοκινούμενα μηχανήματα). Η εταιρεία αυτή, σύναψε συμφωνία με την εταιρεία «H.S.O. Motors Europe» που έχει την αποκλειστική διανομή της μάρκας στην Ευρώπη, με έδρα το Λουξεμβούργο. Όλα βρίσκονται λοιπόν στο τελικό στάδιο της προετοιμασίας και μέχρι τα μέσα του 2008 θα ξεκινήσει η διάθεση των κινέζικων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Η Brilliance ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της Κίνας, την Brilliance Group, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κoνγκ και βασικό μέτοχο της BMW Kίνας, της οποίας διανέμει τις Σειρές 3 και 5 με σημαντική επιτυχία (το 2006 κατέγραψε πωλήσεις κοντά στις 24.000 αυτοκίνητα). Πέραν αυτού, η Brilliance συνεργάζεται και με άλλες μάρκες (Mitsubishi, Porsche, Toyota) αλλά και με τον οίκο Pininfarina, ώστε να δημιουργήσει αυτοκίνητα με πιο ευρωπαϊκή φινέτσα. Ηδη ορισμένα αυτοκίνητά της κυκλοφορούν στη Γερμανία και τις χώρες της Βαλτικής. Σύντομα προβλέπεται να κυκλοφορήσουν σε Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία και Πορτογαλία, πληρώντας τους όρους ασφάλειας (crash tests) και ρύπων (Euro 4 κινητήρες). Πάντως, όσον αφορά τις τιμές μην περιμένετε να είναι «κάτω του κόστους» όπως ίσως έχετε συνηθίσει με άλλα κινέζικα είδη. Με ενδεικτική τιμή εκκίνησης στη Γερμανία τα 17.000 ευρώ για ένα μεγάλο sedan αυτοκίνητο με κινητήρα 1.8 λίτρων, αναμένουμε εδώ να κοστίζει με τους επιπλέον φόρους περίπου 20.000 ευρώ. Εκτός κι αν η ελληνική εισαγωγική εταιρεία έχει πετύχει καλύτερη τιμή από το εργοστάσιο, μέσω του αντιπροσώπου στην Ευρώπη. Ιδωμεν. Εξάλλου, στην Ελλάδα κυκλοφορούν ήδη τα αυτοκίνητα Vision της κινέζικης Landwind, ενώ έχει ανακοινωθεί και η άφιξη της επίσης κινέζικης Chery από τον Όμιλο Συγγελίδη, πιθανότατα στο τέλος του 2008, αρχές 2009.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.