Δύο ημέρες μετά τις εκλογές και μου φαίνεται ότι είναι σαν να μην έγιναν. Αν εξαιρέσουμε τρεις – τέσσερις ημέρες προεκλογικών συγκεντρώσεων και συζητήσεων (επί χάρτου) δεν νομίζω ότι οι πολλοί επηρεάστηκαν από την εξέλιξη της διαδικασίας και την κατάληξη με την ίδια κυβέρνηση και ορισμένα -κατά πάσα πιθανότητα- νέα πρόσωπα. Στην Αχαϊα που ψήφισα, θα πρέπει όλοι να είμαστε προβληματισμένοι. Σε μιά περιοχή που δυστυχώς για πολλά χρόνια έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλους νομούς, τα έργα υποδομής και ανάπτυξης μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Αν δεν γινόταν το τεράστιο έργο της ζεύξης Ρίου – Αντίρριου που είχε οραματιστεί ο Χαρίλαος Τρικούπης εδώ και 100 χρόνια κι αν δεν φτιαχνόταν και παραδιδόταν (με ορισμένες κακοτεχνίες) η περιφερειακή οδός με τα τούνελ, θα ήταν σαν να μην υπάρχει αυτός ο νομός. Στην ορεινή Αχαϊα η κατάσταση είναι δυσκολότερη, αφού Νομαρχία και Δήμοι μπλέκουν σε γραφειοκρατία και αρμοδιότητες, με αποτέλεσμα ναι μεν να υπάρχουν υποσχέσεις αλλά να μην υλοποιούνται. Ελπίζω σύντομα, τα μεγάλα έργα του Αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών – Πύργου και της Ιόνιας Οδού να έχουν τέτοια πρόοδο ώστε όταν τελειώσουν να νομίζουμε ότι είναι αύριο. Θα αντέξουμε την ταλαιπωρία με τις παρακάμψεις και τις μονοδρομίσεις, αλλά δεν θα αντέξουμε άλλη καθυστέρηση, αφού μέσω αυτών των έργων θα ανακουφιστεί συγκοινωνιακά όλη η Δυτική Ελλάδα. Ο οδικός χάρτης της χώρα μας πράγματι αλλάζει. Κι άλλα έργα έχουν δρομολογηθεί (Τρίπολη – Σπάρτη – Καλαμάτα, Ε-85 κ.λ.π.) αλλά όπως έχω ξαναγράψει αν δεν υπάρξει μια αλλαγή φιλοσοφίας και ουσιαστική αποκέντρωση από τις μεγάλες πόλεις πάλι στον ίδιο παρονομαστή θα είμαστε. Θα ψάχνουμε να υπογειοποιήσουμε μια δεύτερη Αττική οδό, θα ανακοινώνουμε μέτρα για τους ρύπους, θα βάλουμε ίσως διόδια στο κέντρο της Αθήνας, θα αυξήσουμε τα πάρκινγκ. Αντί, να δώσουμε κίνητρα ώστε να αποσύρονται περισσότερα παλαιά αυτοκίνητα (για κάθε 9 καινούργια που κυκλοφορούν, αποσύρεται 1 παλαιό), να απαγορεύσουμε την κυκλοφορία στα παλαιά φορτηγά Δ.Χ. τα οποία ρυπαίνουν απίστευτα, να επιτρέψουμε την πετρελαιοκίνηση μόνο για τα οχήματα νέας γενιάς (2 ετών και άνω), να αυξήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ως προς το τελευταίο επισημαίνω ότι με τη διεύρυνση του μετρό κάτι θα γίνει αλλά χρειάζονται κι άλλα. Για παράδειγμα, να υπάρξουν μικρά ευέλικτα λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας που να μεταφέρουν συνεχώς από τις γειτονιές προς τους κοντινότερους σταθμούς του μετρό τους επιβάτες. Δεν ξέρω τι θα γίνει με το κόμιστρο ή αν θα είναι δωρεάν, αλλά αυτό πρέπει να γίνει για να υπάρξει αποσυμφόρηση. Όπως και στον προαστιακό που καλά κάνει και μεγαλώνει σε μήκος, μικραίνοντας τις αποστάσεις, αλλά η συγκοινωνία προς τους σταθμούς από το κέντρο των περιοχών που καλύπτουν είναι ανεπαρκής. Αυτά τα ζητήματα είναι απλά για τους συγκοινωνιολόγους και γνωρίζω ότι έχουν καταθέσει πολλές προτάσεις – λύσεις. Ας τις υιοθετήσουν λοιπόν οι κρατούντες τα σκήπτρα.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.