Οπως κάθε Ελληνας πολίτης έτσι και ο κ. Χριστόδουλος Παρασκευαΐδης έχει το δικαίωμα να διατυπώνει ελεύθερα τις απόψεις του για κάθε θέμα. Ο κ. Χριστόδουλος το κάνει με κάθε ευκαιρία. Το κάνει και από άμβωνος την ώρα που θεωρητικά είναι επιφορτισμένος να μεταφέρει «τον λόγο του Θεού».
Πρόσφατα επέλεξε αυτή την ώρα προκειμένου να εξηγήσει στους πιστούς ότι δεν πρέπει να ψηφίζουν κάποιους που αντιπροσωπεύουν το 3% του λαού και εννοούν να είναι μεν Ελληνες, αλλά να μη δηλώνουν χριστιανοί με τον τρόπο που το «δηλώνει» ο Αρχιεπίσκοπος.
Δικαίωμά του είναι να κάνει πολιτικές δηλώσεις, δικαίωμά μας είναι να τον κρίνουμε. Στο κάτω κάτω της γραφής ο κ. Χριστόδουλος ανακάλυψε καθυστερημένα την πολιτική. Θυμίζω στους αναγνώστες ότι την εποχή της χούντας -όπως ο ίδιος είχε δηλώσει- διάβαζε προκειμένου να ολοκληρώσει τις σπουδές του και ως εκ τούτου δεν είχε αντιληφθεί περί ποίου καθεστώτος επρόκειτο.
Τώρα λοιπόν που σε προχωρημένη ηλικία ανακάλυψε την πολιτική, δεν χάνει την ευκαιρία να πολιτικολογεί και από άμβωνος. Σύμφωνα λοιπόν με τον Αρχιεπίσκοπο, δεν μπορεί κάποιος να είναι Ελληνας εφόσον δεν είναι χριστιανός.
Ούτε μπορεί να αμφισβητεί πλευρές ή και το σύνολο της «προσφοράς» της ορθόδοξης εκκλησίας στον... ελληνισμό.
Πρόκειται για μία άλλη εκδοχή του «πας μη Ελλην βάρβαρος». Κατά τη χριστοδούλειο προσαρμογή «πας μη ορθόδοξος μη Ελλην». Πρόκειται για μία από τις διχαστικές κορόνες του Αρχιεπισκόπου. Κάποτε το ελληνικό κράτος μοίραζε πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων (εθνικοφροσύνης), τώρα ο Χριστόδουλος φιλοδοξεί να μοιράζει πιστοποιητικά ελληνοφροσύνης. Το πρόβλημα βρίσκεται εκεί. Οχι στο ότι πολιτικολογεί.
Το κάνει όμως ως θεσμικός πολιτειακός παράγοντας και όχι ως απλός θρησκευτικός ηγέτης. Ακόμη και ως θρησκευτικός ηγέτης το κάνει από άμβωνος, δίνοντας την εντύπωση ότι ο λόγος του είναι ο λόγος του Θεού. Καλύτερα να απαλλαγεί από το σύνδρομο του άμβωνα και κατεβαίνοντας από αυτόν να ανέβει στο μπαλκόνι.
Τώρα που ολοκλήρωσε τις σπουδές του και ασχολείται πια με την πολιτική γιατί να μην πολιτευτεί ως αρχηγός κόμματος. Με την ευκαιρία ας ρίξει μια ματιά σε εκείνες τις αναφορές που παραλάμβανε ως μέλος της γραμματείας της Ιεράς Συνόδου την εποχή της χούντας.
Ηταν αναφορές που έστελναν οι συγγενείς των κρατούμενων και βασανιζόμενων στα κρατητήρια του ΕΑΤ-ΕΣΑ ζητώντας παρέμβαση της εκκλησίας. Μάταια.
Θυμίζω ότι το τρίπτυχο του χουντικού καθεστώτος ήταν «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια». Ο,τι ακριβώς λέει ο Αρχιεπίσκοπος τώρα...