Στο ντου που έκαναν οι αγανακτισμένοι «Ενωσίτες» οπαδοί στα γραφεία της ΠΑΕ, άφησαν πίσω τους, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, υλικές ζημιές και δύο συνθήματα. Κακώς νομίζουν οι πολλοί ότι το κεντρικό σύνθημα ήταν ένα. Από το φωτορεπορτάζ φαίνεται καθαρά ότι στην ζαρντινιέρα έχουν γράψει «Πάρτε τον μπούλο» και στον τοίχο διαβάζεις καθαρά το «Πάρτε τον πούλο».
Μη βιαστείτε και πείτε ότι είναι η ίδια φράση με διαφορετική γραφή. Ας βάλουμε τα πράματα σε μια σειρά, όσο μπορούν να μπουν όταν μιλάμε για την ΑΕΚ. Το πρώτο σύνθημα, η πρώτη γραφή δηλαδή, το «Πάρτε τον μπούλο» είναι υβριστικό και δεν χωράει καμία μα καμία αμφιβολία. Η δεύτερη γραφή, τώρα, δεν εμπεριέχει ύβρη, αντίθετα είναι μεταγραφική απαίτηση. Αλλο αν μπερδεύεται με την πρώτη και σου δίνει την εντύπωση ότι τα παιδιά ήθελαν να γράψουν το ίδιο σύνθημα, αλλά κάποιοι επειδή προφέρουν τον μπούλο διαφορετικά το έγραψαν όπως το προφέρουν.
Το «πάρτε τον πούλο» σημαίνει ότι διώξτε τον Μπάγεβιτς, που από την αρχή δεν γουστάραμε να τον βλέπουμε να κάθεται στον πάγκο της «Ενωσης», και στη θέση του πάρτε τον Πούλο, τον προπονητή που ένα φεγγάρι αν δεν κάνω λάθος πέρασε και από το Αιγάλεω.
Η διφορούμενη γραφή αλλά και η προφορά λέξεων συχνά δημιουργεί παρεξηγήσεις που καλό είναι να ξεκαθαρίζονται πριν προξενήσουν σύγχυση. Ανάλογης μορφής σύγχυση είχε πάθει πριν από χρόνια ένας κολλητός μου ο Ακης, μεγάλη φυσιογνωμία, ο οποίος κυκλοφορούσε στα στέκια έχοντας στο στήθος του ένα αυτοσχέδιο αυτοκόλλητο το οποίο έγραφε: «Να κόψω το κάπνισμα ή το κάπνιζμα;». Και μέχρι να αποφασίσει ποιο από τα δύο είναι το σωστό συνέχιζε να ντουμανιάζει κανονικά!
Ετσι κι αλλιώς, ιδιαίτερα στην ΑΕΚ του σήμερα και όχι μόνο, ο καθένας από τους διοικούντες αλλά και τους οπαδούς δικαιούται να λέει και να προτείνει ό,τι γουστάρει. Να τα βάζει με τους μέτοχους-αμέτοχους, αλλά να μην τον πειράζει ότι αυτή την κρίσιμη στιγμή μόνο αμέτοχοι υπάρχουν! Από συμμετοχή μηδέν. Να μη σκέφτεται ότι οι αμέτοχοι δεν μπορούν να πάρουν τον μπούλο (εγώ καταλήγω σε αυτή τη γραφή), γιατί πολύ απλά τον έχουν πάρει ήδη, πράμα που αποφάσισαν να πράξουν οι ίδιοι αυτοβούλως εδώ και καιρό!
Πώς να διώξεις λοιπόν κάποιον που έχει φύγει; Αλλά ο καθένας πάνω στην ντούρλα κοιτάζει πώς θα γίνει το δικό του. Ο Θανόπουλος αναρωτιόταν πριν από λίγο καιρό με ύφος αρεοπαγίτη ποιοι είναι όλοι αυτοί που θα ελέγξουν τον Κοζώνη, μετά ψήφισε στις εκλογές της Σούπερ Λίγκας Πατέρα γιατί του είχε υποχρέωση (και δεν μπορούσε να βγάλει την υποχρέωση στέλνοντας στο κότερο δυο κουτιά με πάστες;) και μετά εξαφανίστηκε!
Ο καθένας στην Ελλάδα, μόλις αγανακτήσει, το πρώτο πράμα που ζητεί και δεν το συζητάει είναι ο άλλος να πάρει τον μπούλο. Το μετά ούτε που το σκέφτεται. Οπως έγινε την Κυριακή στα Γιάννενα. Τον μπούλο ο Παράσχος! Ποιος θα 'ρθει, αν είναι καλύτερος, αν είναι χειρότερος! Πρώτα τον μπούλο και μετά… βλέπουμε.
Είναι η ίδια συζήτηση με αυτή που παρακολουθούσα τη Δευτέρα το βράδυ στην τηλεόραση. Βγήκε λοιπόν κάποιος και είπε το καθόλου μα καθόλου τετριμμένο: «Πρέπει κάποτε ως χώρα να αποφασίσουμε τι Αστυνομία θέλουμε. Μια Αστυνομία που θα τις τρώει ή μια Αστυνομία που θα επιβάλλει την τάξη;» Συγνώμη, αλλά εν έτη 2009 και μάλιστα στα τελειώματα, θεωρώ το ερώτημα αρκούντως γελοίο.
Το σωστό είναι να αναρωτηθούμε επιτέλους τι πολίτες θέλουμε. Γιατί κανείς δεν γεννιέται πολίτης. Εκπαιδεύεται! Γιατί και ο αστυνομικός πολίτης αυτής της χώρας είναι. Με τη σωστή εκπαίδευση λοιπόν θα γίνει αύριο μεθαύριο σωστός αστυνομικός, γιατρός, δικηγόρος, τραπεζικός, ποδοσφαιρικός ή άλλος παράγοντας, πολιτικός, φίλαθλος ή οπαδός. Πολίτης που ακόμα και εν βρασμώ ψυχής θα γνωρίζει βαθιά μέσα του αν κάποιος θα πρέπει να πάρει τον μπούλο ή τον πούλο!