Η ΑΕΚ έχει δικαίωμα να ασχολείται με την παραφιλολογία του ντέρμπι όσο γουστάρει. Με όλα όσα έγιναν στη φυσούνα, στην καταπακτή, στις κατακόμβες πριν από αιώνες με τους χριστιανούς και τους Ρωμαίους. Αν την ενδιαφέρει, μπορεί να φτιάξει μια ιστορία που με τα χρόνια θα γίνει θρύλος και θα μιλάει για έναν τερατώδη τύπο, μισός άνθρωπος και μισός ουγγρικό άτι, με δύο κεφάλια, το ένα ξυρισμένο και το άλλο δασύτριχο, που το όνομά του ήταν Σατάν-Γουλί-Βέλιτς και από το στόμα του έβγαιναν φλεγόμενες ύβρεις, που αν τις διάβαζες ανάποδα γίνονταν ευχές. Αυτός και μόνο αυτός ο τερατόμορφος, βγαλμένος θαρρείς από τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών», ήταν η αιτία που η «Ενωση» έφευγε ηττημένη από τα ντέρμπι. Τριγυρνούσε στα αποδυτήρια και τρόμαζε τους παίκτες και τον καλοκάγαθο προπονητή, που σήκωνε το δάκτυλό του επιτακτικά, μη έχοντας άλλον τρόπο να τον τιθασεύσει.

Δικαίωμα, επίσης, του Ντέμη Νικολαΐδη είναι να επισκέπτεται τον υφυπουργό Αθλητισμού και η ατζέντα του να περιλαμβάνει παράπονα για τους θεατρινισμούς του Ν'Ντόι. Δικαιούται μέχρι και να ζητήσει από τον υπουργό Πολιτισμού ο Σενεγαλέζος να επιχορηγείται με ένα σεβαστό ποσό, όπως τα περιφερειακά θέατρα, για να σηκώσει την επόμενη σεζόν τη «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια», του Ιάκωβου Καμπανέλη, σε μια παράσταση που θα μείνει αξέχαστη.

Τα ίδια ισχύουν και για τον Φερέρ. Δικαίωμά του να κρατήσει ανοικτό τον διάλογο που άνοιξε με τον Καραγκούνη για το αν τιμά το ψωμί του, το παντεσπάνι, το πιροσκί που τρώει στην Ελλάδα. Εκτός αν τον βολεύει η περίπτωση να εξετάσει ενδελεχώς με ποιο μυστήριο τρόπο διέρρευσε η επτασφράγιστη ενδεκάδα της ΑΕΚ σε μερίδα δημοσιογράφων με αποτέλεσμα να παραβιαστεί το απόρρητο.

Δικαίωμα για όλα αυτά στην ΑΕΚ έχουν, χρόνο δεν ξέρω αν έχουν για να αναμασούν τα ίδια και τα ίδια, επιμένοντας να βλέπουν το δάχτυλο που δείχνει το φεγγάρι. Διότι το ματς αυτό, εκτός από το πλούσιο παρασκήνιο, που παραδοσιακά πλέον συνοδεύει κάθε ντέρμπι, φανέρωσε λάθη, αλλά και αδυναμίες της ομάδας. Ιδιαίτερα στη μεσαία γραμμή, στην οποία φαίνεται να κυριαρχεί μια αποικιοκρατική στάση και αντίληψη, η οποία εκφράζεται με τον έγχρωμο Ενσαλίβα να τρέχει παντού και πάντα και δίπλα του οι λευκοί να περιμένουν να γίνουν πλούσιοι από την υπεραξία που παράγει ο μέσος της «Ενωσης». Αν η ΑΕΚ, λοιπόν, θέλει να παραμείνει σε τροχιά τίτλου, πολλά θα πρέπει να διορθωθούν –και μάλιστα γρήγορα. Πολλά που έχουν σχέση με τη νοοτροπία, όπως αυτή δημιουργείται από τον πάγκο στα κρίσιμα παιχνίδια. Ή, αν θέλετε, με τη νοοτροπία που καταλήγει στη ρήση «το πολύ το rotation το βαριέται κι ο παπάς». Και δεν αναφέρομαι στον Παππά που κάθεται στον πάγκο ή βρίσκεται συχνά-πυκνά εκτός αποστολής. Ακόμη, καιρός είναι να ασχοληθούν υπεύθυνα με την αρρυθμία που παρουσιάζει η ομάδα σε ορισμένα διαστήματα, με την ανικανότητα που παρουσιάζει το σύνολο να γυρίσει ένα ματς όταν αυτό στραβώνει νωρίς. Η ΑΕΚ φέτος και ποιοτικούς ποδοσφαιριστές έχει και ποικιλία επιλογών. Αν στο τέλος δεν τα καταφέρει, τότε τα λάθη θα είναι των δικών της ανθρώπων και μόνο αυτών, όσο κι αν προσπαθήσουν κάποιοι να τα αποποιηθούν φτιάχνοντας μύθους.

Εδωσαν και προαγωγή για την επιχείρηση «ζαρντινιέρα»

«Ομως ο φοιτητής-θύμα τους», όπως αποκαλύπτει στα «ΝΕΑ» η αδελφή του, «επί ένα χρόνο ζει κλεισμένος στο σπίτι του στην Κύπρο λόγω του διαρκούς φόβου μετά τον άγριο ξυλοδαρμό του πέρυσι στην επέτειο του Πολυτεχνείου.
Με μοναδική εξαίρεση τον αρχιφύλακα που πρωταγωνίστησε στην επίθεση με θύμα τον φοιτητή Αυγουστίνο Δημητρίου, οι υπόλοιποι επτά κατηγορούμενοι αστυνομικοί είτε έχουν επιστρέψει στις θέσεις τους ή –ακόμα χειρότερα– έχουν προαχθεί. Ο βασικός κατηγορούμενος για τις αγριότητες εις βάρος του φοιτητή παραμένει μεν σε διαθεσιμότητα, αλλά έχει δηλώσει την επιθυμία του να αποχωρήσει από την ΕΛ.ΑΣ., μια και έχει θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης.

Από την πλευρά της ηγεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας παρατηρήθηκε καθυστέρηση –που χαρακτηρίστηκε περίεργη ακόμα και από ανώτερους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ.– στη συνεδρίαση των πειθαρχικών συμβουλίων για τους αστυνομικούς-πρωταγωνιστές του ξυλοδαρμού. Η αρχή έγινε με τον τότε διευθυντή Κρατικής Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, κ. Παπά, ο οποίος στις τελευταίες κρίσεις της Αστυνομίας προήχθη στη θέση του αστυνομικού διευθυντή Κιλκίς και τιμωρήθηκε με αργία… 15 ημερών».

Το ρεπορτάζ ανήκει στους Κώστα Καντούρη και Στέλιο Βραδέλη και δημοσιεύτηκε στα χθεσινά «ΝΕΑ».

ΝΕΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ

Την κατεδάφιση δύο ιστορικών κτιρίων στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ενέκρινε το Υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου να έχει καλύτερη θέα το εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης.

Yπενθυμίζεται ότι το εστιατόριο του Mουσείου, που θα παραχωρηθεί σε ιδιωτική εταιρεία προς εκμετάλλευση, θα διατίθεται για γάμους και βαφτίσεις, συνεστιάσεις, αλλά και μια ρομαντική βραδιά με φόντο τον Ιερό Βράχο και 68 ευρώ συν ΦΠA τη σαλάτα ρόκα-παρμεζάνα. Ως εκ τούτου, οφείλει να προσφέρει θέα στο Θέατρο Διονύσου και όχι στον ακάλυπτο πολυκατοικιών του Μεσοπολέμου με δορυφορικές κεραίες και απλωμένες μπουγάδες ζωγράφων και ανώτατων δικαστικών.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube