Δημιουργός είναι ο Στιούαρτ Μπάτερφιλντ, ο άνθρωπος που δημιούργησε το Flickr και στη συνέχεια το πούλησε στη Yahoo! για 35 εκατ. δολάρια. Ο Μπάτερφιλντ δημιούργησε τo Slack αρχικά ως μέσο επικοινωνίας για την ομάδα ανάπτυξης ενός videogame που ετοίμαζε η εταιρεία του.
Όταν τα σχέδια δεν πήγαν όπως ήθελε και το project εγκαταλείφθηκε, αποφάσισε να εξελίξει το Slack, που στο μεταξύ, είχε αποδειχθεί αποτελεσματικότατο και να το προσφέρει ως εργαλείο ενδοεταιρικής επικοινωνίας.
Το ζητούμενο κάθε δημιουργικής ομάδας είναι η απρόσκοπτη και αποτελεσματική επικοινωνία. Το πιο σύνηθες φαινόμενο είναι τα e-mail να στοιβάζονται κατά εκατοντάδες και να χάνονται, το Instant Messaging να μην είναι ασφαλές και να μην έχει αξιόπιστη αναζήτηση παλαιότερων συζητήσεων.
Τα προβλήματα αυτά έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για προγράμματα που καλύπτουν το κενό. Η εταιρεία ήδη πουλάει σαν τρελή και οι επενδυτές ρίχνουν χρήματα σε αυτή, φτάνοντας τα 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια, συγκεντρώνοντας κεφάλαια ύψους περίπου 340 εκατομμυρίων δολαρίων σε λιγότερο από δύο χρόνια λειτουργίας.
Το Slack συνδυάζει ομαδικές συζητήσεις, upload αρχείων, κατηγοριοποίηση θεμάτων και ειδοποιήσεις σε ένα μόνο πρόγραμμα που συγχρονίζει σε όλες τις συσκευές (PC, Mac, Android, iOS).
Ο τρόπος παρουσίασης και ροής καθιστά εύκολο στον χρήστη να διακρίνει αμέσως τα νέα μηνύματα, εκείνα που τον αφορούν ή εκείνα που χρειάζονται άμεση δράση. Επιπλέον, σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση στο εταιρικό δίκτυο, αλλά και να χρησιμοποιεί υπηρεσίες όπως το Dropbox.
Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους του είναι πως μπορεί να αναζητά όρους μέσα στα αρχεία που έχουν γίνει upload (π.χ. μια συγκεκριμένη λέξη στα .doc ή στα .pps που η ομάδα μοιράστηκε πριν καιρό). Φυσικά, κρατά αρχείο όλων των συζητήσεων έτσι ώστε να μην υπάρχει ανάγκη έξτρα σημειώσεων. Εφόσον κάποιος το πληκτρολόγησε κάποτε, θα βρεθεί στην αναζήτηση.
Για να γίνει ακόμα καλύτερη, η Slack έχει κυκλοφορήσει μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά της ομάδας-messaging αυτή την εβδομάδα. Την Πέμπτη, ξεκίνησε κάτι που ονομάζεται «Ομάδες χρηστών», όπου οι άνθρωποι μπορούν να στείλουν γρήγορα μηνύματα σε κάθε κανάλι συνδεδεμένο με μία συγκεκριμένη ετικέτα, όπως το "@marketing" ή "@sales".
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ξεκίνησε επίσης μια νέα δυνατότητα με απευθείας μηνύματα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να έχουν γρήγορες ιδιωτικές συζητήσεις με μια ομάδα ανθρώπων, έως εννέα άτομα.