Ακόμη και σήμερα όταν μια γυναίκα μπει στον χώρο των ανδρών στο αθλητικό κομμάτι, θα δεχθεί τα… αδιάκριτα βλέμματα. Πόσω μάλλον πιο παλιά, κάπου στη δεκαετία του ’80.

Κι όμως η Μισέλ Μουτόν δεν πήγε να πλύνει ποτέ κανένα πιάτο, αντίθετα σάρωσε στους αγώνες με το αυτοκίνητό της!

Όταν ήταν μικρή μάγευε με τις ικανότητές της, στον χορό, στο σκι, στη γυμναστική. Πολυτάλαντη βλέπετε! Στην συνέχεια στόχευε τη νομική σχολή, αλλά τελικά την κέρδισε ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο πατέρας της ήταν πάντα στο πλευρό της και της είπε να δοκιμάσει. Με έναν όρο. Αν έχει θετικά αποτελέσματα τότε να το κυνηγήσει, αν όχι να αφοσιωθεί στη νομική.

Έτσι και έγινε. Ο πατέρας της, της αγόρασε μια Alpine-Renault A110 1600 και έτρεχε σε τοπικά ράλλυ. Όταν τελείωσε η «δοκιμαστική» περίοδος, η Μουτόν είχε κερδίσει τόσο το Γαλλικό Πρωτάθλημα Κυριών όσο και το πρωτάθλημα Γαλλίας Κατηγορίας GT.



«Ποτέ δεν σχεδίαζα να γίνω οδηγός ράλλυ. Ένας φίλος οδηγούσε σε ερασιτεχνικό επίπεδο και είχα πάει μαζί του για να παρακολουθήσω έναν αγώνα του στην Κορσική. Δεν τα πήγαινε καλά με τον συνοδηγό του και ζήτησε από εμένα να γίνω συνοδηγός. Ήταν καθαρά κατά τύχη. Τότε ο πατέρας μου μού είπε: ”’Ξέρω ότι σου αρέσει να οδηγείς. Θα σου αγοράσω ένα αυτοκίνητο και θα πληρώσω για μία σεζόν. Αν όντως είσαι καλή, θα πρέπει να φέρεις μερικά αποτελέσματα”».

Το 1980 οι ικανότητες της Μουτόν ανταμείφθηκαν, αφού η Audi την κάλεσε να υπογράψει επαγγελματικό συμβόλαιο για την σεζόν 1981. «Όταν με κάλεσαν από την Audi ήταν το απόλυτο σοκ για εμένα. Όταν είσαι μια Γαλλίδα οδηγός και σε καλούν από μια γερμανική ομάδα να τρέξεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα απλώς δεν το πιστεύεις. Δεν ήξερα πού πήγαινα αλλά δεν υπήρχε καμία περίπτωση να αρνηθώ».




Όταν η Μισέλ Μουτόν μπήκε για τα καλά στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι άντρες οδηγοί δεν το δέχθηκαν με τόση ευκολία και δυσανασχέτησαν αρκετά. «Δεν μπορώ, ούτε θα χάσω ποτέ από μια γυναίκα», ακουγόταν στα… πέριξ.

Η Γαλλίδα κατάφερε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, αφήνοντας πίσω της τους σπουδαίους Χένρι Τοϊβόνεν και Άρι Βάτανεν. Ο Βάλτερ Ρορλ ήταν ένας οδηγός ο οποίος είχε αρκετά σεξιστικές απόψεις και σε δηλώσεις του το 1982 είχε αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Θα δεχόμουν τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα με τον Μικόλα, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ να νικηθώ από τη Μισέλ. Αυτό δεν συμβαίνει γιατί αμφιβάλλω για τις δυνατότητές της ως οδηγού, αλλά επειδή είναι γυναίκα». Βέβαια, εκείνη την περίοδο αυτές οι ατάκες περνούσαν, κακώς...



Η Μισέλ Μουτόν όμως απέδειξε ότι είναι ικανότατη ως οδηγός κι ας… είναι γυναίκα! Νίκησε δυο φορές στην ανάβαση Pikes Peak στις ΗΠΑ με ένα Audi Quattro και ξέσπασε λέγοντας: «Αν έχουν τα α@@@α ας έρθουν και του χρόνου να με αντιμετωπίσουν».

Το 1982, η Μουτόν έδειξε πως διαθέτει τεράστιο ταλέντο και μπορεί να τα βάλει με κάθε άνδρα. Ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική στη μάχη του πρωταθλήματος και προσπάθησε να γράψει ιστορία, κατακτώντας το. Πήρε τρεις νίκες μέσα στη χρονιά, με μία εξ αυτών να έρχεται στο ράλλυ Ακρόπολις και να γίνεται η μοναδική γυναίκα που το καταφέρνει αυτό. Άγγιξε τον τίτλο αλλά στο φινάλε, ο Βάλτερ Ρορλ την άφησε πίσω του για 12 βαθμούς και στέφθηκε πρωταθλητής! Ο τίτλος είχε πάει στον Ρορλ, αλλά η δόξα και η υπερηφάνεια στην Μουτόν.



Το τέλος της καριέρας της


Η Μισέλ Μουτόν αποφάσισε να σταματήσει την καριέρα της μετά από ένα τραγικό συμβάν που συνέβη το 1986. Στο 7ο χιλιόμετρο της 18ης ειδικής διαδρομής του Corte-Taverna, η Lancia S4 που μοιράζονταν οι Χένρι Τοϊβόνεν και Σέρτζιο Κρέστο, οι οποίοι προπορεύονταν εκείνη τη στιγμή, βρέθηκε σε χαράδρα εκτός δρόμου και άρπαξε φωτιά.

Οδηγός και συνοδηγός πέθαναν ακαριαία. Δυο εβδομάδες αργότερα, μετά την στέψη της ως πρωταθλήτρια Γερμανίας, η Μουτόν αποσύρθηκε.

Η Μισέλ Μουτόν από πολύ νωρίς απέδειξε πως το φύλο δεν παίζει κανένα ρόλο μπροστά στις ικανότητες και το ταλέντο. Πως μια γυναίκα μπορεί να «επιβιώσει» σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο και να τα πάει και καλύτερα από τους άνδρες, χωρίς να… χρειαστεί να πάει να πλύνει κανένα πιάτο πρώτα!

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube